Probleem met een CNC 3018 PRO

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marco54
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2020 09:06

Probleem met een CNC 3018 PRO

Bericht door Marco54 »

Hi ,
Verleden maand kocht ik bij Banggood een CNC 3018 PRO.
dit is de link : https://www.banggood.com/3018-Pro-3-Axi ... rehouse=CN

Bedoeling is : test PCB te frezen .
Het bijgeleverde stuurbord : DQ-CNC-TS-9272-V3 . Dit stuurbord is niet voorzien van een uitgang A5 ( Aduino ) waarmee de Z-probe aangestuurd wordt . Ik heb dus aan pin 28 van de Mega328P een connectie gesoldeerd ( met een 470 Ohm in serie ) en zodoende een uitgang " Z-probe " erop voorzien.

Het toestel werkte natuurlijk NIET , heeft de X-as motor aan de linkerzijde ipv de rechterzijde zoals alle andere modellen ( ???) , Y- en Z-as 180° om , de fabrieks voorgemonteerde spindle motor fouttief gemonteerd enz enz , een maandags machine dus.Na wat prullen en doen kwam er toch beweging in.

De voorgestelde software ( eveneens op de link te vinden ) grblControl heeft beperkingen en ik wou deze vervangen door Candle-1.1.7 of Candle-1.2 .Op mijn stuurbord lopen deze versies niet of maar gedeeltelijk.

Veel uitleg maar nu mijn vraag :
Kan ik de initiele stuur-sofware van het bord vervangen , updaten of wat anders , zodat het Candle programma wel zou werken ?
Ik begrijp enigerwijze de parameters van grbl , ik weet dus hoe ik dit moet gebruiken om as-richtingen te bepalen.

mvg
Marco54 , Frankrijk
Marco54
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2020 09:06

Re: Probleem met een CNC 3018 PRO

Bericht door Marco54 »

Vriendelijk bedankt voor alle bekomen hulp , het probleem is opgelost
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Probleem met een CNC 3018 PRO

Bericht door Kjelt »

Ik denk dat hier niemand zo'n machine heeft, kunnen ze je ook niet helpen.
RoVaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2020 17:59

Re: Probleem met een CNC 3018 PRO

Bericht door RoVaB »

Ik kreeg deze week ook mijn 3018 pro binnen met ze X-as aan de verkeerde kant. Op zich geen probleem qua montage en ik dacht dat ik de X-as moest inverteren. Bleek echter dat ik de X-as ongemoeid moest laten maar juist de Y en Z assen moest inverteren. De Acme spindle van de Z-as was bovendien niet recht en ook te kort dus heb een lengte besteld om dit probleem op te lossen. Kan hem ook wat langer maken om zo de maximale Z-as te benutten. Goedkoop China spul, je moet er wat voor over hebben.
Plaats reactie