Delta Elektronika SM 120 - 13
Moderator: Moderators
-
benkr
- Donateur
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 71 times
Delta Elektronika SM 120 - 13
Ik heb vandaag via Marktplaats een Delta Elektrinika voding gekocht, model SM 120 - 13, dus 120 V bij max. 13 A.
Als het goed is wordt deze as. maandag verstuurd, dus nog even afwachten, maar dit is wel precies wat ik nog tekort kwam, ik ben er heel bij mee.
Ik ken wat technische mensen bij Delta Elektronika, dus een service manual is denk ik geen probleem, heb al een mail naar ze verstuurd.
Als het goed is wordt deze as. maandag verstuurd, dus nog even afwachten, maar dit is wel precies wat ik nog tekort kwam, ik ben er heel bij mee.
Ik ken wat technische mensen bij Delta Elektronika, dus een service manual is denk ik geen probleem, heb al een mail naar ze verstuurd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- hainjedaf
- Donateur
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 33 times
Re: Delta Elektronika SM 120 - 13
Mooi hoor. Spekkoper! Delta is mooi spul!benkr schreef: 02 mei 2026 22:32 Ik heb vandaag via Marktplaats een Delta Elektrinika voding gekocht, model SM 120 - 13, dus 120 V bij max. 13 A.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Core One met buddycam
Modelbouw, ICT, Linux, Busjesturen
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam
Prusa Core One met buddycam
Modelbouw, ICT, Linux, Busjesturen
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
- javanree
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
- Contacteer:
Mooi ding ! 120V is ook wel erg handig om te hebben, helaas komen de 60V en hogere modellen zelden voorbij.
-
Kjelt
- Donateur
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 30 times
Hele mooie voeding, ik heb zelf de 300-05 en is erg handig voor bv lange ledstrings die 165V nodig hebben e.d. te controleren.
Enigste zwakte van deze voedingen is dat ze niet in alle kwadranten werken, ze kunnen slecht tegen stroom terug opnemen. Er is dan 1 opampje dat er uit vliegt, zo ben ik er ook goedkoop aangekomen
Als je daar op let heb je er verder nooit issues mee.
Enigste zwakte van deze voedingen is dat ze niet in alle kwadranten werken, ze kunnen slecht tegen stroom terug opnemen. Er is dan 1 opampje dat er uit vliegt, zo ben ik er ook goedkoop aangekomen
-
benkr
- Donateur
De mijne kan (als hij gerepareerd is) in 2 kwadranten werken, dus dit probleem is er niet, maar wel iets anders, er is al iemand in bezig geweest, de net draden waren na de netschakelaar keurig afgeisoleerd, toen ik die weer had aangesloten was er een korte vonkenregen en een rookwolkje, verder niets kapot, maar wel ergens niet helemaal goed dus. Heb jij toevallig een schema van jouw voeding? Delta geeft geen schema's af als het model nog gewoon in de verkoop is, en dat is dus in mijn geval zo, vandaar dat ik een schema zoek.Kjelt schreef: 03 mei 2026 13:58 Hele mooie voeding, ik heb zelf de 300-05 en is erg handig voor bv lange ledstrings die 165V nodig hebben e.d. te controleren.
Enigste zwakte van deze voedingen is dat ze niet in alle kwadranten werken, ze kunnen slecht tegen stroom terug opnemen. Er is dan 1 opampje dat er uit vliegt, zo ben ik er ook goedkoop aangekomenAls je daar op let heb je er verder nooit issues mee.
-
benkr
- Donateur
Ja, is inderdaad een voorloper, dezelfde als de voeding die ik heb staan van je. Die heeft geen wide band power input, mijn nieuwe wel.Kjelt schreef: 06 mei 2026 15:30 Ik kijk het voor je na en stuur wat ik heb, denk dat het net de voorloper is waar ik het schema van heb.
Jammer, maar ik zoek verder.
-
Swake
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Dus opletten als je er een batterij mee wilt gaan laden. Of nog moeilijker geval is als er een motor op aangesloten wordt en je die snel wil laten afremmen. Eventueel kan je een diode in serie opnemen.
Ben je zeker? Volgens de specs https://www.deltaelektronika.com/en/pro ... ifications is het een optie dat niet beschikbaar is voor jouw specifiek model. Als het er toch op zit dan zeker rekening mee houden dat die optie 'maar' 200W kan sinken.
When it fits stop using the hammer.
-
benkr
- Donateur
Ik heb vandaag nog een tijdje zitten turen in de voeding, Delta geeft 1 module en 2 printen als waarschijnlijk defect, maar ik kan 2 van de 3 printen niet vinden, heb ze om meer toelichting gevraagd.
Wel heb ik een printje waar 3 grote Elko's op zitten gevonden dat helemaal plakkerig is en waar de Elko's er vies uitzien, heel waarschijnlijk is er minstens een van die elko's lek.
Ook hier Delta om een prijsopgave voor dat printje gevraagd en een blokschema voor de plaats van de Elko's. Ik vermoed dat de Elko's op de uitgang van de PFC converter zitten, dat lijkt me het meest logisch.
Wel heb ik een printje waar 3 grote Elko's op zitten gevonden dat helemaal plakkerig is en waar de Elko's er vies uitzien, heel waarschijnlijk is er minstens een van die elko's lek.
Ook hier Delta om een prijsopgave voor dat printje gevraagd en een blokschema voor de plaats van de Elko's. Ik vermoed dat de Elko's op de uitgang van de PFC converter zitten, dat lijkt me het meest logisch.
-
Swake
- Donateur
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Plaats fototjes van wat je ziet in die kast aub. Er zitten hier genoeg elektronicussen die kunnen helpen. Het is 'maar' een voeding.
Wat is er eigenlijk mis met dat ding? Je hebt ze al eens aangezet neem ik aan? Liefst met een gloeilamp in serie, of een ander apparaat welk de stroom kan beperken.
Let beetje op met die elkos, zitten mogelijks nog wat nerveuse electronen in, met de vingers afblijven
. Maar dat weet jij wel.
Wat is er eigenlijk mis met dat ding? Je hebt ze al eens aangezet neem ik aan? Liefst met een gloeilamp in serie, of een ander apparaat welk de stroom kan beperken.
Let beetje op met die elkos, zitten mogelijks nog wat nerveuse electronen in, met de vingers afblijven
When it fits stop using the hammer.
-
benkr
- Donateur
Ik heb niet het idee dat hier veel mensen zitten die me hierbij kunnen helpen, dit is wat mij betreft een kwestie van beginnen slopen en zien wat er zich dieper in het apparaat heeft afgespeeld. De elko's zijn wat mij betreft erg verdacht en de zwarte plek op de eerste foto ook, dat is zo ongeveer de plaats waar het genetterd heeft, dat component zal zijn dak wel verlopren hebben schat ik in.
Ik ben wel van plan om die delen die ik demonteer ook meteen helemaal te re-engineeren, dus zowel schema als PCB volledig in kaart brengen.
Ik ben wel van plan om die delen die ik demonteer ook meteen helemaal te re-engineeren, dus zowel schema als PCB volledig in kaart brengen.