Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BigBossChiel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2020 10:51

Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door BigBossChiel »

Beste leden,

Ik ben hier nieuw en heb een vraag. Mijn vrouw wil graag in plexiglass graveren +\- 1 a 2 in het materiaal. Hiervoor wil ze halffabrikaten bestellen ronde schijven van 4 mm. Ik zoek hiervoor een Cnc router voor klein werk. Hebben jullie tips qua aanschaf. Zelf wat gevonden een 3018 pro maar weet niet of het wat is. Alle tips zijn welkom.
Ps het gaat om Hobby matig gebruik.

Foto in bijlage hebben we met 3D printer gemaakt maar kan die zo fijn qua details

Mvg Chiel
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door Ballegooijen »

Foto in bijlage hebben we met 3D printer gemaakt maar kan die zo fijn qua details
Welke bijlage?

Bedenk wel dat alleen een freesmachine niet genoeg is. Er komt meestal nog eenzelfde bedrag bij voor freesjes, gereedschappen en allerlei andere zaken.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door Swake »

Het begint vaak bij graveren. Dan ontdekt vrouwlief dat er eigenlijk nog veel meer mogelijk is met die machine. En voor je het weet mag je er niet meer zelf mee spelen. :mrgreen:

Ik kan de bijlage ook niet zien. Post gerust de link eens naar de 3018.
Een 3D printer is in het algemeen niet geschikt in die zin dat die niet stevig genoeg in elkaar zit om precies en herhaalbaar te kunnen graveren. Eventueel wel indien er een kleine en lichte laser op gemonteerd wordt maar dat noem ik dan niet graveren.

Indien het budgetwise moeilijk past om een eigen machine te kopen kan je vrouwlief ook naar een fablab sturen. Of met wat geluk heb je in de buurt al een hobbyist zitten met een machine dat het voor weinig centen kan doen voor jullie.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je het over zoiets hebt:
https://www.amazon.nl/Opgewaardeerde-GR ... 2862&psc=1
denk ik dat je ernstig teleurgesteld gaat worden, afhankelijk van de kwaliteit die je wilt.
In hout wordt het misschien nog wat, maar in plexiglas vallen alle rafeligheden direct op.
Als je plexiglas een beetje netjes wilt frezen zou ik er liefst ook wat koeling op zetten, minimaal lucht, liever met wat vocht er bij.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Sinas
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2020 15:27

Re: Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door Sinas »

Sorry.
Laatst gewijzigd door Sinas op 01 nov 2020 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Wat moet ik kopen? Hulp gezocht.

Bericht door benkr »

Sinas schreef: 01 nov 2020 18:54 Beste Cnc forum leden.

Ik zit met wat vragen/ advies, ik zoek een cnc machine met waterkoeling voor het boren van 2,7 mm gaatjes in rvs. De rvs stripjes zijn 460 mm lang 5 mm dik en 5 mm breed.
Ik wil iedere keer z'n 40 stripjes tegen elkaar aan leggen/klemmen, dan kom ik exact op een breedte uit van 200 mm, meer stripjes zo nog mooier zijn, maar ben bang dat ik verloop krijg in het boren van strip naar strip.

De gebruiks opervlakte moet minimaal 400×500 mm zijn.

Vraag 1
Kan een cnc router gaatjes boren 2,7 mm

Vraag 2
het moet wel een beetje een professionele machine zijn.... word bedrijfsmatig gebruikt, wil er wel wat jaartjes plezier van hebben.

Vraag 3

Het moet wel een complete machine zijn, waar ik zo mijn laptop op kan aansluiten, zonder dat ik Chinees moet leren, of zelf iets moet bouwen😜
Mijn maximale budget is +/- € 5000
Als de cnc ook 3mm zou kunnen tappen dan zou ik helemaal blij worden.
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen, al vast bedankt.

Met vriendelijke groet
Harald
Het lijkt me handig dat je een eigen topic opent en niet zo maar midden in iemand anders zijn verhaal inbreekt.
Plaats reactie