Carbon te frezen?

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
japibar
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2014 19:21

Carbon te frezen?

Bericht door japibar »

Ik ben absoluut onbekend met de techniek van CNC-frezen. Toevallig kwam ik dit forum tegen en het leek me de juiste plaats om mijn vragen te stellen.
De eerste vraag is: Is het mogelijk carbon (plaat 3mm) te frezen. Ik zit te denken aan waterstraal snijden, maar ben benieuwd of frezen een beter optie is. Als het al te frezen is, met welke toleranties moet ik dan rekening houden. Moet een gat dat uiteindelijk b.v. 3 mm moet worden ook als 3 mm getekend worden, of moet er rekening gehouden worden met de diameter van de frees.
Vraag2: Aan welke eisen moet de tekening voldoen? Ik neem aan dat deze in Autocad gemaakt kan worden.

Vraag3: Is er iemand die me een tip kan geven waar ik dit het best kan laten doen. Het gaat om een paar onderdelen van ongeveer 80 x 120 mm (max).
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Carbon te frezen?

Bericht door Leeuwinga »

Gewoon laten waterstraal snijden.
Tekening 1:1 maken en ter beschikking stellen
voor de watersnijder als DXF
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Carbon te frezen?

Bericht door assink »

Carbon is te frezen, alleen vrij slecht voor je gezondheid tenzij je dit onder water doet.
Michel pet hier op het forum heeft het wel eens gefreesd volgensmij.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Carbon te frezen?

Bericht door audiomanics »

ik meerdere keren.. diverse paneeltjes... beetje vochtig houden en je hebt geen opwaaiend stof..
Freest gewoon heel prima.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie