3D printers subforum

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

3D printers subforum

Bericht door bazzz »

Aangezien skillalot en ik zelf een prusa mendel 3D printer gaan bouwen lijkt het mij wel leuk om daar een apart subforum voor te maken. Volgens mij sluiten 3D printers wel aan bij de interesse van de meeste bezoekers hier en er is simpelweg geen nederlandstalig forum voor!

Ik ben van plan een complete bouwbeschrijving te gaan maken en dus ook hier op het forum te zetten. Zodra mijn printer draait kan ik ook weer setjes plastic parts uit gaan printen voor anderen. Ik ben zelf hbo elektrotechniek student en wil dus straks ook zelf een pcb ontwerpen aangezien ik de bestaande sets maar onhandig vind.

Verder denk ik dat hier wel genoeg mensen te vinden zijn met een draaibank waardoor we met zijn allen ook zelf extruders en dergelijke kunnen gaan maken. Wat alleen maar bijdraagt aan nog betere en goedkopere printers!
Leeuwinga
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: 3D printers subforum

Bericht door Leeuwinga »

Prima idee,
Ik heb zo in mijn gedachten om de cube te maken
Wat vindt je persoonlijk van de Gen 6 electronica print ?
Lijkt mij een handige oplossing , een print waar alles op zit.
Weet je of er een handleiding is voor het programma Red Snapper
wat wordt gebruikt om de printer aan te sturen?
Of is er een alternatief voor de aanmaak van software, uitgaande
dat je aangemaakte STL files hebt.
Cees
bazzz
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 mar 2011 16:42

Re: 3D printers subforum

Bericht door bazzz »

je bedoelt repsnapper? Zie hier:

http://reprap.org/wiki/RepSnapper_Manual:Introduction
https://github.com/timschmidt/repsnappe ... l.asciidoc

gevonden via:

http://reprap.org/wiki/CAM_Toolchains