Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

Goedemorgen,

Iemand bied mij voor €200,- een EDING CPU5A4E aan. Nieuw ongebruikt.
Moet ik nog ergens op letten als ik hem laat toesturen?

Bvd,

Jasper
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door audiomanics »

Je kan hooguit kijken of hij nog ingeseald zit. Dan weet je ook zeker dat hij echt nieuw is, maar voor 200 euro mag hij ook wel iets gebruikt zijn hoor.. Ik zou voor dat bedrag meteen de portemonnee pakken..
Als je twijfelt, geef me dan even zijn adres, dan koop ik 'm..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

Op z'n foto zit hij in rood plastic, kreeg alleen geen antwoord op mijn vraag wat de reden van verkoop was.

Net nogmaals mail gestuurd, 200€ besparen is leuk maar weggooien natuurlijk niet.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door benkr »

Stel dat de kaart echt kapot is, dan denk ik dat Bert ook hier een oplossing voor heeft.
Gewoon kopen dus.
Gebruikersavatar
Muis
Berichten: 183
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:11
Locatie: Sneek

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Muis »

klopt helemaal benkr, heb daar hele positieve ervaring mee.

Gr. Ût Snits
Best leuke hobby... Kost alleen veel vrije tijd
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

Nou ben weer wakker geschud, na een paar mailtjes geen antwoord nu antwoord dat hij inmiddels is verkocht. En ik had al gezegd dat ik hem wilde kopen.

Droom over een betere controller is dus weer voorbij.

Twijfel momenteel tussen de CNC310 €199,- voor 3 assen en een planet cnc MK3/4 €228,-

Planet software ken ik al en doet alles wat ik verwacht, wat ik niet weet wat er bestaat kan je ook niet missen.
Nadeel aan de Eding CNC310 is dat je met jumper kabels moet aansluiten of weer voor een behoorlijk bedrag een breakout board moet kopen.

Andere alternatief is een EDING CPU5A4 maar dan ga ik weer over de €300,- heen. Waar ik waarschijnlijk ook al overheen ga als ik de CNC310 wil uitbreiden naar 4e as.

Tot zover is dus Planet CNC wel de voorkeur als ik zelf nog eens terug lees.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door benkr »

Wacht tot de CNC Zone dag, dan heeft Bert vast en zeker wel weer één of meerder kaartjes in de aanbieding.
Je kan hem ook en keer bellen en vragen of hij niet iets gebruikts heeft liggen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door serum »

Kijk voor de aardigheid eens naar de UCCNC? In mijn optiek een mooie optie.

Mooie actie van de verkoper.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 13 aug 2019 18:27 Wacht tot de CNC Zone dag, dan heeft Bert vast en zeker wel weer één of meerder kaartjes in de aanbieding.
Je kan hem ook en keer bellen en vragen of hij niet iets gebruikts heeft liggen.
Bert is niet langer de eigenaar ;-)

http://www.edingcnc.com/contact.php
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

serum schreef: 13 aug 2019 18:28 Kijk voor de aardigheid eens naar de UCCNC? In mijn optiek een mooie optie.

Mooie actie van de verkoper.
En dan bedoel je die usb>lpt kabel of een van die andere boards.
Nu heb ik van Planetcnc een MK1 kloon, de JP-3163B met de stepper drivers on-board.

Ik wil nu losse drivers (Ben bezig met Banggood om 4 DM856 toe te sturen maar er is er maar 1 op voorraad, Ik was een tijdje reviewer voor banggood drone spullen en via dat contact probeer ik nu of ze me niet 4 Leadshine DM856 kunnen geven)

Ben dus aan iets totaal nieuws toe voor de besturing want de kloon draait namelijk op illegale software en daar wil ik graag vanaf.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

Kjelt schreef: 13 aug 2019 18:32
benkr schreef: 13 aug 2019 18:27 Wacht tot de CNC Zone dag, dan heeft Bert vast en zeker wel weer één of meerder kaartjes in de aanbieding.
Je kan hem ook en keer bellen en vragen of hij niet iets gebruikts heeft liggen.
Bert is niet langer de eigenaar ;-)

http://www.edingcnc.com/contact.php
Zie wel 1 lid die Alfred Bos heet @alfredbos (Simple Mention plugin zeker niet geïnstalleerd op het forum?) maar die is slechts 12 minuten actief geweest in 2014.
Dan wellicht is bellen.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Toxiq »

Alfred is iemand die bij Bert werkt(e) of mee samen werkt (in een mailwisseling met Bert is de mail ook wel eens door ene Alfred beantwoord) blijkbaar heeft hij het bedrijf overgenomen
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Jodocus
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2017 22:27
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jodocus »

Hallo allemaal,

Hier Alfred van Eding CNC. Ik werd geattendeerd op dit bericht, en vond het wel handig om even kort een reactie te plaatsen.
Het klopt dat ik eigenaar ben geworden van Eding CNC, sinds dit jaar is het officieel. Ik ben bij Eding CNC al werkzaam sinds 2017,
dus sommigen hebben mij misschien al een keer ontmoet, gesproken of een mail van mij gezien. Bert en ik gaan al heel wat jaartjes
terug. Dus voor ons is het allemaal niet zo nieuw. En hopenlijk heeft de buitenwereld weinig gemerkt van deze transitie.

Bert werkt hier ook nog steeds, maar heeft wat meer vrije tijd nu...het is de bedoeling dat wij op de CNC zonedag er ook weer staan om
wat zaken te laten zien...en gewoon gezellig te kletsen.

Sinds februari van dit jaar hebben wij bovendien een extra software ontwikkelaar aangenomen en andere ondersteuning, voor allerlei nieuwe
ontwikkelingen die wij voor ogen hebben (niet vragen wat en wanneer....want onze plannen zijn er veel...maar de dagen zijn tekort :P )....
maar ook om te helpen met ondersteuning van klanten. We willen ondanks de mooie groei van het bedrijf toch ons nivo van service en
ondersteuning, waar wij trots op zijn, kunnen behouden.

Kortom, wij hier bij Eding CNC kijken uit naar een mooie toekomst van het bedrijf en wij hopen jullie nog mooie nieuwe ontwikkelingen te laten zien.

Met vriendelijke groet uit Eindhoven van Eding CNC.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Nieuw 2e hands CPU5A4E, verstandig?

Bericht door Jasper »

Hoi Alfred,

Bedankt voor je uitleg.

Groeten,

Jasper
Plaats reactie