Algemeen computerhoekje

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Algemeen computerhoekje

Bericht door Sven »

Af en toe heb ik van die vragen over computertechniek in het algemeen, zoals nu bijvoorbeeld:

"Ik heb een raspbmc mediaspeler en wil daar een grote harde schijf voor kiezen. Tegelijk zoek ik nog een royale backup oplossing voor twee mensen. Kan ik een nas via usb koppelen aan de Pi?"

Dat soort vragen zou ik graag op dit onvolprezen forum kwijt kunnen.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
PeterZ
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 jul 2010 10:39
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door PeterZ »

Hey Sven,

Je vraag is een beetje algemeen. Wil je een HDD, USB of SD uitbreiding? Wat is de datatransfer die je wil halen? Bv wil je gaan streamen? Er staat heel veel info op forums hoe het uit te breiden met de cons en pros erbij. Wil je echt snelheid kun je denken aan een SSD schijf maar is dit geen overkil?

Voor de backup ook een beetje van hetzelfde. 2 personen kan zijn 2 personen in hetzelfde huis of gescheiden van elkaar. Synology biedt hele mooie oplossingen aan (NAS) waarbij je een backup kan maken op een andere Synology (andere locatie) zodat je bij een eventuele brand ook een backup ergens anders hebt staan. Dit werkt heel mooi. Via de Synology kan je ook heel makkelijk streamen naar bv de raspbmc via ethernet. Dan heb je mogelijk ook de extra schijfruimte opgelost ;-) .

Succes Sven
leopard
Berichten: 200
Lid geworden op: 23 jun 2011 06:30
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door leopard »

Sorry, ik dacht even op het verkeerde forum te zitten, dit is toch CNCZone???
Zonder speling staat alles vast............ Zero Backlash?
Niels
Donateur
Berichten: 947
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:40

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door Niels »

http://tweakers.net het beste forum voor je ict vragen en andere dingen die niets met cnc te maken hebben. 8)
roger de poger

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door roger de poger »

Ik zoek nog een oer-hollandsche-stamppot recept.
Iemand?
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door cocodile »

So wot, CNC is ook computer gerelateerd, toch?
Het is niet dat je hier door honderden nieuwe posts moet ploegen, en als het je nix interesseert, dan is er niemand die je dwingt het topic te lezen... :roll:

IK zeg DOEN! Je wordt er nooit dommer van. :idea:

Oh, en stamppot is heel simpel, en winterfood bij uitstek.

Je kookt/stoomt aarpels, uien en peen.
Na het uitlekken samen stampen! Tot een soort van puree zeg maar.
Wat uitgebakken spekkies erbij en smullen maar. :lol:
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door Sven »

Zo, fijn, eindelijk een medestander!

Hugo kan het misschien nog met een rekenmachine, en cees misschien ook. Arie kan het waarschijnlijk door een combinatie van oogknipperen en tongbeweging.
Maar bij mijn cnc staat de eerste c voor, houd je adem in, tromroffel... COMPUTER!

Ik weet niet hoe anderen dat doen maar mij bevalt het wel, cnc-en met een computer.
Nu nog een trage kress zoeken en ik kan cnc gestuurd stampot maken.
Laatst gewijzigd door Sven op 23 feb 2013 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door AnkoD »

Computer Nu.. Co...

Get it?

Ik heb er iig 0.0 verstand van.

Edit : ik gebruik mn spindle ook als deegklopper.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door DaBit »

Sven schreef:"Ik heb een raspbmc mediaspeler en wil daar een grote harde schijf voor kiezen. Tegelijk zoek ik nog een royale backup oplossing voor twee mensen. Kan ik een nas via usb koppelen aan de Pi?"
In principe kun je best een USB-harddisk aan een r.pi koppelen. Waarom je een NAS (=Network attached storage) zou willen koppelen via USB? Kun je net zo goed het netwerkkabeltje gebruiken.

Backuppen doe ik trouwens tegenwoordig online sinds het elcheapo netwerkdiskje in de schuur overleden is. Zo af en toe komen er aanbiedingen langs waarvoor je niet zelf de hardware en elektriciteitskosten (1 Watt 24/7 = 2 euro per jaar) kunt betalen. Ik betaalde iets van $60 voor 200GB/3jaar (bij godaddy.com, dus geen wazige toko). Nu is 200GB opzich nog niet zo veel, maar voor belangrijke zaken meer dan zat. Die HD-film die je bij een crash verliest kun je wel weer overnieuw downloaden.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Damic
Berichten: 468
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:13
Locatie: Mechelen (BE)
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door Damic »

Godaddy is juist wel een wazige toko ;)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik ben het met Niels eens.. Tweakers, is DE plek voor PC vragen..

Wat het aansturen van mijn machine betreft?..
Arie kan het waarschijnlijk door een combinatie van oogknipperen en tongbeweging.
Nee.. ik heb een WIFI-scanner/adapter in mijn voorhoofd.. gekoppeld met Real-time actuators in mijn vingertoppen..
als ik een tekening in de buurt van mijn voorhoofd houd, dan wordt ie gescand, en post processed.. waarna de actuators in mijn vingertoppen worden aangestuurd vanaf de linker hersenhelft.. :lol: AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door DaBit »

Dat vraagt om een demootje en een rondje van Arie als het 'm niet lukt. Zullen we het makkelijk maken en de encryptie op de WLAN uitzetten. Scheelt je weer wat AES of TKIP ontcijferen.

:mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door Arie Kabaalstra »

uiteraard is het verzonnen.. maar ik heb wel eens de vraag gehad.. "heb jij een scanner in je hoofd zitten?"..
als ik een tekening in korte tijd als onderdeel uit de bridgeport van de zaak spuugde... lang leve Heidenhain...Afbeelding
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Algemeen computerhoekje

Bericht door AnkoD »

DaBit schreef:Dat vraagt om een demootje en een rondje van Arie als het 'm niet lukt. Zullen we het makkelijk maken en de encryptie op de WLAN uitzetten. Scheelt je weer wat AES of TKIP ontcijferen.

:mrgreen:
28 September.... :mrgreen:
Plaats reactie