USBCNC CPU3 - Manual/Software?

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

USBCNC CPU3 - Manual/Software?

Bericht door aw »

Hallo,

Ik heb nog een (originele & ongebruikte) USBCNC CPU3 kaart liggen die ik graag wil gebruiken. IK kan op de site niets meer vinden en deze wordt inmiddels niet meer gesupport.
Is er iemand die nog een opstelling hiermee heeft draaien en mij aan de manual/aansluitschema en de oude versie van de software kan helpen?

Mvg
Arthur
gerkon
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jan 2009 15:06
Locatie: lisse
Contacteer:

Re: USBCNC CPU3 - Manual/Software?

Bericht door gerkon »

hallo,

ik heb er een gehad maar die heb ik weggegeven aan een collega.
ik heb nog wel de software 3.27 tot 3.50 en handleiding daat staat ook de aansluitingen in
het is bij elkaar 46 mb, dus ik kan het via WeTransfer sturen als je een pb stuurt met je e mail adres.

groetjes gert
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: USBCNC CPU3 - Manual/Software?

Bericht door aw »

Graag Gert, ik heb je een PB gestuurd!
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: USBCNC CPU3 - Manual/Software?

Bericht door aw »

Jaaaaah! Succes!

De (oude) software geinstalleerd op een laptop met Windows 10. Na een aantal keer opstarten en installeren van de driver wordt de kaart herkend en COM-3 toegewezen.
Het ledje op de kaart knippert. Ik kan met de jog toetsen de frees virtueel laten bewegen. (Virtueel want er is nog niets op de kaart aangesloten).

Het inladen en runnen van een voorbeeld G-code duurde wat langer, ik kreeg de melding "pauze is nog actief, aub deactiveren" maar niet weg. UIteindelijk gevonden dat het Config menu een tweede pagina heeft waar ik onder 'Inverteert IO' een check box bij 'Pauze' kom plaatsen. Daarna toonde de pauze indicator groen en kon ik de GCODE virtueel uit laten voeren waarbij het pad gerenderd werd.

Volgende stap is het aansluiten van (vooralsnog) 1 driver met stappenmotor. Daar zal ik nog wel wat vragen over stellen in een nieuw draadje.

@Gert bedankt.
Plaats reactie