Portjes portaalfrees

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door DaBit »

Volgens mij heb ik nog wel wat meters staan. Niet van jou afkomstig denk ik, maar dat boeit niet. Zal straks wel eens even kijken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door PE1BEY »

Voor Kjelt; mijn tang klemt óók de connector eerst, zodat je een hand vrij hebt om de draad erin te steken, dus "compatible" met die dure....
Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 25 jan 2020 14:45 Ander onderwerp, zelfde topic.
Op de vorige CNCzone dagen heb ik ruimschoots zgn draadgoot uitgedeeld, zo veel zelfs dat ik zelf niets meer heb.
Nu heb ik voor Portjes machine plus eentje voor mezelf een meter of 3 nodig, wie kan me daar aan helpen?
Ik had niet zo heel veel meegenomen maar heb nog twee strips van twee meter over.
Dus vier meter totaal. Is dat genoeg?
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 25 jan 2020 17:38
benkr schreef: 25 jan 2020 14:45 Ander onderwerp, zelfde topic.
Op de vorige CNCzone dagen heb ik ruimschoots zgn draadgoot uitgedeeld, zo veel zelfs dat ik zelf niets meer heb.
Nu heb ik voor Portjes machine plus eentje voor mezelf een meter of 3 nodig, wie kan me daar aan helpen?
Ik had niet zo heel veel meegenomen maar heb nog twee strips van twee meter over.
Dus vier meter totaal. Is dat genoeg?
Ja hoor, voldoende voor beide kasten.
Heeft geen haast, breng maar mee naar de CNCzone Brabant dag.
Dank voor je hulp.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Ok zal ze klaar leggen.
Retour afzender :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Dank voor het bewaren dan.
Maar misschien kom ik nog wel een keer bij de oorspronkelijke bron en regel ik daar een volle doos, dus wacht maar even af.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

Ik had een tijdje terug aan mijn vriend gevraagd een groot gat te graven en dan weer vol te storten met gewapend beton om de portaal op te plaatsen.
nou, dat zag hij helemaal niet zitten.

Nu heb ik maar het besluit genomen de portaal niet in mn houten werkhok te plaatsen maar, met toestemming van de bazin (in 5-voud) , in de stenen schuur.
Daar ligt al een dikke betonnen vloer in.

Dus vandaag een begin gemaakt met de ontruiming.
Dat zal ik weten...
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Had dan toch dat gat dan toch maar laten graven, dan was het nu wat makkelijker geweest om van je troep af te kom en.
Idee: ik neem het meestal mee naar de CNCzone dag.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Voordeel daarvan is dat een ander het voor je bewaard, kun je het tzt weer terug krijgen :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Precies, maar alleen als je het achteraf toch nog nodig blijkt te hebben.
Want we zijn allemaal hetzelfde: weggooien is zonde.
Gelukkig kan ik heel goed weggeven, dat ruimt soms lekker op.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Portje »

nou gooi ik zelden iets weg.
meestal gaat het naar de kringloop.

maar wel een idee, als je dus twijfelt kun je het als bewaargoed bij forumleden kwijt.
dat moet ik toch eens proberen te onthouden.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door benkr »

Wij zijn al een aantal keren verhuisd, pas dan kom je er achter wat je allemaal verzameld in de loop van de tijd.
Ik / wij hebben altijd als stelregel aangehouden dat alles wat al 3 jaar niet meer aangeraakt is gewoon weg kan, dat ruimt best wel lekker op als beginpunt.
Ik heb mijn horizon voorlopig, sinds ik grote vakantie heb, op nu + 10 jaar gezet, denk dat ik daar na een hoop dingen niet veilig meer zal kunnen doen, is het anders dan kan ik de horizon altijd nog verschuiven.
Alles wat ik zeker weten binnen die 10 jaar niet ga realiseren gaat weg, ook dat ruimt flink op moet ik zeggen.
Ik bewaar niets meer voor anderen, dingen die ik niet meer ga gebruiken gaan weg, ook al is dat zonde, jammer dan.
Elk jaar ga ik mijn domein weer eens een keer rond en grijp ik dingen die er al te lang ongebruikt liggen, weg er mee dan.
Komende zomer gaat er in ieder geval een hoop houtwerk weg, toen wij hier pas woonden vond ik elk stuk afvalhout zonde om weg te gooien en haalde ik het zelfs uit de container van het bedrijf waar ik achter woon. Inmiddels ben ik er achter dat als ik wat nodig heb ik als eerste naar de zager van dat bedrijf ga en het benodigde gewoon op maat laat zagen uit afvalhout van hun, ik heb dus geen eigen voorraad nodig. Als het mooi moet zijn dan krijgt het ook meteen HPL toplagen en afgeplakte kanten in de gewenste kleur, dat is 10 minuten meer werk en ik kan het tegenwoordig voort zelf, kind aan huis, dus waarom niet.

Maar, ik heb nog steeds veel te veel spulletjes, dus er is nog een weg te gaan, ook voor mij.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door hobbycnc23 »

Dat is een hele goede stelregel Ben.
In mijn werkzaam leven, nog al wat jaren geleden, gebruikte ik “ housekeeping” als kapstok bij reorganisaties. Dat werkte erg goed moet ik zeggen. De poetsvrouw uit de fabriek en een ieder de veranwoording voor een deel van het machinepark en vloeroppervlak. Het vinger wijzen verdwijnt daarmee en als je orde en netheid op een rij hebt levert dat efficiëntie op, meer winst dus.
Nu werkt dat bij de hobby wel ff anders. Ik bewaarde ook alles en had daarvoor de ruimte. Bij de laatste verhuizing, twee jaar geleden...moest ik heel veel opruimen. De oude voorraad spulletjes zit helaas nog steeds in mijn geheugen...en ben me soms rot aan het zoeken. Na lang zoeken...staak ik de strijd en moet dus naar de winkel.
Al met al flink opruimen heeft ook zijn keerzijde voor hobbyisten...niet voor mijn vrouw want die vind het allemaal maar rommel :mrgreen:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Porjes portaalfrees

Bericht door Kjelt »

Herkenbaar met die kanttekening dat ik soms weet dat ik het ergens heb maar het toch niet op tijd kan vinden zodat ik helaas toch weer naar de winkel moet :oops:
Plaats reactie