best wel raar geen cnc laser forum deel

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Gesloten
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door michel pet »

best wel raar geen cnc laser forum deel.
is het mogelijk hier iets mee cq aan te doen.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door stef stuntpiloot »

Te weinig animo denk ik. Waardoor ze onder de standaard cnc zelfbouw boards vallen. als er maar 2 of 3 gemaakt worden is een los board niet nodig :)
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door Mcgyver »

Inderdaad zoals mijn voorganger al zei, er zijn te weinig mensen die lasers (om)bouwen.

Als er veel meer mensen met die materie bezig gaan zal er een apart subforum komen...

Te veel subfora waar weinig in gebeurt maakt het ook onoverzichtelijk voor mensen om te zoeken/plaatsen en laat staan voor de mods die dan meer werk hebben om alle topics in de juiste subfora te verplaatsen :mrgreen: ;-)

Als er veel meer laser topics komen dan word de noodzaak groter, omdat dan de bestaande subforums te "vervuild" raken en dat dat weer onoverzichtelijk word..


snappie ? :lol: :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door michel pet »

ok snap.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door audiomanics »

Ik denk dat diegene die geinteresseerd zijn in lasers de info zo ook wel oppikken..
Standaard ga ik meteen naar de nieuwe posts en dan zie ik alles.. ook laser gerelateerd, maar ook posts die me weinig tot niets interesseren, of waar ik niets van weet / wil weten (Mach3 bijvoorbeeld..)
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
klaaz
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2015 22:00

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door klaaz »

Ik denk dat het ook een kwestie is van kip en ei. Ik heb mijzelf zojuist geregistreerd en een beetje rond gekeken en vind de kwaliteit van de topics best hier aangenaam hoog. Ik weet dat er voor de laser bouwers veel Engels-talige fora zijn met informatie maar die werken vaak net even wat minder lekker vanwege de grote hoeveelheid reclame erop. Dan is het voortdurend een hoop gestuiter in een pagina wanneer de reclame banners nog moeten worden geladen terwijl je al aan het scrollen bent.

Ik heb zelf grote behoefte aan kwalitatief goede laser topics. Bij voorkeur in het Nederlands omdat ik dan wat sneller en betrouwbaarder aan informatie kom over bijvoorbeeld leveranciers in Nederland of omstreken.

Ik ga zelf een 500x500mm laser schrijver/snijder bouwen met o.a. v-slot materiaal besteld bij http://www.ratrig.com. Het ontwerp is gebaseerd op een openbuild project.

Ik ben naarstig op zoek naar een stuk acryl wat de 445nm laserstraal kan filteren (OD4+) maar kan in europa niks betaalbaars vinden omdat de groothandels hier voornamelijk op industrie mikken (met bijbehorende prijzen).

Ik denk dat een specifiek laser CNC forum deel een grote toegevoegde waarde heeft hier op cnczone.nl!
Gebruikersavatar
Rob65
Berichten: 628
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: best wel raar geen cnc laser forum deel

Bericht door Rob65 »

nieuw topic openen in een algemeen forum lijkt me de juiste plek voor zo'n vraag.
en dan kan hier een slotje op
-- Kunnen wij het maken? Nou en of!
Gesloten