nieuwe cnc

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

nieuwe cnc

Bericht door tonyolena »

ik heb een nieuwe cnctje het bereik is 60 op 50cm bestel bij stappenmotors deze gaat hij bouwen. maar nu komt de vraag ik ben op zoek naar Nederlands tekenprogramma zodat ik mijn tekeningen kan maken.
Thommie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2016 14:10

Re: nieuwe cnc

Bericht door Thommie »

Dat programma mag niet in het Engels zijn?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: nieuwe cnc

Bericht door audiomanics »

Het is wel zo dat Nederlandse functies vaak een stuk minder eenduidig zijn omschreven dan hun Engelse variant. Bovendien is de markt van Nederlandse programma's een stuk kleiner en daardoor vaak ook een stuk minder professioneel dan de Engelse software.. En veel van die programma's werken met pictogrammen waarbij, hooguit, de "Help" (Engels voor "hulp") Engelse tekst bevat...

't is een overweging om toch maar gewoon Engelstalige programma's te gebruiken.

Er bestaan dan ook nog programma's waarbij alle functies, knop-teksten en hulp-teksten in een tekstbestand staan en er van dit tekstbestand verschillende versies zijn zoals Duits, Frans, Spaans en misschien zelfs Nederlands.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: nieuwe cnc

Bericht door FSSF »

Cambam heeft een nederlandse vertaling, maar je verteld er niet bij wat je wilt tekenen :roll: Zolang het bij vrij eenvoudige 2d tekeningen blijft kom je daar vast een eind mee.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: nieuwe cnc

Bericht door mark3 »

Net even gecontroleerd, maar bij mij zijn de icoontjes voor een lijn en een cirkel hetzelfde in de Nederlandse en Engelse versie hetzelfde. Duits moet ik nog even proberen.
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: nieuwe cnc

Bericht door tonyolena »

goede avond.
na een lange tijd wachten heb ik het bericht ontvangen dat is mijn cnc mag gaan ophalen zo gezegd zo gedaan.
maar nu sta ik er alleen voor en ik heb gisteren al fouten gemaakt zodat hij vandaag al in panne ligt.
nu is het de vraag deze foutmelding heb ik nu al mach 3 geeft aan defoult mill post .
ik zet mijn G code om met het programma lazzycam dat was bij deze cnc bijgeleverd .
ik hoop via jullie dat de cnc terug aan het werk kan zetten.
ik dank al op voorhand
groetjes
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: nieuwe cnc

Bericht door skillalot »

Is het wel een foutmelding of is het een melding vanuit je cnc file.
Staat er in je gcode dezelfde tekst tussen haakjes toevallig?
Flupke85
Donateur
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:57
Locatie: Eijsden (achter maastricht)
Contacteer:

Re: nieuwe cnc

Bericht door Flupke85 »

mark3 schreef:Net even gecontroleerd, maar bij mij zijn de icoontjes voor een lijn en een cirkel hetzelfde in de Nederlandse en Engelse versie hetzelfde. Duits moet ik nog even proberen.
:lol:
tonyolena
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 jun 2016 11:23
Locatie: tessenderlo belgie

Re: nieuwe cnc

Bericht door tonyolena »

gisteren naar de avond school geweest en alles is terug normaal maar er zaten veel fouten in 1 persoon heeft mij geholpen en uit mach3 de tekst op een stick gezet en aangepast en alles gaat nu beter volgende week gaan deze persoon alles goed afstellen en dan moet alles prima gaan.
om eerlijk te zijn wij hebben al 5 schroeven moeten bij draaien deze waren niet vast gezet. de cnc slipte gewoon door over de riemen en aan de spindel als deze omhoog komt staat er geen stop op en gaat tot boven en daarna terug met een slag een stukje naar beneden dat mag ook niet vind ik .
dus er zullen nog wel wat foutjes naar boven komen die nog niet bekend zijn.
Plaats reactie