Hulp gevraagd

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

boogje
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2015 11:10

Re: Hulp gevraagd

Bericht door boogje »

Maakt niet uit of ik +of - er voor zet hij blijft bij het homen de verkeerde kant op gaan
Gr jan
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hulp gevraagd

Bericht door serum »

Bij 'home snelheid' ? min ervoor maakt niet uit? Dat is tegenstrijdig met de machines die ik heb met Eding.

En 'HomeInputSenseLevel' daarmee regel je of hij een NO of een NC contact verwacht. 0=NO, 1=NC

Hoe ziet je as-indeling eruit qua homing? het moet zo ingedeeld zijn dat de 'ene' kant van de homingsensor alleen maar materiaal wordt gezien, ongeacht hoe ver de 'ene' kant gepasseerd is. En de 'andere' kant van de sensor is de sensor in zijn andere toestand. Een kleine vlag van 1cm halverwege je as volstaat dus niet voor homing,
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Kjelt »

Je moet het na de verandering wel eerst opslaan.
Als je twijfelt, sluit de software af en start deze opnieuw op en kijk wederom bij de settings of de verandering inderdaad is opgeslagen en dus doorgevoerd.
Soms slaat Eding de veranderingen niet op, bv als je gebruik maakt van de wireless pendant. Deze dien je dan eerst te deactiveren (assen schakelaar op off) en dan opnieuw opslaan.
De software meldt dit overigens keurig in het statusschermpje.
boogje
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2015 11:10

Re: Hulp gevraagd

Bericht door boogje »

Al de in stellingen van de motoren staan goed
Want als ik dit aanpas gaat hij tijdens het draaien van een programa
De verkeerde kant op .
Gr jan
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hulp gevraagd

Bericht door serum »

Als je een - plaatst voor je HOME SNELHEID (of HOME VEL/DIR als hij in het engels staat) verandert er niets aan je overige gedrag, alleen je homing richting homed hij de andere kant op.


En staan je instellingen voor de sensoren goed qua NO/NC?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Kjelt »

Even met een paar plaatjes er bij:
de aanpassing doe je bij Vel/Dir daar zet je bv -20 of +20 in afhankelijk van je situatie.

19271

Als je in de tweede tekening kijkt heb je drie mogelijke situaties.

19270

Hier is als voorbeeld voor de - richting voor de as links gekozen en voor de + richting rechts.

Als je situatie 1 hebt en je homesensor zit links einde vd as dan kies je dus voor vel/dir bv -20 of hoger als je sneller wilt gaan maar in het begin beter iets langzaam dan brokken.
Als je situatie 2 hebt en je homesensor zit rechts einde vd as dan kies je dus voor vel/dir bv +20 of hoger als je sneller wilt gaan maar in het begin beter iets langzaam dan brokken.

Als je situatie 3 hebt dan heb je een probleem want op dat moment is het ongedefinieerd wat je moet kiezen want dit hangt van de positie vd brug af.
Als de brug links van de sensor staat dan moet je + kiezen staat hij rechts van de sensor dan moet je - kiezen. Maar ik hoop van harte dat je die situatie niet hebt gekozen ;-)
Succes!
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door audiomanics »

Heb je überhaupt wel een snelheid staan bij home vel/dir? Iets van 10 (mm/sec)
Kan zijn dat je de machine opnieuw moet opstarten om bepaalde instellingen te effectueren. Hoewel ik die ervaring niet heb, alleen als je wat verandert in de macro of CNC.ini.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie