3D printers subforum

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

3D printers subforum

Bericht door bazzz »

Aangezien skillalot en ik zelf een prusa mendel 3D printer gaan bouwen lijkt het mij wel leuk om daar een apart subforum voor te maken. Volgens mij sluiten 3D printers wel aan bij de interesse van de meeste bezoekers hier en er is simpelweg geen nederlandstalig forum voor!

Ik ben van plan een complete bouwbeschrijving te gaan maken en dus ook hier op het forum te zetten. Zodra mijn printer draait kan ik ook weer setjes plastic parts uit gaan printen voor anderen. Ik ben zelf hbo elektrotechniek student en wil dus straks ook zelf een pcb ontwerpen aangezien ik de bestaande sets maar onhandig vind.

Verder denk ik dat hier wel genoeg mensen te vinden zijn met een draaibank waardoor we met zijn allen ook zelf extruders en dergelijke kunnen gaan maken. Wat alleen maar bijdraagt aan nog betere en goedkopere printers!
Leeuwinga
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door Leeuwinga »

Prima idee,
Ik heb zo in mijn gedachten om de cube te maken
Wat vindt je persoonlijk van de Gen 6 electronica print ?
Lijkt mij een handige oplossing , een print waar alles op zit.
Weet je of er een handleiding is voor het programma Red Snapper
wat wordt gebruikt om de printer aan te sturen?
Of is er een alternatief voor de aanmaak van software, uitgaande
dat je aangemaakte STL files hebt.
Cees
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: 3D printers subforum

Bericht door bazzz »

je bedoelt repsnapper? Zie hier:

http://reprap.org/wiki/RepSnapper_Manual:Introduction
https://github.com/timschmidt/repsnappe ... l.asciidoc

gevonden via:

http://reprap.org/wiki/CAM_Toolchains

Het meest gebruikt is SkeinForge om .stl files om te zetten naar Gcode. Maar heel erg heb ik me daar nog niet in verdiept.

Gen6 is een leuke electronica print maar hij is 4 laags waardoor het onmogelijk is om er ooit iets aan te repareren mocht er per ongeluk iets doorbranden. Met de hand solderen is vanwege de thermal pad onder de TI stepper drivers ook niet echt handig te doen. Kortom als hij ergens voor een leuke prijs kan en klaar staat en je wilt toch niets aan de elektronica veranderen dan is hij prima!

Ik weet van mijzelf dat ik toch dingen aan wil passen en vind ontwerpen als de sanguinololu interessanter

Maar goed in dit topic gaat het even om de vraag voor een apart 3D printers subforum. Dan blijft alle informatie en discussie een beetje vindbaar 8)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13491
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door Arie Kabaalstra »

een 3D printer SUbforum lijkt me ook een goed idee.. ik heb een 2-assig miniframe ( zelfde dingetje als de Minifreesbank van Create ) en met een eenvoudig printplateau moet ie ook als 3D Printer te bouwen zijn.. 't is dat of een draadvonkmachine.. ben er nog niet uit..

dit eens te meer omdat in CamBam al een begin zit voor toolpath generatie voor "additive machining".. oftewel JUIST.. een Extruder.. Op die manier kunnen we eens gaan uitzoeken wat er allemaal mogelijk is.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door create »

Volgens mij sluiten 3D printers wel aan bij de interesse van de meeste bezoekers hier en er is simpelweg geen nederlandstalig forum voor!
Heej over dit maitje heb overheen gelezen werd er door de erikmod :lol: op mijn vingers getikt.

Natuurlijk is dit mogelijk het is een opkomende hobby dus waarom niet.
Denk het het beste thuishoort in de zelfbouw cnc-machines onder de naam 3d-printers

ga er deze week mee aan de slag!

gr Create
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: 3D printers subforum

Bericht door bazzz »

oke super! Inmiddels stromen de pakketjes bij mijn postadres binnen :lol: Helaas kom ik er zelf over 1,5 week pas weer. Dan volgen ook gelijk foto's!
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door skillalot »

Rond die tijd zullen mijn pakketjes ook wel binnen komen, dus dan kunnen we samen gaan bouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door create »

het sub-forum is online!!

veel plezier

gr Create
Plaats reactie