Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door WillyH »

https://www.ad.nl/buitenland/britten-go ... ~a15f9523/

Enige zin voor logica hebben ze daar blijkbaar niet. Politieke afrekening zeker?
Net een episode van Edd China gezien. Bestuurderskant of passagierszijde van een auto is er ook niet officieel in gebruik, links en rechts is zelfs te eenvoudig. Neen, over het kanaal is dat Nearside en Offside. En wie dacht dat nearside de meest logische benaming is voor de bestuurderszijde is er ook aan voor de moeite.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door Swake »

Fantastisch hoe die ene kerel een land als GB eigenhandig in de grond aan het boren is zonder veel tegenwind te krijgen. Het zegt veel dat zijn landgenoten nog steeds niet wakker geworden zijn van al dat gepruts. Zijn zakken zullen wel goed gevuld zijn ondertussen.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11034
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door DaBit »

Achja, eilanders....
'Freedom Units' heten die maten toch? Hopelijk worden ze er gelukkig van.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door Sven »

Volgens mij is dat gewoon een rookgordijn om aandacht bij de echte misere en de verantwoordelijkheid daarvoor van BJ weg te leiden.

70000 europese vrachtwagenchauffeurs die niet meer daar mogen rijden, aangevuld (of verder leeggetrokken) door 40000 vrachtwagenchauffeurs die dank zij covid geen examen hebben kunnen doen.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Kjelt
Donateur
Berichten: 6311
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door Kjelt »

Tja en energiemaatschappijen die de 60% gestegen prijzen niet mogen doorberekenen aan hun klanten waardoor ze failliet gaan.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door bartL »

Mooie zet om de (inmiddels) meerderheid van de GB'ers welke liever in de EU had gebleven weer een beetje te laten geloven in hun eigen land.
Probleem is echter dat een land niet meer zo is te isoleren als vroeger. De industrie daar is grotendeels vertrokken en de bedrijven die er zitten zijn "metrisch". En diezelfde bedrijven gaan echt niet alleen voor onze Engelse vrienden een 5/16UNF boutje gebruiken terwijl de rest van de wereld een M8 boutje krijgt. Ze zullen dus nooit meer helemaal van het metrische systeem afkomen. Maar wat mij betreft.... ze kiek'n moar 'n bietje.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Britten gaan terug naar de middeleeuwen

Bericht door rien1959 »

Ach, als ze daar nou gelukkig mee denken te worden dan doen ze dat maar. Kan mij niet boeien. Terug naar de middeleeuwen gaat mij te ver, maar het gaat volgens mij al slechter dan in de Tatcher tijd. Dat het als afleiding van de werkelijke ellende dient is volgens mij juist. Nu krijgt het metrische stelsel de schuld van alles. Als het slecht gaat in een land (of bedrijf) dan wordt er een gemeenschappelijke vijand gecreëerd. Kijk maar naar Duitsland en de Joden die overal de schuld van kregen, Noord Korea met zijn zogenaamde vijand U.S.A. Ik heb veel zaken gedaan met Britten en kan heel goed met ze opschieten. En lang niet iedereen is het met de gang van zaken eens. Hier in Nederland hebben we ook van die blatende schapen. Terug naar de gulden, uit de E.U., enz. Dan gaat Nederland net als Groot Britannie ten onder. Dom, dom, dom. Kijk naar de geschiedenis en je weet de toekomst.
Plaats reactie