Hulp bij kopen van draai en freesmachines.

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Hulp bij kopen van draai en freesmachines.

Bericht door Michel »

Ik denk dat vele hobbyisten onder ons ook voor dezelfde vraag hebben gestaan."op een gegeven moment wil je een machine aanschaffen,het zij een draaibank of een freesbank,maar welk merk type enz.....
Dan wil je natuurlijk het beste voor je geld hebben (de aanschaf gaat al gauw boven de duizend euro,veel ruimte voor een evt.miskoop is er dan niet)
Nu zijn wij hier op het forum met inmiddels meer dan 200 man/vrouw actief.
Als nu iedereen die een draaibank of freesbank heeft (of een merk/type heeft gehad en die totaal anders uitgepakt heeft dan verwacht)
zijn bevindingen/ervaringen van zijn/haar machine hier op het forum,onder een appart hooftstuk,kan zetten.
Dan heb je na een tijdje een data base van div. machines waarbij dan de sterke punten en de zwakke punten eenvoudig opgezocht kunnen worden
Op die manier is het mogelijk om iemand,die een bepaalde machine zoekt,op een zeer effective manier te helpen.
En uiteraard kan jezelf er dan ook van mee profiteren als je zelf nog iets van plan was om aan te schaffen.

Nu is echter de keuze en aanschaf van een machine van persoonlijke aard
zodat je niet blind kan varen op zo'n database.
Maar het is ,denk ik,als je een bepaalde machine zoekt wel een handig hulpmiddel om een eerste selectie te maken.............
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Hulp bij kopen van draai en freesmachines.

Bericht door aanrip »

Je moest eens weten Michel, wat er zoal (be)staat aan uiteenlopend materieel. Er zijn meer draai- en freesbankmerken en modellen dan autos. :help:
I like the smell of hot chips
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Hulp bij kopen van draai en freesmachines.

Bericht door Michel »

Je hebt volkomen gelijk als je kijkt op http://www.lathes.co.uk dan zie ik een hele lijst met vele ,vele merknamen,ik heb mij dat eigenlijk niet gerealiseerd met het schrijven van dit voorstel.

Maar eigenlijk doelde ik ook een beetje op de nieuw te verkrijgen machines,hierin heb je ook een aantal merknamen maar niet zoveel als de oudere machines.

Maar nu ik de zaak nog eens bekijk denk ik toch dat het ondoenlijk is om inderdaad zo'n database op te zetten, er zijn inderdaad simpelweg te veel merken met elk zijn eigen specificaties.
Wat dat aangaat is de site http://www.lathes.co.uk voldoende toereikend om voor de meestvoorkomende machines informatie te krijgen.

En eigenlijk is de ene machine niet de andere,hoe is deze gebruikt enz.enz
dit valt niet in een database op te zetten................jammer het leek in de eerste instantie een goed idee...
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Plaats reactie