qt

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: qt

Bericht door Arie Kabaalstra »

als je je eigen GUI gaat bouwen, dan kun je je dialogen ook "hard-coded" in de GUI schrijven in plaats van in de Macro.

hoe het precies gaat in QT weet ik niet.. in VB.NET in Visual studio kon je in de code een "keypress" event afvangen, en dan bepalen wat je met die toetsaanslag gaat doen.
Het drukken op een knop op het scherm geeft ook een "event" waar je weer code achter kan hangen.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: qt

Bericht door Breaker »

carlo schreef: 06 jul 2018 11:33 kan ik met bv drukken van de knop user11 (f12 / f2) een scherm weergeven gemaakt met qt
Of daar zo direct een call voor is weet ik niet. Wat wel kan is een een variabele veranderen met de user11, op die variabele laat je het Qt programma monitoren en triggeren, vervolgens kan dezelfde varibele weer gereset worden door het opgestarte programma. Bereik je hetzelfde.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: qt

Bericht door carlo »

goeiemorgen

vraag ook aan bert gesteld maar nog reply
denk met verlof dus ik wacht rustig af

wat wel gaat is onder user11 via exec commando een met qt gemaakt project op te starten
maar ik weet niet hoe ik dan de waarde #5399 die exec na stoppen van programma heeft te vullen in het qt project

ik loop nog tegen vele muren op het moment
gebrek aan kennis op het moment

mvg
carlo
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: qt

Bericht door Arie Kabaalstra »

maar ik weet niet hoe ik dan de waarde #5399 die exec na stoppen van programma heeft te vullen in het qt project
Wat ik uit de in VB geschreven programma's weet, is dat je je QT project moet "koppelen" aan EdingCNC middels de API.
Die API is een "bibliotheek" met functies die in EdinCNC gebruikt kunnen worden, zoals bijvoorbeeld positieweergave, toolnummer, parameter waarden en dergelijke.

Als je in je QT project de waarde van een bepaalde parameter wilt weergeven, dan moet je em middels die API uit EdingCNC "Peuteren".

in VB.NET was de code voor zoiets, iets in de trant van "cncapi.getvalue(Parameter)" , die waarde kun je dan in je project in een andere variabele stoppen.. één die alleen in dat programma gebruikt wordt.. je kunt ook vanuit je QT programma middels de API je waarden in EdingCNC parameters "proppen"
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: qt

Bericht door carlo »

goeiemorgen

tijdens zoektocht ivm Qt dit gevonden
https://github.com/amshove/edingcnc_handwheel
misschien interessant voor iemand

mvg
carlo
Plaats reactie