Draftsight vraagje

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Draftsight vraagje

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dat is dan wel dezelfde kleurkeuze als Henri Ford destijds aan z'n klanten gaf. Elke kleur is mogelijk zolang het maar zwart is. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Draftsight vraagje

Bericht door Ballegooijen »

hugo stoutjesdijk schreef: 25 sep 2021 10:19 Dat is dan wel dezelfde kleurkeuze als Henri Ford destijds aan z'n klanten gaf. Elke kleur is mogelijk zolang het maar zwart is. :lol:
Wit kan ook maar dan is het handig als je de POM zwart is. Dat zijn toch al 2 kleuren :lol: :lol:
Wellicht zijn ook nog andere kleuren mogelijk maar dat weet ik niet. Met kleur bedoelde ik een andere kleur dan het materiaal zelf zodat je een contrast krijgt.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Draftsight vraagje

Bericht door Kjelt »

Maar met kleur bedoel je dus zwart of kun je met een of ander poederlaagje ofzo willekeurige kleuren kiezen ?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Draftsight vraagje

Bericht door Ballegooijen »

Kjelt schreef: 25 sep 2021 10:35 Maar met kleur bedoel je dus zwart of kun je met een of ander poederlaagje ofzo willekeurige kleuren kiezen ?
Dat weet ik ook niet. Op RVS en Titanium kun je verschillende kleuren aanbrengen. Dit gebeurd eigenlijk doordat de laser een oxidelaagje maakt op het oppervlak van het metaal. Door te spelen met pulsfrequentie, snelheid en vermogen kun je verschillende kleuren maken. Op kunststof zal dat wellicht anders werken maar daar moet ik me nog verder in verdiepen.

https://www.youtube.com/watch?v=RLgfNcf0eo4
Laatst gewijzigd door Ballegooijen op 25 sep 2021 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Draftsight vraagje

Bericht door Kars-cnc »

Ik verwacht niet dat je met een laser kleur in kunststof kunt krijgen, maar ik laat me graag verrassen.

Het wit laseren van een zwart oppervlak zoals in het tweede filmpje, werkt dat niet met een zwart laagje over een witte ondergrond?
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Draftsight vraagje

Bericht door janplastiek »

Er is laserbare pom, maar daar is geen FDA attest voor, om in de farmaceutische industrie te mogen gebruiken
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie