bocnc accepteerd geen text

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

bocnc accepteerd geen text

Bericht door rkr »

wie kan me helpen

als ik een tekening maak in autocad 2007 en opsla als .dxf ( maakt niets uit welke vorm van dxf ) dan komt de tekening wel goed over, maar de text is volledig verdwenen.
heb al verschillende lettertypes geprobeerd, maar dat maakte geen verschil uit

misschien nog van belang: als ik een .dwg probeer te openen krijg ik ' file open error ' , maar dat is niet erg, want op .dxf werkt het wel goed ( behalve de text )

ik heb de nieuwe versie gedownload, en geprobeerd met en zonder update, maakte geen verschil uit

wat doe ik verkeerd ?
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: bocnc accepteerd geen text

Bericht door klaas van gemerden »

Ha rkr,

De letters zijn in a-cad volgens mij een soort afbeeldingen het zijn in ieder geval geen lijnen.

Sommige cad-cam programmaas hebben een onderdeel erin zitten waarmee je letters kunt frezen.

Grt. KvG
Marklinrijder
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jun 2007 16:18
Locatie: Beerzel
Contacteer:

Re: bocnc accepteerd geen text

Bericht door Marklinrijder »

rkr,

Heb je al eens vanuit Autocad een printerfile gemaakt om deze vervolgens in te lezen? Je kiest dus een plotter, en maakt een PLT file die je vervolgens weer kan in lezen in BoCNC. :shhh:

Groetjes,

David
rkr
Donateur
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:20
Locatie: wieringerwaard
Contacteer:

Re: bocnc accepteerd geen text

Bericht door rkr »

een printerfile aanmaken dat deed ik in het begin ook, alleen daar had ik wat problemen mee

alleen de 7475A plotter geeft goede resultaten, als ik die dan inlees in bocnc dan krijg ik : IP Error P1
verder werkt het wel goed, totdat ik dan het nieuw opgeslagen bestand inlees in winpcnc, dan heeft alles opeens dezelfde kleur
vandaar dat ik in acad opsla als .dxf

text via een plotterbestand werkt overgens wel zie ik nu
Plaats reactie