Ik wil graag grotere foto's :)

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Eigenlijk is de reden van kleine foto's , de beperkte ruimte op de Server, niet meer van deze tijd.. 't merendeel van de Forumgebruikers host zijn foto's op een andere plek.. zoals Photobucket, of Google+.. waarom?.. omdat je bijvoorbeeld lid bent op meerdere fora.. en dan hoef je maar één keer je foto's te uploaden..
zeker de gebruikers van een Android apparaat, zoals een Tablet of een smartphone, hebben de mogelijkheid om automatisch naar Google+ te uploaden, zodat je je albums online hebt staan.. ik doe niet anders.. de foto's die ik online heb staan, zijn ook meteen zichtbaar op mijn telefoon en tablet..

de afbeeldingsweergave.. dat zal vast een optie in de PHPbb software zijn.. op ander PHPbb fora waar ik actief ben heb ik wel de mogelijkheid om grote foto's te plaatsen..
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door clements »

op ons werk hebben we recent een wat strengere internet filter gekregen. Alle persoonlijke opslag sites zijn niet meer benaderbaar.
Foto's zijn dan ook niet meer zichtbaar hier :cry:
ASS-U-ME
Gebruikersavatar
Guvner
Donateur
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 mei 2014 15:40
Locatie: Brielle
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door Guvner »

clements schreef:op ons werk hebben we recent een wat strengere internet filter gekregen. Alle persoonlijke opslag sites zijn niet meer benaderbaar.
Foto's zijn dan ook niet meer zichtbaar hier :cry:
Same here clements

Maarja jij kent mn werkgever he ;-)
If It Don't Fit, Use a Bigger Hammer
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door hrscharft »

Plus het feit dat gebruikers/providers nog wel eens opruiming houden in hun online albums.

Dan zijn meteen alle foto's uit oudere topics ook verdwenen. Dat is voornamlijk de reden dat ze bij ZBA voor de optie hebben gekozen om een upload functie voor foto's aan het forum toe te voegen.
Iedereen word daar ook vriendelijk doch nadrukkelijk verzocht om zijn/haar foto's op de forum server te plaatsen.

Gr,

Harm.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door Damic »

Kun je geen optie maken zoals op tweakers, als een foto daar veels te groot is komt er een mooie rode kader rond met een tekst onder dat de foto groter is en de foto word verkleint zodoende dat ie toch zichtbaar is door de forum instellingen.
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door hrscharft »

zou kunnen denk ik zo.

alleen zit je nog steeds met extern gehoste foto's en IMG tags.

@ arie,

uiteraard had het verhaal van de kleine foto's en plaatjes niet alleen met de beperkte ruimtes op servers te maken maar ook met het feit dat de bandbreedte toen lang niet zo hoog is als nu. Had je een pagina te pakken met joekels van foto's kon je eerst wel even gaan koffie zetten en een peuk roken. Tegen de tijd dat je dan terug kwam was je pagina wel ingeladen.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13374
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Ik wil graag grotere foto's :)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. da's ook weer waar.. toen.. vroeger.. was je met een 14K4 Modem nog helemaal de Bink.. later moest daar minimaal een 56K6 voor in de plaats komen.. :)

toen zag je hoe een foto lijntje voor lijntje werd opgebouwd.. Goh.. internet has come a long way since then.. dingen zoals streaming Video en Online Multiplayer games.. dat leek toen nog verre toekomstmuziek.. nu?.. Ha!.. Flightsimulators gebaseerd op Google Earth data.. met een Alpha Jet slalommend tussen de pijlers van een grote brug doorvliegen?.. geen probleem....

Foto's klein weergeven met een link, dat zie je ook veel.. zowel hier.. als bijvoorbeeld op het CamBam forum.. is wel een manier.. maar vind ik toch minder lekker dan gewoon een postje lezen met beeldvullende eye-candy.. :lol: :lol:
Plaats reactie