Zelfbouw CNC machine

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC machine

Bericht door Ballegooijen »

Mijn geleiding zit aan de onderkant van mijn bed, dit bed is niet alleen een vlakke plaat.
Op de foto lijkt het misschien een vlakke plaat te zijn (5mm dik), maar aan de onderkant zitten een heleboel verstevigingsribben deze zorgen er voor dat mijn bed helemaal niet kan gaan dansen.
Wil je eens een foto plaatsen van de onderkant zodat we het kunnen zien?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC machine

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kjelt schreef: 30 okt 2018 09:08 Aan de andere kant leer je ook door te doen en vooral door fouten te maken.
Ja.. maar waarom steeds dezelfde fouten maken?.. er is keus genoeg.. :)

inderdaad.. als anderen aangeven dat een bepaalde constructie niet handig is.. dan kun je er vanuitgaan als meerderen dat aangeven.. dat ze gelijk hebben.. en vraag ze niet hoe ze daar zo achter gekomen zijn.. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC machine

Bericht door Arie Kabaalstra »

VKoen schreef: 29 okt 2018 19:38
Ballegooijen schreef: 19 okt 2018 15:51 Van die onderplaat blijft qua stevigheid alleen maar een vlakke plaat over. De omgezette randen hebben geen functie meer door die uitkepingen. De brug kan hierdoor behoorlijk gaan dansen denk ik dan.
Hoezo zit ik met een vlakke plaat? heb je de onderkant van het bed al gezien dan?
Arie Kabaalstra schreef: 19 okt 2018 00:59 Hoe dan ook.. je blijft zitten met een "Zwevende" opspanplaat.. en dat wil je ook niet.. je rails op zijn kant aan de zijkant van de machine monteren is ook niet wat je wilt.. maar nog altijd te verkiezen boven deze constructie..
Mijn geleiding zit aan de onderkant van mijn bed, dit bed is niet alleen een vlakke plaat.
Op de foto lijkt het misschien een vlakke plaat te zijn (5mm dik), maar aan de onderkant zitten een heleboel verstevigingsribben deze zorgen er voor dat mijn bed helemaal niet kan gaan dansen.
En daarnaast ben ik ook niet van plan om RVS/staal te gaan verspanen, ik laat het lekker bij hout en aluminium.
als je een "raam" hebt voor je Y en Z-as, waar je opspanplaat doorheen steekt.. dan heb je hoe dan ook een zwevend geheel.. en da's niet slim.. verstevigingsribben ten spijt.. da's geen probleem voor jouw oplossing..

en.. Ja.. je bent het niet van plan.. nog niet.. er was ook een tijd dat ik er niet aan dacht om Titanium op mijn machine te knopen.. nu?.. ben ik inmiddels zo'n 160 Horloges verder.. Titanium horloges welteverstaan..

je gaat altijd meer proberen dan waar je de machine initieel voor ontworpen had en een machine is altijd te klein..
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC machine

Bericht door Tonybryden »

Hoe gaat het met de bouw van deze machine?.
Plaats reactie