wisselwielen verhoudingen voor m16

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

harry321
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jun 2016 02:03
Contacteer:

Re: wisselwielen verhoudingen voor m16

Bericht door harry321 »

Breaker schreef: 24 feb 2018 10:42 • Bovenin zie je het tandwiel wat je op de aandrijvende as monteert (20,25,30, ..., 100), dat is dus tandwiel W.
• In het gekleurde deel zie je hoeveel tanden nodig zijn op het tandwiel om de spoed te krijgen die je in de kolom links kan aflezen, dat is dus tandwiel L.
• In de kolom 'resultaat' zie je of een bepaalde spoed kan met de huidige tandwielen. Staat die op 'niet mogelijk' dan is in de witte vakjes in die rij af te lezen met welk extra tandwiel dat alsnog zou kunnen.

Het komt erop neer dat met de huidige tandwielen onder andere geen 0,7 (M4) / 0,8 (M5) en 1,5 (M10) schroefdraad gemaakt kan worden dus dat je daar een oplossing voor moet zoeken zou je dat wel willen.
Breaker schreef: 23 feb 2018 11:52 Persoonlijk zou ik eens bij proxxon informeren naar een setje wisselwielen en de fabriekstabel volgen
Correctie: Zou 'm natuurlijk direct ombouwen naar CNC, ben je in één keer van al dat tandwiel gedoe af :mrgreen:
dank je breaker voor jouw geduld met mij en uitgebreide uitleg, gewoon top !
ik zie nu waarom ik het tabel van jouw niet snapte, de kleurverschil in het tabel tussen groen en grijs is op mijn laptop zo klein dat ik het verschil niet niet zag :shock: dus verwarring.

cnc is natuurlijk ook prachtig maar ik vind het zelf leuker om het "ouderwets" te doen.

hartstikke bedankt voor alle antwoorden/uitleg, groeten harry.
Plaats reactie