Hermle UWF 600 project

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Zal ook de kogelomloopspindel van de X as moeten demonteren want die komt na een paar omwentelingen vast vind ik ook iets raar de tafel gaat een stuk mee van links naar rechts en dan zit de spindel vast :?: :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Heb gevonden waarom de X as zo moeilijk deed.
De z as staat te laag en de kogelomloopspindel komt tegen de geleiding van de X as.
Is waarschijnlijk zo de laatste keer weggezet. Zie dat eindekoers schakelaar eigenlijk een 10 mm hoger moet staan dan kan dit normaal niet meer gebeuren.
Ga er ook een fysieke begrenzing opzetten in de vorm een hmpe blok.
Hermle-Xas-30.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Heb er eerst de kogelomloopspindel van de X as moeten uithalen eer ik het doorhad wat er nu eigenlijk aan de hand was.
Na dat ik de spieen er had uitgehaald was het nog steeds hetzelfde en dat was niet logisch .
Hermle-Xas-26.jpg
Hermle-Xas-24.jpg
Hermle-Xas-23.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Vandaag een Centroid Acorn controller en een wireless handwiel besteld.
https://www.centroidcnc.com/centroid_di ... t_1600.png
https://www.centroidcnc.com/centroid_di ... ndant.html
Heb ook een windows 10 pc besteld om te gebruiken samen met de controller en de cnc12 software .
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
pep
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 sep 2021 20:39

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door pep »

Allemachtig, dapper project en je gaat goed los! Hoop dat je geen schroefjes overhoudt bij het weer in elkaar klussen. Die acorn besturing heb ik laatst op een draaibank gezet (is een topic van, baron max). Er is ondertussen al heel wat mee gewerkt. Maar zelf heb ik weinig ervaring verder dus sta nog vaak te puzzelen. Handwiel is geweldig praktisch. Ook een groot aai scherm er op is echt een aanrader. Ga je topic volgen! succes
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

@Pep Het aai scherm had ik ook besteld een 17 inch Iiyama .
Vandaag de Leadshine ES-MH342200 3-Phase Closed Loop Stepper Motor 20.0 Nm NEMA42
en een ES-DH2306 230V Closed Loop Stepper Driver besteld samen met de kabels .

Heb ook de rem van de Z as vandaag onder spanning gezet en die een beetje met de hand hoger gezet zodat nu de X as in alle vrijheid kan bewegen.
Kan ik ook de boel terug beginnen samenbouwen.
Dat zal ook nog wel een klusje zijn. :lol:
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Heb intussen al veel onderdelen toegekregen maar ben nog op zoek naar een EMI filter.
Nu heb ik er wel gezien op het internet maar aan de dure kant.
Dacht er eentje te plaatsen van 35 Amps ( FUSS-EMV, 4F480 35A 3 x 528 V ac 50 → 60Hz, Panel Mount EMI Filter, Screw 3 Phase) prijs 216 euro
Of kan ik er twee plaatsen van 20 Amps ( Schurter, FMAC RAIL 20A 480 V ac 50 → 60Hz, DIN Rail RFI Filter, Screw 3 Phase ). prijs 76 Euro
De ene bediend dan de vfd en de andere de rest van de installatie dus mijn vraag is gaat dit werken?
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door benkr »

Heeeeel misschien heb ik nog een stevig 3 fasen EMI filter liggen, weet ik niet zeker, ik zal morgen kijken voor je.
Wat ik wel heb denk ik zijn 3 stuks éénfase filters, ik denk type Schaffner FN2070-30-8 maar dat weet ik niet zeker, is in ieder geval 30 of 36A.
Ik heb geen idee wat verzenden naar België kost.
Laatst gewijzigd door benkr op 13 mei 2022 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

Die op de site van Rs staan die zijn 3 fase + n welke ik nodig heb want bij ons is het 380v aansluiting.
https://benl.rs-online.com/web/p/power- ... lsrc=aw.ds
Als die grote waar je het over hebt eentje voor 380v +N is ben ik daar misschien wel aan geinteresseerd .
alvast bedankt voor de reactie.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door benkr »

Ik was het helemaal vergeten, maar vanmiddag dacht ik er opeens weer aan, en ja hoor ik heb hem nog:
SEW netfilter 1.jpg
SEW netfilter 2.jpg
Is dit iets voor je?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Hermle UWF 600 project

Bericht door Andre-vh »

benkr schreef: 18 mei 2022 18:43 Ik was het helemaal vergeten, maar vanmiddag dacht ik er opeens weer aan, en ja hoor ik heb hem nog:

Is dit iets voor je?
Bedankt Benkr om er toch nog aan te denken maar ik heb er besteld 3 phase+N.
Toch nogmaals bedankt voor de moeite.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
Plaats reactie