Het nut van een forum

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door skillalot »

Tsjah, een slechte naam bouw je sneller op als een goede, en als je zelf steeds negatief gaat lopen doen, dan moet je ook niet verwachten dat je veel positieve reacties terugkrijgt. Er zijn voor mij ook sommige personen waar ik wel eens berichtjes van voorbij zie komen dat ik denk "daar heb je hem weer". Die berichtjes reageer ik dan al niet eens op, en voordat ik op normale berichtjes van die personen ga reageren zijn we ook al weer even verder.
En degene die zijn account hier laatst heeft opgezegd was in mijn ogen nou ook niet bepaald heilig. Dat het allemaal zo gelopen is is natuurlijk hardstikke jammer, maar ga niet gelijk lopen wijzen naar een ander maar kijk eerst eens naar jezelf.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13467
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Arie Kabaalstra »

Zoals waarschijnlijk wel bekend, ben ik moderator op een ander forum.. en dat forum is veel groter.. we hebben daar vaker te maken met mensen die niet weten hoe zich te gedragen op een forum..

"keyboard heroes" noemen we zulke gevallen ook wel.. gelukkig een zeldzaamheid.. maar je komt ze tegen..

't gekke is nog wel.. ik heb er daar ooit een meegemaakt die als een beest tekeer ging.. terwijl... en dat wist ie niet.. terwijl ik em in real life kende.. zijn gedrag op het forum aldaar verbaasde me ook zeer.. 't gekke is dus.. dat de klootzakjes op fora in het dagelijks leven wel eens totaal anders kunnen zijn..

Ik denk dat de wereld nog wel een generatie of 2 nodig heeft om ECHT te wennen aan internet.. . :lol:
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Damocles »

Dit zegd genoeg:
Afbeelding

Wat Arie zegt is zeker waar. Ik ben slechts 23 en ben dus zowaar opgegroeid (of eerder aan het opgroeien) met "het internet". En ik merk zelf al een groot verschil (zeker niet altijd positief) tussen mensen van mijn leeftijd, en jongeren van 12-16 nu, wat je nog niet eens een generatie verschil kan noemen.

Ik vraag me echt af hoe dit een generatie of 2 verder er allemaal aan toe gaat gaan, hopelijk mag ik dit nog meemaken, al denk ik dat dit niet altijd even mooi/leuk om zien zal zijn.

Wat ik soms denk is dat mensen die op een forum komen er van uit gaan dat ze meteen HET goede antwoord gaan krijgen en dat iemand anders meteen hun probleem zal oplossen.
Mensen lijken te vergeten dat een forum niet anders is dan een publieke discussie plaats. Dit betekend dus ook dat als je iets post, je hierop allerlij antwoorden kan en zal krijgen. Ook antwoorden die je liever niet kreeg.

Ik kan enkel zeggen dat ik al ENORM veel geleerd heb hier en ik denk ook heel af en toe iemand geholpen. Af en toe ook eens iets heel doms gezegd, dat zijn ondertussen dingen die ik nooit meer ga vergeten!

Volgens mij is een actief forum altijd een goed forum. Het doel is het delen en uitwisselen van info en dit kritisch analyseren en bediscussieren. Verder is het allemaal wat je er zelf van maakt ...

Ik wil wel nog even toevoegen dat soms het feit discussie belangrijker wordt dan de technische inhoud. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dit topic. Dit brengt mijn inziens weinig toe aan het hele CNC gebeuren. Hiermee bedoel ik niet dat dit niet moet kunnen. Beter om het hier allemaal eens neer te pennen, dan altijd tussendoor gaan liggen bekvechten in andere fora. Wie gelijk heeft, doet er ook niet toe. Het is maar aan de vraagsteller om de voorgestelde oplossingen te gaan analyseren en er dan één van te kiezen om toe te passen denk ik.
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door janplastiek »

ik heb mijn probleem, ruw freeswerk door resolutie dxf, voorgelegd hier op het forum en er snel en duidelijk antwoord(en) op gehad.
ik sprak de fabrikant aan hierover en refereerde naar het forum, lees maar wat de leden hierover zeggen ivm interpolatie , ze zijn nu een aangepaste controller aan het proef draaien rekening houdend met de opmerkingen hier gegeven.

blij dat ik hier de vraag kon stellen en nog gelukkiger met de antwoorden.
ik laat nog weten hoe het uitdraait op mijn topic.

een tevreden forum lid

Jan
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Swets »

ik vraag me wel steeds meer af over welke antwoorden het nu eigenlijk gaat?

ik zal het allemaal wel gemist hebben?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door michel pet »

laten we in deze draad maar een knoop legen een ieder heeft zijn hard kunnen luchten dus bouwen maar weer mijn id.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
Pootao
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:46
Locatie: Kumpawapi Thailand
Contacteer:

Re: Het nut van een forum

Bericht door Pootao »

Prima idee om dit te stoppen want er zijn een hoop punten duidelijk gemaakt en ik heb niet alleen mijn zegje gedaan maar ook weer nuttige tips gekregen die me zeker een nog tevredener forum lid zullen gaan maken. Ik denk dat het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat je nooit weet op welk nivo iemand bezig is en hoe lang al en dat is iets waar je mogelijk bij het stellen van een vraag even rekening mee zou kunnen houden zodat je niet een antwoord krijgt waar je niets mee kunt om dan boos en gefrustreerd de "helper" gaat afzeiken en dan is de cirkel rond.......

Iedereen die gereageerd heeft bedankt en ik zal zeker mijn vragen wat duidelijker en wat meer info over mijn "verstand" van CNC gaan stellen !

groet
Pootao
Gesloten