Wat ik me al een tijdje afvraag

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Kjelt »

Ik maak het bijna dagelijks mee op een ander audio/video gerelateerd forum maar tot mijn verassing zie ik het hier op dit forum ook gebeuren.
En het is niet om die mensen die zo reageren af te vallen of zo maar ik begrijp het gewoon echt niet en wil graag wel eens het antwoord weten.

Het gaat om reacties in verkoop topics.
Iemand biedt iets aan voor een bepaald bedrag en dan krijg je de volgende reacties te zien:

- helaas mijn vakantiegeld is net op anders wist ik het wel
- als hij gratis zou zijn stond ik over vijf minuten bij je op de stoep
- oh jammer dat ik geen drie fase aansluiting heb anders ......
- helaas woon je te ver weg want ......
- Spijtig dat hij zo groot en zwaar is want anders had ik interesse
- Helaas heb ik er niet de ruimte voor....
- Twee jaar geleden stond er zo'n zelfde voor heel wat minder te koop

Ik vraag me gewoon serieus af waarom iemand nou zoiets post ?
De verkoper heeft er helemaal niets aan. De poster zelf ook niet want er zijn redenen om niet te willen kopen die door verkoper onoplosbaar zijn.
De laatste post doet zelfs een prijsaanval. Nogmaals ik wil ze niet afvallen waarschijnlijk hebben ze het zelf niet eens in de gaten maar als er iemand een antwoord kan geven op de waarom, want dat vraag ik me namelijk al heel lang af.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door rien1959 »

Helemaal mee eens ! Ik vind dat zulke reacties dan ook moeten worden verwijderd. Geef bijvoorbeeld de topic starter het recht om die berichten af te schieten. Of als andere mogelijkheid, het onmogelijk te maken om te reageren behalve via een p.b. ? Het is verschrikkelijk irritant wat sommige mensen aan reacties plaatsen die helemaal niet relevant zijn. Binnenkort ga ik weer een flink aantal dingen aanbieden. Eens kijken wat we weer voor gezeur krijgen ...... En nu gaan er zeker weer mensen vragen wat ik ga verkopen :lol:
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door bartL »

Ok blijkbaar moet ik me hierop aangesproken voelen aangezien de (blijkbaar) scheidsrechter van het forum mijn post in het betreffende topic al gediskwalificeerd had...
rien1959 schreef: 26 aug 2021 20:26 En weer twee onnodige reacties hierboven !
Welke opmerking is nu werkelijk onnodig... Laat ik dat maar in het midden houden.

Mijn reactie is gewoon een indirect compliment voor de mooie machine, welke ik eigenlijk dolgraag zou willen hebben. Heeft de topicstarter hier iets aan? Nope, maar als we alle reacties moeten verwijderen waar de vraagsteller niets aan heeft dan wordt het erg rustig hier. Daarvoor is het een forum toch? Als je daar niet van gediend ben moet je het hier niet plaatsen is mijn bescheiden mening. :mrgreen:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Kjelt »

Ik wilde eigenlijk niet direct op de man reageren maar nu je zelf zo vrij bent om te reageren kan ik het gewoon vragen.

Dus met deze zin:
bartL schreef: 26 aug 2021 18:06 Mijn hobby hokje staat ook een beetje vol helaas :roll: . Maar goed dat je een eind weg woont anders zou ik het toch nog overwegen...
Bedoel je dus eigenlijk,
Mooie machine! Succes met de verkoop.

Moet ik het zo zien?
Want ik lees het als ik heb geen plek en je woont te ver weg.
Daarna iets dat je volgens mij niet echt meent want als je geen plek hebt en het was bv je buurman dan had je toch nog steeds geen plek er voor ?
Waarom zeg je dan niet bovenstaande ? Dan complimenteer je de verkoper en hou je het bij hem ipv naar je zelf?
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door bartL »

Kjelt schreef: 26 aug 2021 21:22 Ik wilde eigenlijk niet direct op de man reageren maar nu je zelf zo vrij bent om te reageren kan ik het gewoon vragen.
Ik vind het eigenlijk netter om het wel direct te vragen dan via zo'n omweg, maar goed dat is wederom mijn mening. ;-)
Kjelt schreef: 26 aug 2021 21:22 Daarna iets dat je volgens mij niet echt meent want als je geen plek hebt en het was bv je buurman dan had je toch nog steeds geen plek er voor ?
Dat meen ik zeker wel! Als hij bij mijn buurman stond zou ik het zeker overwegen. In dat geval zou ik er wel een plekje voor vrij maken (ik heb de luxe dat mijn hobby hoekje onderdeel is van een grotere schuur) en kijken wat ik ermee zou gaan doen.

De lol van een forum gaat er wel een beetje af als je een post wat ik in 30sec heb getypt in een apart topic weer moet gaan verantwoorden. Beetje zin, onzin, sarcasme en humor hoort er voor mij wel een beetje bij, daar is het een forum voor. :mrgreen:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5399
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door serum »

Laten we dit topic gauw vergeten en verder gaan met leuk doen.

Wicher, schouders ophalen. (Iets wat ik waarschijnlijk ook had moeten doen door dit topic te negeren) en doorgaan met je iets af te vragen waarbij het antwoord je kennis wel verrijkt. Niet alles is 0 of 1.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 26 aug 2021 21:55 Laten we dit topic gauw vergeten en verder gaan met leuk doen.

Wicher, schouders ophalen. (Iets wat ik waarschijnlijk ook had moeten doen door dit topic te negeren) en doorgaan met je iets af te vragen waarbij het antwoord je kennis wel verrijkt. Niet alles is 0 of 1.
Anders kom je nooit aan de 5000 🤪
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Kjelt »

bartL schreef: 26 aug 2021 21:49 Ik vind het eigenlijk netter om het wel direct te vragen dan via zo'n omweg, maar goed dat is wederom mijn mening. ;-)
Het ging niet specifiek om jouw post Bart, zoals ik al zei ik verbaas me er al jaren over en was gewoon benieuwd naar de reden, jij was zo sportief om te reageren. Bedankt.
andrefc101 schreef: 26 aug 2021 22:03 Anders kom je nooit aan de 5000 🤪
Die vat ik niet?
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Sven »

Zou het kunnen dat dergelijke reacties geschreven worden alsof het een persoonlijk gesprek is maar gelezen worden alsof het in een brief staat zonder noodzakelijke context?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
keesfrees
Berichten: 3112
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door keesfrees »

Op dit forum zie ik zelden iets waar ik me aan stoor, grote uitzondering, de mensen die hier een vraag komen stellen en dan nooit meer vertellen hoe het opgelost werd of die zelfs nooit meer terug komen om de reacties te lezen, nooit meer inloggen vlak na de vraag.

De losse opmerkingen uit de openingsvraag zijn nmi gewoon losse goedbedoelde opmerkingen waar ik geen kwaad in zie.

En, ik stoor me vaak aan van alles maar niet op dit forum :-)
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Danny »

bartL schreef: 26 aug 2021 21:04 als we alle reacties moeten verwijderen waar de vraagsteller niets aan heeft dan wordt het erg rustig hier. Daarvoor is het een forum toch?
Klopt.
De ene is houtbewerker, de andere metaalbewerker nog een andere maakt horloges of weet ik veel wat. De ene maakt stukwerk terwijl de andere seriewerk doet. De ene is hobbymatig bezig met cnc terwijl de andere er zijn brood mee verdiend.
Elk van ons reageert vanuit zijn eigen leefwereld en zo komen we tot een bont gezelschap. Op het eerste gezicht doen die commentaren niets ter zake maar ze brengen de lezers ervan wel kennis bij. Kennis waar we misschien niet direct iets mee zijn maar toch....
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Swake »

Amaï mensen, de tolerantie-eisen op de boodschappen staan hier nog scherper dan op de tekeningen van een onderdeeltje dat een ondertussen weggepeste leek graag wou laten draaien.

Als een sub-forum, topic of boodschap u ergert is er niets dat belet dat je dat negeert en het niet leest.

Denk 2 keer na en laat bezinken alvorens ge iets post over iets dat uw persoon ergert. Doe het in ieder geval met een constructieve boodschap.

Omdat de kwaliteit van de vele fantastische realisaties hier zo hoog is kan gedacht worden dat dit een professioneel gecensureerd forum is van een grote firma, waar geen woord off-topic mag staan of over een ander merk, maar dat is hier niet zo. Dit is een bende van allerhande verschillende profielen door elkaar en dat maakt het net interessant én leerrijk. Ik heb er wel degelijk iets aan te kunnen lezen dat iemand anders zijn schuur ook zo zijn beperkingen heeft...
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5399
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door serum »

Laatste twee opmerkingen kan ik mij persoonlijk erg goed in vinden.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Wat ik me al een tijdje afvraag

Bericht door Portje »

Swake schreef: 27 aug 2021 10:28
Als een sub-forum, topic of boodschap u ergert is er niets dat belet dat je dat negeert en het niet leest.
Deze kan ik niet zo goed volgen.

Als ik het negeer of het niet lees, weet ik toch niet of het mij ergert of niet?
Nou komt dat laatste gelukkig niet vaak voor
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie