Het nut van een forum

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pootao
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:46
Locatie: Kumpawapi Thailand
Contacteer:

Het nut van een forum

Bericht door Pootao »

Na al heel lang hier lid te zijn maar met heel veel tegenslag de zaak maar niet aan de praat krijgend toch een bedankje aan een aantal mensen. Ik heb beloofd geen namen te noemen maar ik zit in de warmte in Thailand en met een eindelijk 95% vlekkeloos werkende router ( een paar dingen moeten nog even geregeld worden maar het werkt )
Ik ben niet een echt forumdier en voor mij is een CNC een ding wat het mogelijk maakt om de gitaren die we hier maken te bouwen op onze eigen manier. Ik heb de laatste tijd erg veel geleerd en het is een genot om op dit forum hulp te vinden die zo goed is dat ik het nu zelf ( bijna ) kan.
Degenen die die me hier ongelofelijk hebben geholpen wil ik hier even bedanken en er komen snel wat video's van gitaren die hopelijk net een beetje anders zijn.

Wat een genot om hier je info begrijpelijk voorgeschoteld te krijgen !

groet
Pootao
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Het nut van een forum

Bericht door Robbie »

Hallo Tony,

Waarom deze reactie en wat bedoel je precies?
Ik ben nu ongeveer 2 jaar lid van dit forum, lees het met plezier en vind ik dat men elkaar goed helpt.
Mensen die hun vraag duidelijk stellen krijgen een goed antwoord. Ben benieuwd naar je antwoord.

Groet,
Rob.
mlrs
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 apr 2008 20:34
Locatie: Nagele
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door mlrs »

Goed om te horen Pootao!
Lees zelf graag mee om te zien wat andere mensen zoal maken en kan zo ideen opdoen.
Heb zelf nog niet echt problemen ondervonden in de cnc wereld.
Gebruikersavatar
Pootao
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:46
Locatie: Kumpawapi Thailand
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Pootao »

Als mensen hier niet vinden wat ze zoeken kan dat het geval zijn. Ik heb me ook echt rot gezocht naar antwoorden en zelf van de mensen die mij zo ver hebben gekregen dat ik nu weet wat ik moet doen en ook weet waar ik nog veel moet leren schoppen mij ook wel onder de kont als ik echt dom bezig ben maar het is altijd duidelijk dat de hulp die ik gekregen heb op een zeer positieve manier was.
Ik wilde gewoon voor alle mensen die hier echt proberen te helpen een bedankje achterlaten want ik ben dankzij een paar mensen echt over het punt heen gekomen dat ik dingen begin te snappen en voor het eerst de mogelijkheden zie die ik eerst niet zag.
Niet iedereen zal zich geholpen voelen ik wel en ik wilde dat gewoon even laten weten als dank voor de mensen die mij wel met respect en vriendelijk en geduld hebben geholpen want dat mag toch ook wel eens gezegd worden ? Als je vindt dat je hier geen hulp vindt kun je ook hier niet meer vragen stellen en ja sommige antwoorden snap ik ook niet maar dat kan ook komen omdat er leden zijn die zoveel meer ervaring hebben dat dat mij ook boven de pet gaat en als ik kijk hoeveel ( ook door mij onbegrepen info door iemand als Arie Kabaalstra gegeven wordt, maar die er wel zijn tijd insteekt ) is dat prima en hetzelfde gaat voor moderatoren die snel en duidelijk vragen beantwoorden.

Je kunt het met me eens zijn of niet ik denk dat een beetje dankbaarheid ook wel eens uitgesproken mag worden.

Goed weekend
Pootao
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door michel pet »

Google mijn beste leerschool ok het kost wat tijd maar een studie ook.
ik zelf geef pas and woord als ik er zeker van ben dat ik geen onzin uit kraam en ik vermoet meerdere.
ik zelf help vaak via Skype 1 op 1 om dat ik dan sneller de info kan door geven met linkjes of fotos.
gedult en veel testen daar leer je erg veel van .
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Pootao
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:46
Locatie: Kumpawapi Thailand
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Pootao »

Hallo

Ik was echt zo de weg kwijt dat Google me ook niet verder hielp en nu krijg ik mijn hulp via Skype en mail maar ik zal nog best wat vragen en adviezen kunnen gebruiken maar omdat ik nu wel snap wat ik graag wil weten gaan zaken nu makkelijk en to the point. Gisteren nog even 10 minuten via Skype iets opgelost wat me weer veel verder geholpen heeft en waar ik eerst de CNC een miskoop vond ga ik nu met plezier en vertrouwen aan de slag. Lastig is dat ik zo afgelegen woon dat ik voor simpele dingen even 1200 km naar Bangkok moet en Nederlandstalige hulp is ook wat makkelijker want mij Thai is OK maar technische dingen zijn toch makkelijker in het Nederlands ( zelfs voor een geboren Groninger .......... )

Het geduld heb je gelijk aan maar ook het geduld en begrip van je "helper" is ook echt van belang

Groet
Pootao
Kees Moret

Re: Het nut van een forum

Bericht door Kees Moret »

Welnu, ik ben zeer content met het forum.

Ik heb al menig keer vragen gesteld en ben eigenlijk altijd correct te woord gestaan en veel hulp gekregen.
Door het forum ben ik in ieder geval in staat om mijn hobby te beleven.
Mijn mazzel was dat ik in mijn woonplaats iemand (Arjan Swets) trof die al een stuk verder was (en is) dan ik.

Het is logisch dat iedereen een eigen mening heeft en de dingen op zijn eigen manier probeert op te lossen of oplossingen aandraagt.
Maar we moeten niet vergeten dat het allemaal op vrijwillige basis gebeurt en sommige vraagstukken veel tijd vragen om te beantwoorden.
Daarom heb ik respect voor diegenen die toch steeds weer de tijd nemen om ons op weg te helpen.

Kortom, ik ben niet weg te slaan hier!

Groeten, Kees Moret.
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Het nut van een forum

Bericht door Robbie »

Hallo Tony,

Je hebt een P.B.

Groet,
Rob.
wilfred1970
Berichten: 683
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Steenbergen NB

Re: Het nut van een forum

Bericht door wilfred1970 »

in antwoord op Tony: als je inderdaad een serieuze vraag stelt aan een zeker iemand op dit forum, krijg je gewoon geen antwoord van die kerel.
Wel jammer
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door lelieveld »

Een forum is wat de mensen er zelf van bakken
En soms gaat het mis
Ik vind dit een prima forum ondanks een enkele aanvaring ;-)
Een paar hele fijne mensen leren kennen en ook veel geleerd op diverse forums of is het fora ?
Complimenten ook voor de moderatoren
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
Gebruikersavatar
Pootao
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:46
Locatie: Kumpawapi Thailand
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Pootao »

In mijn geval was het wat ingewikkelder. Ik woon 10000 km van Nederland en soms is "live" hulp toch sneller duidelijk. Maar ik heb in Nederland ( ik woon hier afgelegen en mijn technische kennis is al weinig maar mijn technisch Thai is echt te verwaarlozen ) toch met Skype hulp gevonden maar als er dan na veel vertragingen door ziekte en meer ellende toch een werkende CNC staat te pruttelen is het extra leuk.
Ik kan en wil niet voor andere mensen praten maar mijn ervaringen zijn hier na een slechte en vooral domme start van mijn kant eerst ook niet super enthousiast geweest maar nu zijn en twee mensen die me echt zover hebben gekregen dat ik kan doen wat ik wil en een IP webcam zou nog wat toevoegen maar dat komt wel.
Alles wat ik zeg slaat puur op mij en mijn ervaringen en als iets wat ik lees te moeilijk is denk ik nu "dat heb ik mogelijk in een later stadium nodig"
Ik wilde gewoon mijn zeer goede gevoel even ventileren naar 2 leden en een moderator en voor iedereen zal de ervaring anders zijn maar ik ga zo weer naar boven in mijn hok zitten te "spelen" een PDF van een mooi programma uitprinten en later wat video maken voor de nieuwe website !

Nogmaals bedankt voor de geboden hulp
Pootao
Gebruikersavatar
marcoooo
Donateur
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:32
Locatie: vlissingen (zeeland)

Re: Het nut van een forum

Bericht door marcoooo »

Pootao schreef: Wat een genot om hier je info begrijpelijk voorgeschoteld te krijgen !

Afbeelding

inmiddels alweer 4 jaar geleden dat ik opweg ben geholpen met mijn eerste Betamax machine (zoals het hier genoemt wordt :roll: http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=9&t=1801

inmiddels is deze uitmekaar gevallen :mrgreen: en nu bezig met een iets betere en grotere iemand helpen zal met mijn kennis beperkt zijn ;-)
same same but diffrent
Gebruikersavatar
adv
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 dec 2011 20:27
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door adv »

Mee eens dat op dit forum zeer veel nuttige informatie te vinden is. Ook lees ik wel eens een reactie dat ik denk van: hmmm had ook anders gekund... Maar daar moet je gewoon overheen lezen. De één denkt gewoon anders dan de ander.

Ben zelf helaas nog niet aan het (om)bouwen. Heb wel wat ideeën in mijn achterhoofd...

Alles bij elkaar: GOED FORUM met veel hulp en goede raad.
Kees Moret

Re: Het nut van een forum

Bericht door Kees Moret »

Alles bij elkaar: GOED FORUM met veel hulp en goede raad.
Zo is het maar net :mrgreen:
Gesloten