snelwisselsysteem type multifix

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Blazer »

Hallo,

Weet er iemand of het multifix systeem van Paulimot en van HBM hetzelfde is van kwaliteit ?
Er zit 15€ prijsverschil op , bij HBM is het blauw en bij Paulimot rood
Bij Paulimot geven ze als breedte 65 mm op , bij HBM geven ze 70 mm op
het gat in het moederblok om de montage op de slede zou volgens de mailinfo bij HBM 20mm zijn , bij Paulimot is dit 18 mm en zou ik het 2 mm moeten uitdraaien
Ik wil één van de twee , maar welk is het best ?
Afbeelding
Afbeelding
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door assink »

Allebei kwalitatief slechte uitvoering van het mooie multifix systeem.
Heb het zelf uit china gehaald bij 1 van de betere producenten: create tool
Europese productie is er ook, onder andere bij Axa.

Verder heb je ook nog Pewe tools, die schijn ook wel goed aangeschreven te staan.
Zelf geen ervaring mee, moet er nog steeds wat bestellen.
Uitwisselbaarheid met paulimot/hbm houders is slecht naar het schijnt.
Ik heb zelf alleen maar create tool houders.
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Blazer »

Assink ,

Heb je ze allebei zelf getest ?

ik zal het zien , heb ondertussen toch bij Paulimot besteld na de honderden positieve reactie gelezen te hebben .
Trouwens al mijn spullen komen van Paulimot en moet zeggen nog nooit teleurgesteld geweest .
wat betreft de uitwisselbaarheid dat kan best zijn , maar dat ik ook niet de bedoeling volgens mij dat je schuitjes gaat gebruiken op een vreemd moederblok .
Dan koop je toch gewoon schuitjes van hetzelfde merk , en er zitten er al 4 bij wat voor mij normaal voldoende zal zijn .
Ik hoop het van de week nog thuis te krijgen , en dan gaan we dat snel weten wat de kwaliteit is .

Groeten Marc
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door assink »

Blazer schreef: 23 jun 2021 15:32 Assink ,

Heb je ze allebei zelf getest ?

ik zal het zien , heb ondertussen toch bij Paulimot besteld na de honderden positieve reactie gelezen te hebben .
Trouwens al mijn spullen komen van Paulimot en moet zeggen nog nooit teleurgesteld geweest .
wat betreft de uitwisselbaarheid dat kan best zijn , maar dat ik ook niet de bedoeling volgens mij dat je schuitjes gaat gebruiken op een vreemd moederblok .
Dan koop je toch gewoon schuitjes van hetzelfde merk , en er zitten er al 4 bij wat voor mij normaal voldoende zal zijn .
Ik hoop het van de week nog thuis te krijgen , en dan gaan we dat snel weten wat de kwaliteit is .

Groeten Marc
Nee, maar heb wel zelf voor onderzoek gedaan.
Niet dat ik zelf zo'n micrometer jager ben, maar wel een tevreden multifix gebruiker.
En er zijn gewoon goede en slechte imitaties.
Heb ooit een dixon snelwissel van hbm gehad, die was zo bedroevend slecht dat die de volgende dag retour ging.
En heb daarom wat langer gezocht en wat meer uitgegeven aan een fabrikant die goed bekend staat.
Als jij er tevreden mee bent, is dat prima natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb die van Paulimot er op zitten en ik vindt het prima spul. Alles past zuiver in elkaar en werkt goed. Zit er nu een paar jaar op en nog geen problemen mee gehad.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Blazer »

Dat dixon gedoe kan je niet vergelijken met het multifix systeem uiteraard .

maar de create tool is volgens mij gewoon uit dezelfde pot , niet meer of minder .

uiteindelijk zou je ze alle drie één voor één op je draaibank moeten plaatsen en dan kom je tot een eerlijk vergelijk , maar dan word het een kostelijk zaak :lol:
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door WillyH »

Ook de Paulimot multifix hier, tot grote tevredenheid.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door benkr »

Hier nog een zeer tevreden Palimot gebruiker, eerst op mijn Emco 8, toen dezelfde op mijn SwissTec en nu wederom eentje op mijn Hembrug AI.
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Blazer »

Bedankt , toch ook fijn om goed nieuws te horen .
Voor mij zal het zeker voldoen .
trouwens zoals ik al vermelde ben ik zeer tevreden over de Paulimot kwaliteit in het algemeen .
ik gebruik ook de lintzagen van hun , ze kosten net de helft dan die van optimum zelf .

Ik hoop het multifix set deze week nog toe te krijgen , dan geef ik wel mijn eerste beoordeling hier
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door assink »

Blazer schreef: 23 jun 2021 17:12 Dat dixon gedoe kan je niet vergelijken met het multifix systeem uiteraard .

maar de create tool is volgens mij gewoon uit dezelfde pot , niet meer of minder .

uiteindelijk zou je ze alle drie één voor één op je draaibank moeten plaatsen en dan kom je tot een eerlijk vergelijk , maar dan word het een kostelijk zaak :lol:
Tja, toen ik ze bij create tool kocht, waren ze bij Paulimot nog niet te koop.
Op het duitse zerspanungsbude zijn ze niet zo positief over deze paulimot multifix, schijnt toch wel behoorlijk kwaliteit verschil in te zitten. Maar het prijs verschil is ook best groot tussen de verschillende leveranciers.
Blazer
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2018 21:31
Locatie: Haacht BE

Re: snelwisselsysteem type multifix

Bericht door Blazer »

Vandaag mijn multifix AB toegekregen en meteen aan de slag gegaan , past mooi , mooie kwaliteit .
Heb het moederblokje onderaan iets uit gedraaid zodat hem mooi paste op de vaste borst van de slede , aan de standaard bout heb ik niets moeten aan aanpassen .
Ik vind het alvast de perfecte maat voor mijn draaibank .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie