Portjes portaalfrees

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Portje »

Nou is de kluis leeg, de sponser gestopt en nou moet ik ook nog de buikriem aanhalen ?
Dat vind ik nou echt wel teveel van het goede... :lol:
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door serum »

Dan toch de chemische kookpot weer aanslingeren en doen waar jullie zuiderlingen zo beroemd om zijn. Dagje draaien en je hebt weer een stuk of 80 freesmachientjes bij elkaar gekookt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Hoho het westland en de achterhoek zijn anders de laatste tijd flink in het nieuws:
"De politie luidt de noodklok over de toename van het aantal crystal meth-labs van Mexicaanse drugskartels in Nederland. Eerder deze maand werd nog zo'n drugslaboratorium opgerold in de Achterhoek. "
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 26 mei 2020 16:48 Hoho het westland en de achterhoek zijn anders de laatste tijd flink in het nieuws:
"De politie luidt de noodklok over de toename van het aantal crystal meth-labs van Mexicaanse drugskartels in Nederland. Eerder deze maand werd nog zo'n drugslaboratorium opgerold in de Achterhoek. "
Oh... spannend, waar in het Westland?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

andrefc101 schreef: 26 mei 2020 17:22 Oh... spannend, waar in het Westland?
Dat moet je niet aan een brabander vragen :lol:


https://wnl.tv/2019/06/05/opgepakte-mex ... senhandel/
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ehh, mijn opmerking over heroverwegen was meer bedoelt voor toekomstige projecten. Deze weg is ingeslagen, en nu zal het .... ook goed komen, is meestal mijn overtuiging. Maar dat kost nu dus wat meer moeite, maar dat was Ben's keuze dus mag ie er nu ook plezier van hebben.

Over buikriemen, dan kunnen die corona kilo's er gelijk weer een beetje af. :lol:

En die chemische laboratoria doen ze tegenwoordig toch varend, in een afgeschreven rijnaak?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Geldof »

Plantjes nog altijd lekker stabiel en winstgevend :lol:
Click buy play
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Portje »

Ik zit in de midlands.
Daar verzuipen de plantjes, aan alle kanten water.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Geldof »

Haha jaja 80% van de hokken die ik heb .... "gezien waren in omgeving Nijmegen" maar geeft niet we zijn allemaal jong en stout geweest..
Click buy play
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Portje »

puf puf snuif snuif, zou ik verkouden worden..
Maar ff een pilleke pakken.

Maar met alle gekheid op een stokje, ik heb wel te doen met Bennie, het zit niet mee.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door audiomanics »

Kjelt schreef: 26 mei 2020 14:48
Nadat mijn frees klaar was ging het pas echt snel met de centen :lol:
Bij mij ook, maar dan de schatkist in .... En zo hoort het!
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 26 mei 2020 13:04
benkr schreef: 25 mei 2020 17:17 Maar wat voor geen meter werkt verder is Mach3, ik krijg allerlei rare dingen, dan wel homen, dan weer niet, dan wel de DRO's op nul kunnen zetten, dan weer niet, als ik een beweging ingeeft in de MDI (Manual Data Input of zoiets) dan krijg ik een heel erg schokkende en hakkelende beweging, als ik Y100 ingeef dan loopt het tot Y116 op de DRO, en als ik dan daarna Y-100 ingeef dan loopt het terug tot -124, heel erg raar en onverklaarbaar allemaal.

Ik ga morgen eerst maar eens het Pokeys kaartje updaten en een hele nieuwe Mach3 downloaden.
Ben, ik moet toch concluderen dat ik op dit forum nog nooit zoveel ellende gelezen heb als met het werkend krijgen van mach3 met pokeys. Misschien tijd voor een heroverweging?
Na wat zoekwerk en proberen eindelijk de Pokeys voorzien van de laatste versie firmware, en voila, alle problemen zijn weg (denk ik)
Ik kan nu goed joggen, via de MDI dingen probleemloos laten uitvoeren (dat ging voorheen echt met horten en stoten) en b.v. accelereren en decelereren gaan nu zoals verwacht, voorheen ging alleen accelereren goed, decelereren ging alleen met boem, stil.
Nu gaat alles wel zoals verwacht, sommige dingen moet je even bijregelen en zo, maar dat is normaal toch.
Ik heb het portaal zelfs met 20 m/min laten bewegen (moest ik wel de acceleratie een beetje indammen) nu maar ingesteld op 10 m/min
Daarom blijf ik bij mijn mening, Pokeys is best wel okee, alleen de documentatie is echt ruk.
En mijn volgende project ga ik wederom met Pokeys doen.

Maar toen de machine het weer deed zoals ik wilde ben ik begonnen om de Y-as (waar het allemaal om ging) weer langzaam op te bouwen, alle boutje er in, voorzien van veerringen en zo. toen kwam ik in de karretjes deze tegen:

21045

Dit is het gevolg van het (op volle snelheid) tegen de eindaanslag lopen van het portaal toen de karretjes elk maar met één boutje M5, niet vast aangedraaid waren. En dat dus met die 8Nm motoren 2 : 1 versneld (dus maar het halve koppel) die bewogen met 10 m/min.

Gelukkig kan ik nu de zaak wel echt gecontroleerd bewegen, maar dat zo snel bewegen en er dan totaal geen controle over hebben is echt eng om te zien en te horen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door audiomanics »

<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Portjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

:lol:
Plaats reactie