usb cnc EMI of niet
Moderator: Moderators
-
polykonstrukt
usb cnc EMI of niet
Mogelijk zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een oudere 2de hands machine welke ik volledig terug moet instaleren op PC (zo aangekocht) er is geen reserve copy.
Aangekocht als projectje.
Ik heb de machine al zo ver gekregen dat ik kan joggen na het homen. Bij de setup zet ik mijn uiterste cordinaten en bewaar deze.
Na het terug keren naar de machine en joggen wordt er soms geen rekening gehouden met de pos.en Neg limiten welke ik heb opgegeven en gaat de auto verder dan de limiet.
Waar zou dit kunnen aan liggen?
Ik heb een oudere 2de hands machine welke ik volledig terug moet instaleren op PC (zo aangekocht) er is geen reserve copy.
Aangekocht als projectje.
Ik heb de machine al zo ver gekregen dat ik kan joggen na het homen. Bij de setup zet ik mijn uiterste cordinaten en bewaar deze.
Na het terug keren naar de machine en joggen wordt er soms geen rekening gehouden met de pos.en Neg limiten welke ik heb opgegeven en gaat de auto verder dan de limiet.
Waar zou dit kunnen aan liggen?
-
Kjelt
- Donateur
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 30 times
Re: usb cnc EMI of niet
Ik weet niet hoe ver je kennis van cnc en Eding reikt maar de limieten zijn in machinecoordinaten en je werkt vaak met werkstuk coordinaten, dus check even goed dat je het verschil weet.
Als je homed kom je op het nulpunt van je machinecoordinaat terecht.
Als je homed kom je op het nulpunt van je machinecoordinaat terecht.
- Sven
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
- Contacteer:
In de titel staat usb cnc, is dit dan misschien geen eding?
Praktische uitvoering blijft misschien hetzelfde maar in andere software?
Praktische uitvoering blijft misschien hetzelfde maar in andere software?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
-
polykonstrukt
Hallo,
Machinecoordinaten zijn juist ingegeven, Home voor de machinen niet nullen voor het werkstuk.
Joggen naar mag de frees uiteindelijk niet voorbij de machinecoordinaten komen veronderstel ik?
ook als je manueel verplaatst door middel van in te geven bv G1 x-100 F400 mag er niet buiten de machinecoordinaten gekomen worden als deze juist ingesteld zijn.
Machine luisterd niet naar de opgegeven waarden !
vraag me af waar dit kan aan liggen???
Het is een USB CNC V3.5 van Eding ik tracht het met deze versie aan de praat te krijgen gezien het op deze versie van software heeft gewerkt.
"Toen was er nog geen oorlog in Oekraiene, de diezel nog goedkoop, en waren er juist € in omloop :-)" maar laat een oldtimer ook bollen!
Machinecoordinaten zijn juist ingegeven, Home voor de machinen niet nullen voor het werkstuk.
Joggen naar mag de frees uiteindelijk niet voorbij de machinecoordinaten komen veronderstel ik?
ook als je manueel verplaatst door middel van in te geven bv G1 x-100 F400 mag er niet buiten de machinecoordinaten gekomen worden als deze juist ingesteld zijn.
Machine luisterd niet naar de opgegeven waarden !
vraag me af waar dit kan aan liggen???
Het is een USB CNC V3.5 van Eding ik tracht het met deze versie aan de praat te krijgen gezien het op deze versie van software heeft gewerkt.
"Toen was er nog geen oorlog in Oekraiene, de diezel nog goedkoop, en waren er juist € in omloop :-)" maar laat een oldtimer ook bollen!
-
polykonstrukt
Ja stap grote is ingegeven volgens motoren en spindel as, nagementen
Ingave is het zelfde als (bovenaan rechts op het scherm) X Y Z ook op grotere afstand perfect.
Ingave is het zelfde als (bovenaan rechts op het scherm) X Y Z ook op grotere afstand perfect.
-
polykonstrukt
Bestand bijgevoegd, kan het usb.ini ook bezorgen moest dit nodig zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
polykonstrukt
Zou het kunnen door dat de software op win.10 staat? Zie in de software zelf geen fouten?
Ik lees dat deze voor win 7 was
Ik lees dat deze voor win 7 was
-
Kjelt
- Donateur
Je home posities staan al buiten de limieten dat kan niet.
Als je de limieten opgeeft als neg limiet 0 en pos limiet 694 dan MOET de homeposition daar tussen liggen, dus positief zijn.
Bij de Z as net andersom die moet negatief zijn.
Als je de limieten opgeeft als neg limiet 0 en pos limiet 694 dan MOET de homeposition daar tussen liggen, dus positief zijn.
Bij de Z as net andersom die moet negatief zijn.
-
Kjelt
- Donateur
En nog iets, deze functie is alleen aktief NA het homen.
Zie de manual 4.03: blz 100
De reden is alleen NA het homen weet de software exact op welke positie de machine zich bevind, daarvoor heeft het geen idee waar de brug en spindel zich bevinden
Zie de manual 4.03: blz 100
De reden is alleen NA het homen weet de software exact op welke positie de machine zich bevind, daarvoor heeft het geen idee waar de brug en spindel zich bevinden
As a side effect, now also the software limit switches are enabled which protect you from jogging further than the machine can go. Also the Software limit guard is on that will stop a running program when going beyond the limits.
-
polykonstrukt
Je kan niet joggen als je niet gehomed bent dus machines aanzetten homen en dan naar de juiste max positie XYZ lopen (noteren de min pos lopen en noteren in de systeem instellingen ingeven homen en dan joggen (daar gaat hij dan verder dan de ingegeven positie ! 
-
polykonstrukt
Hier de juiste settings
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 80 times
- Contacteer:
Mooi, wat ging er nu fout?
Zo te zien is je X bereik wel heel anders nu.
Was 649, nu 476.
Goed dat je de werkende parameters geeft, alleen heeft niemand daar wat aan, die hebben weer een andere maat machine, maar de logica er achter kan iemand misschien nog wat van leren.
Zo te zien is je X bereik wel heel anders nu.
Was 649, nu 476.
Goed dat je de werkende parameters geeft, alleen heeft niemand daar wat aan, die hebben weer een andere maat machine, maar de logica er achter kan iemand misschien nog wat van leren.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.