Knopjes voor het schetsen van een besturingpaneel

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Knopjes voor het schetsen van een besturingpaneel

Bericht door Swake »

Voor het schetsen van een paar besturingspanelen ben ik op zoek naar tekeningen of foto's van gangbare 22mm knopjes en schakelaars.

Het gaat echt om een schets, dus is het niet echt nodig om haarscherpe en op de micrometer juiste afmetingen te hebben, het is enkel om een visuele voorstelling te hebben van wat het gaat geven.
Ideaal mocht er iets in Visio formaat bestaan, anders importeer ik het wel.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Knopjes voor het schetsen van een besturingpaneel

Bericht door serum »

Zoek eens op grabcad naar buttons. En kappen met dat visio... :mrgreen:
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Knopjes voor het schetsen van een besturingpaneel

Bericht door Swake »

In 3D is het meeste bij Schneider ook wel te downloaden. Echter is dit nu net de weg dat ik niet wil op gaan. Geen zin om die één voor één te downloaden, openen, correcte view kiezen, herbeginnen want het was toch mis, andere kleur in steken. exporteren, enzoverder. Er moet toch ergens al eens een setje samengesteld geweest zijn.

Als je snel iets visueel moet voorstellen is Visio of zelfs Powerpoint of iets in datzelfde genre nog zo slecht niet. En al snel de enige oplossing als een paar bureaucraten de bestanden moeten kunnen aanpassen. Ik mag al van geluk spreken dat ze Visio hebben... Heb zoiets ooit al via Excel opgelost ook.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Knopjes voor het schetsen van een besturingpaneel

Bericht door Kjelt »

Misschien dat ik je vraag niet begrijp maar er zijn honderden verschillende drukknoppen, schakelaars, sleutelschakelaars , meerstandenschakelaars, indikatielampen etc.
En dan zijn de knoppen in verzonken of flat of mushroom shape.

Dus lijkt me voor jou stap 1 eens de Eaton M22 catalogus te downloaden en te kijken welke stijl je mooi vind en de afmetingen staan er ook bij.

https://www.eaton.com/ecm/idcplg?IdcSer ... A08100008E
Plaats reactie