Je ander hobbies....

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Je ander hobbies....

Bericht door vip1980 »

Misschien wel leuk om een topic te maken wat je andere hobbies zijn....en zal maar gelijk met de deur in huis vallen...( als tie al bestaat excuses kon hem nergens vinden )

Mijn hobbies zijn voor namelijk mijn zoontje ( en ben vorige week weer papa geworden van een gezonde dochter, dus een hobbie erbij) :mrgreen: en onze 2 quads 1 elektrisch en 1 aangedreven met een 70cc minarelli blok.....Voornamelijk maak ik op mijn machine onderdelen voor de quads,printplaten,naambordjes, en de litho's in corian....

5883
Laatst gewijzigd door vip1980 op 16 jul 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred1970
Berichten: 683
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Steenbergen NB

Re: Je ander hobbies....

Bericht door wilfred1970 »

gaat dat een beetje hard zo'n 70cc in een quad?
Rij zelf cbr600....
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door vip1980 »

wilfred1970 schreef:gaat dat een beetje hard zo'n 70cc in een quad?
Rij zelf cbr600....
70km/h is hard zat....bij de 50cc miste ik het vermogen onderin....gaat nu stukken beter :mrgreen: zijn ook veel forums die een motor van een cbr600 in een quad bouwen...zijn leuke projecten

Het enige is dat die van mij een brommerketeken heeft, maar je hebt ze ook met auto/driewieler kenteken voor een groter vermogen...
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Je ander hobbies....

Bericht door FSSF »

Geinig ding. Een van mijn andere hobby`s is m`n Husqvarna 610 Supermoto :lol:

Afbeelding
wilfred1970
Berichten: 683
Lid geworden op: 22 dec 2010 19:14
Locatie: Steenbergen NB

Re: Je ander hobbies....

Bericht door wilfred1970 »

grrr!! dacht dat je sowieso boven de 50cc een motorrijbewijs EN een motorkenteken moest hebben...?
Electronica....ook een hobby van me.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Arie Kabaalstra »

Andere Hobbies?.. heb je even?.. Ok.. Motoren.. Check!..Ducati 851 Strada ( mijn droomfiets )
Afbeelding
'k heb 'r inmiddels 14 jaar.. ze gaat nooit meer weg..
op papier is ze niet de snelste, met "slechts" 110 Pk, maar ze haalt wel 240 km/h als 't moet, en ze stuurt als de beste.. stabiel, en zeker..

Ik heb ook nog een paar jaar geraced.. en wel hiermee..

Afbeelding

om maar aan te geven dat vermogen ook niet alles zegt. 40cc Polini, 7 Pk, topsnelheid 85 Km/h.. Medium Compound Slicks, of Soft opgesneden regenbanden
Voor ik deze machine kocht, heb ik er één zelfgebouwd..
Afbeelding
dit machientje is een replica van de Ducati Monster, 50cc Puch blokje.. Proma expansie uitlaat, 4"banden Hydraulische schijfremmen..
afgelopen jaar heb ik haar gerestaureerd...

Verder heb ik ook nog deze..een Ducati 750 Sport ze was van mijn zusje.. 't was haar eerste motorfiets, en toen ze een nieuwe kocht, in 2003, heb ik deze van haar overgenomen.. die heb ik dus ook al 9 jaar.. minder snel dan de 851
Afbeelding
maar met 75 Pk, en een koppelkromme die verdacht veel overeenkomsten vertoont met een rechte lijn (zo rond de 77Nm ), is het een soepele machine.. ze mag dan 22 jaar oud zijn.. ook deze machine gaat ( als je haar goed kent ) gewoon goed de hoek om.. ( 9'50" op de Nordschleife..hoef ik me niet voor te schamen geloof ik )

Hiermee rijden is dus een grote hobby van me..

en als je niet kan rijden.. dan ga je bijvoorbeeld schilderen.. olieverf op Canvas
Afbeelding

of bouwen..
Afbeelding
Modelbouw is ook een hobby van me..

Verder.. klooi ik een beetje met VB, besturingen schrijven met USBCNC, ik wil C++ gaan leren..
Ik speel op de PC af en toe een potje Flipper, of ik fladder wat rond in de GEFS Flight simulator, met een Alpha Jet
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Jensorie »

hobby;s genoeg!

brommertjes:
https://picasaweb.google.com/1082001072 ... aTjoenings

En dan nog het nodige sleutel en reviseer werk aan een versleten draaibankje en freesbankje:
https://picasaweb.google.com/1082001072 ... raaibankje

En dan op mijn werk ook nog zo nu en dan het geluk dat ik een cnc bankje mag opknappen
https://picasaweb.google.com/108200107215341776745/Werk (ook wel een klein beetje heel erg hobby)

Verder nog fietsen, hardlopen, sporten, bezig zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door create »

Wat zou ik doen?? :lol: :lol:
Gister nog 15 KM gelopen voor het A.L.S. fonds

1636
tatanka
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:25
Locatie: Ulestraten
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door tatanka »

Ik heb er ook nog wel een paar.

http://www.mraven.com
Om bij motortechniek te blijven;
http://mraven.com/Jaguar%20E-type/Jaguar_E-Type.html

Jos
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door vip1980 »

wilfred1970 schreef:grrr!! dacht dat je sowieso boven de 50cc een motorrijbewijs EN een motorkenteken moest hebben...?
Electronica....ook een hobby van me.

Officeel mag een brommer ook maar tot 50cc , maar volgens mij heeft 75% van alle scooters in nederland er gewoon een 70cc onder....Als je een quad koopt met een groter vermogen, zijn die vaak als driewieler geregistreerd bij de RDW...voordeel is dat je er gewoon met een autorijbewijs mee kan rijden
Leo.D
Berichten: 273
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:52
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Leo.D »

Gisteren een hobby (project) beeindigd.
Als liefhebber van puzzels zoals de Rubic cube, jaren geleden een ontwerp en prototype gemaakt van een puzzle met meer mogelijke combinaties wat nu op de markt beschikbaar is onder de naam megaminx. Het prototype had ik gemaakt van aluminium en staalplamuur en het functioneerde. Al snel kwam ik tot de conclusie dat deze puzzle mij niet moeilijk genoeg was. Later kwam ik erachter dat in 1982 al een octrooi was verleend op hetzelfde ontwerp.
In 2007 had wederom een idee, dit uitgewerkt en daarvan in 2008, volledig conventioneel op mijn MF70 een prototype gemaakt, met de onderdelen van PP. Het werkte in zoverre dat bij een te onvoorzichtige verdraaiing het hele ding uit elkaar viel. Opnieuw het mechaniek aangepast en tot de conclusie gekomen dat de onderdelen niet meer conventioneel te maken zijn. Dit was dan ook de aanleiding om mijn machientje om te bouwen naar cnc en in de tussenliggende tijd niet al te veel naar dit soort puzzels gekeken.

Gisteravond was het over. Op internet een puzzle gevonden onder de naam starminx.
Filmpje is al geupload in 2009. Puzzle doet precies hetgeen ik in gedachten had..............

Levert mij toch weer vrije tijd op voor andere hobbies en daarom mijn onderschrift maar eens aangepast.


Groet, Leo
Laatst gewijzigd door Leo.D op 06 dec 2012 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door AnkoD »

Ik vlieg modelheli's.... op wereldniveau :lol:
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Je ander hobbies....

Bericht door Mcgyver »

:shock:

Kolere, hoeveel van die machientjes heb je neer laten storten voor je dat kon??

ziet er indrukwekkend uit!


heb alleen een echte heli nooit zoo zien vliegen als dat... meer achteruit en onderste boven als vooruit hahah :mrgreen:
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
AnkoD
Berichten: 502
Lid geworden op: 03 apr 2012 20:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Je ander hobbies....

Bericht door AnkoD »

Mcgyver schreef::shock:

Kolere, hoeveel van die machientjes heb je neer laten storten voor je dat kon??

ziet er indrukwekkend uit!
Genoeg.... :roll: vaak door technisch falen.. daarom ontwerp ik ze tegenwoordig ook zelf.... :lol:
Plaats reactie