kan met joggen niet de X-as bedienen zodat de A volgt

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sjirk1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2022 13:52

kan met joggen niet de X-as bedienen zodat de A volgt

Bericht door Sjirk1966 »

Goedemiddag. Ik ben Sjirk, nw op dit forum. Ik heb een damen CNC overgenomen van iemand en die probeer ik nu te koppelen aan Edingcnc. Probleem is bij mij dat homen allemaal goed gaat maar daarna kan ik met de JOG niet de X-as bedienen zodat de A volgt. Vreemde is dat bij het homen de assen wel samen draaien. Ook vreemd is dat een paar dagen geleden de A ineens wel volgde maar toe ik de boel uit en weer aan had gezet helaas niet meer. Lijkt dus op iets wat hapert en niet direct een instelling. Wie weet raad?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Tandem Homen

Bericht door Kjelt »

Kijk even na het homen of de assen weer gekoppeld zijn.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Tandem Homen

Bericht door benkr »

Sjirk1966 schreef: 25 mei 2022 14:43 Goedemiddag. Ik ben Sjirk, nw op dit forum. Ik heb een damen CNC overgenomen van iemand en die probeer ik nu te koppelen aan Edingcnc. Probleem is bij mij dat homen allemaal goed gaat maar daarna kan ik met de JOG niet de X-as bedienen zodat de A volgt. Vreemde is dat bij het homen de assen wel samen draaien. Ook vreemd is dat een paar dagen geleden de A ineens wel volgde maar toe ik de boel uit en weer aan had gezet helaas niet meer. Lijkt dus op iets wat hapert en niet direct een instelling. Wie weet raad?
Is het niet veel handiger om een eigen topic te openen en hier je vraag / probleem aan de orde te stellen, je zit nu in een topic van iemand anders.
Om het allemaal nog onoverzichtelijk te maken is het ook nog een topic waar al lange tijd niets meer gebeurd.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: kan met joggen niet de X-as bedienen zodat de A volgt

Bericht door serum »

Prima idee Ben.
Plaats reactie