Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kees Moret

Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door Kees Moret »

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een goede witte dubbelzijdige tape.
Heb diverse rollen gekocht, maar niks fatsoenlijks er bij.
Ik heb nu nog een restantje van mijn oude rol, ongeveer 40 mm breed en was een rol van zo'n 25 meter, maar aan alles komt een eind.
Dus wie het weet mag het zeggen. :mrgreen:
Groeten, Kees.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door stekkestim »

Is het om materiaal vast te houden op de CNC?

Ik gebruik sinds kort papieren tape met secondelijm tussen.
Blijft enorm goed plakken, kan ik door de 1ste laag frezen en toch blijft het werkstuk hangen door de 2de laag en geen lijmresten van de tape aan de frees.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door DaBit »

Bedoel je dan een laag schilderstape op het werkstuk, laag op je drager, en die twee met secondenlijm aan elkaar plakken?

Ik heb verder een rolletje Tesa tapijttape. Ik heb meer problemen dat het spul te goed plakt dan niet goed genoeg. Het moet alleen absoluut niet warm worden, dan is het zo los.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door stekkestim »

Dat bedoel ik inderdaad. Laatst een plaatje alu gefreesd (Ook een topic over geopend over AlMg1 en 3) en dat ging perfect, had zelfs de grootste moeite om het 3mm dikke plaatje er (zonder te buigen) af te krijgen. Plaatje was ongeveer 20x20cm
Misschien nog wel even zeggen dat ik geen schilderstape maar papieren transfertape (uit de sign industrie) gebruik. Zijn rollen van 61cm breed en 100m lang (breder kan ook) Heb je nog eens keuze uit verschillende kleefsterktes. http://www.rtape.com/product-lines/aplitape

Ik moest een gleuf van een mm of 7 breed frezen, met een 3mm frees bleef er een spie van ongeveer 1mm netjes in het midden rechtop staan.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door Sven »

Ik denk dat je even wat specifieker moet zijn in waar je het voor nodig hebt.

Dat tapijttape dat Dabit bedoeld plakt idd retegoed maar is iets flexibel in dikte.
Twee lagen papiertape met secondenlijm is denk ik minder flexibel maar juist weer op andere manieren heel goed toe te passen.

3M heeft (of misschien had, ik heb het al een tijdje) transfertape, dat is kleeflaag zonder drager, verkrijgbaar in goede kleef en ook in post-it kleef. Heeft een 3M dispenser pistool nodig.
Ik heb ook nog een keer tweezijdig kleeffilm op een rommelmarkt gekocht, ook weer lijmfilm zonder drager, maar dikker dan dat 3M spul, 30 cm breed.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door assink »

Kun je er niet een dun draadje onderdoor trekken om je werkstuk los te maken?
Wordt ook veel gedaan om emblemen van auto's te kunnen verwijderen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

http://www.tapeconcurrent.nl/dubbelzijd ... ster-tape/
http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=3 ... pe#p131616
De term 'banner tape' valt ook nogal eens.
Er is dacht ik wel eens in het groot ingekocht (door audiomaniacs?) kan alleen niet meer vinden welke tape dat precies was.
Ikzelf haal meestal een paar rollen bij de kantoorboekhandel, maar die moet dat tegenwoordig ook altijd speciaal bestellen. (is van sellotape en 0.1 dik)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kees Moret

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door Kees Moret »

Bedankt voor het meedenken, maar ik zoek gewoon dubbelzijdige tape om bijvoorbeeld iets aan de muur te hangen.
De bedoeling is dat het dan ook blijft hangen..
Dus heeft niks met CNC te maken.. ;-)
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Goede dubbelzijdig tape, waar te koop?

Bericht door janplastiek »

deze is mij zeer goed bevallen,
3M VHB 5925F TAPE DUBBELZIJDIG 40X40MM hoeken afgerond
ik heb een 1500 pvc plaatjes met daarop weer houders voor handschoendozen moeten monteren tegen een muur en tegen een melamine plaat 19mm of zoiets dik .
ik heb de standaard tape laten stansen op 40 x 40 mm en op losse beschermfolie 50 x 50mm laten plakken.
door deze pads te gebruiken was het simpel om de platen tegen de muur te plaatsen en toch de handen vrij te hebben om te boren of te schroeven, ook als ik moest verlijmen met Tec7 was dit een goed hulpmiddel omdat de tape de eerste verbinding was en zo de lijm de tijd had om uit te harden
Breek de dag, frees een lijntje.
Plaats reactie