cnc voor printplaten

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesijp60
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:57

cnc voor printplaten

Bericht door keesijp60 »

beste allemaal


Ik heb de cnc machine voor groot deel in elkaar, gebruik gemaakt van hoog geperste plaat om eens mee te
spelen later.

Ik heb ook de stappenmotor sturingen binnen, en deze kan gaan tot 32 microstep en instelbare stroom tot
3.5 ampere van ebay, zien er goed uit van binnen, best goed de kwaliteit van opbouw.

Nu nog de trapeziums, ik begin daarmee en moet de moeren maken, ik wil daarvoor Delrin oftwel POM gebruiken.

Maar nu de echter vraag, ik heb een bldc motor een buitenloper met kracht en wil daarmee de spindel maken, ik heb
een ER-11-a as met kop voor de frees, die komt van ebay echter deze is niet bepaalt goed gedraait en dit probleem
is algemeen bekent in deze wereld.

https://www.ebay.com/itm/C10-ER11A-100L ... SwyTZUXMtz

De link verwijst naar de klauwplaatjes, nu is de vraag, heeft iemand ervaring met zo,n seller in china die ze wel goed maakt,? want er is veel verschil, maar wellicht heeft
een lid hier dat me wel vertellen, alvast bedankt hervoor, of ik draai er een zelf, maar dat moet de klauwplaat wel precies lopen,en dat doet ie niet, 0.03 is teveel.

Ik wil precisie bij frezen pcb, en de kracht die komt kijken is verwaarloosbaar klein dus hoog geperst watervast plaat (MDF groen) kan prima om er eens mee te
spelen, de machine is zo opgebouwd dat ie oerstijf is. De spindel kan tot 20.000 toeren.

IK heb nog nodig positie switches, goeie, of infrarood bruggetjes, de trapezium en stukken POM plastic. Ik heb lineaire rails gebruikt voor de bewegingen.

En oje bijna vergeten, welke spoed trapezium kan ik het beste gebruiken? ik dacht zelf aan 2 mm omwenteling, of 3 max.

Alvast bedankt.
Plaats reactie