Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

chimaerion schreef: 25 sep 2021 07:35 Ik zou gewoon asap tijd steken in knappe website en dan volgt de rest vanzelf wel.

Niet om bot te zijn.. maar dit is advies waar niemand ook maar iets aan heeft.. "een Knappe website".. ik heb dat al zovaak gehoord.. maar NIEMAND die me precies uit kan leggen hoe dat er dan uit moet zien..

een Website overigens.. is als een "haven".. als je onderweg niet slaagt.. dan is dat de plek om naar terug te keren..

Vertaling : online verkoop, je kunt je product op allerlei plaatsen promoten.. en linken naar de shop., als iemand dan niet meteen besluit om te kopen, maar later gaat zoeken, dan begint ie bij je website.. niet om die te bekijken, maar als springplank naar de shop.
serum schreef: 25 sep 2021 11:40 Kan je wel een 'go big or go home' insteek hebben, maar zoals gezegd is het een niche.
Precies.
de insteek is nu, Ok.. we zijn met de eerste batch van 200 bestelde sleutelhangers bezig.. 'k maak er een paar extra, en wat ga ik daar mee doen?.. opsturen naar grote zaken die exclusieve horlogemerken voeren.. "interesse?".. Ik kom graag eens langs, en als jullie een bakkie koffie voor me hebben.. kan ik jullie wel vertellen wat de mogelijkheden zijn..

Er is al contact met de eigenaar van een horlogemerk waar ik aan de wieg gestaan heb.. en dat gaat dan om een order van 100 stuks


Zorg 1 is: Produceren.. Ik heb de machines.. ik heb de gereedschappen.. 'k kan hier en daar nog wel wat dingetjes optimaliseren.. en dan moet de komende tijd gewoon het gas erop.. Stampen.. klanten willen hun spulletjes.
serum schreef: 25 sep 2021 08:49 Ben het er mee oneens dat je een fancy webshop moet hebben. Als je in een nichemarkt zit, weten de mensen je te vinden.
de Shop is niet meer dan het vehikel om te verkopen.. de motor tot de verkoop is de promotie..
Even een gek voorbeeld:

Ik kan bijvoorbeeld een winkelpand huren.. nou heb ik 2 opties voor de locatie.. 1: de Havenstraat in Bakhuizen, 2: de PC Hooftstraat in Amsterdam..

Duidelijk is dat de PC Hooftstraat veel drukker is.. dus meer mensen zien je shop, in Bakhuizen?.. de Havenstraat is maar een dwarsstraatje met maar 1 winkelpand.. daar komt geen hond.. tenzij ie weet dat er daar wat van zijn gading te verkrijgen is..

Promotie betekent : Mensen duidelijk maken dat ze toch echt op de Havenstraat moeten zijn, en niet in de PC Hooft.
En Internet is een gek fenomeen.. met berichten op de juiste plaatsen, Sites waar je klantenkring veel komt..

Zoiets als een Billboard in de PC Hooft zetten zeg maar

Marketing is mijn vak niet.. heb ik ook geen verstand van.. 'k zal dan ook de komende tijd moeten kijken dat ik die "Billboards" op de goede plekken neerpoot..
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door bartL »

Ik vind een discount van €2,50 ook al een vorm van marketing! :lol:
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door chimaerion »


Niet om bot te zijn.. maar dit is advies waar niemand ook maar iets aan heeft.. "een Knappe website".. ik heb dat al zovaak gehoord.. maar NIEMAND die me precies uit kan leggen hoe dat er dan uit moet zien..

Ik ga me rustig houden, maar mijn bloed is wel aan het koken.
Je mag gerust advies negeren, maar op een neerbuigende manier zo reageren is gewoon onbeschoft. Dat jij met je enkele hersencellen er geen baat uit kunt halen, tot daar aan toe. Maar stop dan met zelfprojectie van onkunde en beweren dat niemand er iets aan heeft.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Goudgele »

Gezellig hé, zo'n forum :roll:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Je zit op het verkeerde forum.. boos worden omdat iemand je al dan niet nuttige advies niet opvolgt, dat doen we hier niet..
chimaerion schreef: 25 sep 2021 15:35 maar mijn bloed is wel aan het koken.
wat moet jij een Kødtleven hebben als je zo over de zeik gaat als iemand aangeeft niets aan je advies te hebben..
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Om even terug op die website te komen, ik vind hem wel lekker duidelijk.
Keuze uit 1 product, met een paar kleuren, vervolgens kun je een keuze maken en op bestellen drukken, zou niet weten wat je meer wilt.
Er zijn webshops daar hebben ze gelijk 5 artikelen als ze 5 kleuren hebben, dat is pas erg.

Alleen dat van die inzetjes is nog niet helemaal duidelijk, maar dat zijn typisch van die zaken die voor de bedenker te duidelijk zijn en iemand die niet weet waar het over gaat heeft een verkeerd beeld
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

hugo stoutjesdijk schreef: 25 sep 2021 16:18 Alleen dat van die inzetjes is nog niet helemaal duidelijk, maar dat zijn typisch van die zaken die voor de bedenker te duidelijk zijn en iemand die niet weet waar het over gaat heeft een verkeerd beeld
Daar heb je nog wel een puntje.. er zijn heel wat horlogeliefhebbers die al een Bergeon Tooltje hebben om banden te wisselen of te verstellen.. , en die zetten daarvan gewoon de inzetjes over..
't was misschien duidelijker geweest als er had gestaan dat 't tooltje standaard zonder inzetjes geleverd wordt.

Zelf ben ik ook wel te spreken over die webshop.. eenvoudig, overzichtelijk, geen tierelantijnjes..

alleen het Ordersysteem..daar zit heel veel handwerk in.. ik kan geen overzicht krijgen van wat er van elk product verkocht is.. (er zijn er ook die er 2 besteld hebben)
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door chimaerion »

Arie Kabaalstra schreef: 25 sep 2021 16:08 Je zit op het verkeerde forum.. boos worden omdat iemand je al dan niet nuttige advies niet opvolgt, dat doen we hier niet..
chimaerion schreef: 25 sep 2021 15:35 maar mijn bloed is wel aan het koken.
wat moet jij een Kødtleven hebben als je zo over de zeik gaat als iemand aangeeft niets aan je advies te hebben..
Mijn leven is prima genoeg. Het gaat mij niet om het al dan niet opvolgen van advies, het gaat om de manier jij met mensen communiceert.
Je zet in je post dat je eindelijk na lange tijd terug weer inkomsten hebt, waarop een aantal felicitaties volgen, die je waarschijnlijk naar het hoofd gestegen zijn, en een aantal adviezen. Niemand die jou verplicht om er die te volgen, jouw volste recht.

Maar je kan ook menselijk reageren zoals Kars, serum en kjelt hebben gedaan. Niemand hoeft het met mij eens te zijn. Mijn bedoeling was allesbehalve om iemand aan te raden "lucht" te verkopen, eerder dat marketing een keihard essentieel onderdeel is van zaken doen en RENDABEL blijven.
Mooi voor je dat je een aantal honderd orders binnen hebt, maar elke aap met zelfs half functionerende grijze massa weet dat website en marketing een zeer belangrijke rol spelen. Als je je ogen een beetje open doet, zie je dat iedereen en zijn hond die iets met zaken doet en succesvol is, die leidraad min of meer hanteren.

Heel gemakkelijk een grote mond op het internet hebben, maar als jij op zo een achterlijke manier met mensen in het leven omgaat, dan ga je gewoon vroeg of laat de verkeerde tegenkomen.

Misschien heb gewoon een heel laag EQ en besef je gewoon niet wat voor onzin je zelf uitgekraamd hebt en vaker uitkraamt. In dat geval, my bad, ik zal er rekening mee houden in het vervolg met jouw manier van communiceren en het gebrek aan respect.

Oja en dan is het wel heel opmerkelijk en frappant dat je dan de marketingtruuk van kortingen gaat toepassen. Als je niet inziet dat voor 2,5 euro korting mensen echt niet wild van worden en dat die korting totaal zijn effect mist, tja... Kun je misschien beter bananen in de zoo gaan eten, zoals een medeforummer hier ooit eens zei.

Bovendien is een korting toekennen aan een product dat nooit hoger dan je huidige prijs gestaan heeft, illegaal. Maar dat terzijde.

Voor de rest, dat waren de laatste woorden die ik er vuil aan ga maken, je hoeft zelfs niet te replyen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kort en goed.. diegenen die mij kennen, weten hoe ik in elkaar steek.. aannames over wie ik ben en hoe ik ben snijden geen hout..
Gelukkig heeft dit forum een "ingnore" functie.. have a nice life verder..
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door bartL »

chimaerion schreef: 25 sep 2021 15:35
Ik ga me rustig houden....
Dat is in ieder geval niet helemaal gelukt :lol: Niet te druk om maken. Je bedoeling is goed, wat een ieder er vervolgens mee doet is aan die persoon.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door zeeschuim »

chimaerion schreef: 25 sep 2021 15:35

Niet om bot te zijn.. maar dit is advies waar niemand ook maar iets aan heeft.. "een Knappe website".. ik heb dat al zovaak gehoord.. maar NIEMAND die me precies uit kan leggen hoe dat er dan uit moet zien..

Ik ga me rustig houden, maar mijn bloed is wel aan het koken.
Je mag gerust advies negeren, maar op een neerbuigende manier zo reageren is gewoon onbeschoft. Dat jij met je enkele hersencellen er geen baat uit kunt halen, tot daar aan toe. Maar stop dan met zelfprojectie van onkunde en beweren dat niemand er iets aan heeft.
Stel je niet zo aan, zeg.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Mcgyver »

Heren, ik snap elkaars frustratie, hou het wel gezellig en volwassen!

Hou het motto “let’s agree to disagree” hoog in het vaandel. Je kunt je frustreren hoe iemand reageert, aan de andere kant is het makkelijker om je er bij neer te leggen hoe iemand reageert makkelijker als je eraan te frustreren. ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door motormuis »

leuke uitdaging
een machinefabriek komt met de opmerking we hebben een revisie set bedacht maar de teflon ringen kunnen we zelf niet maken
hebben het geprobeerd maar dat wordt niets
kunnen jullie dit
24005
24004
24006
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3056
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

Teflon is toch een thermoplast die je kunt spuitgieten!
Als je het kunt spuitgieten, dan kun je het ook 3D printen zeg ik zonder enige kennis van zaken. Daar teflon nogal zacht is en kruip gedrag vertoont, is de maatvoering minder kritisch.

Frezen lijkt me ook wel te doen, maar het is wel bewerkelijk. Daarmee worden de kosten van de revisie set mogelijk hoger dan van een nieuw apparaat/ding/voorwerp.

Ik zou het ook deelbaar maken in 3 of meer delen, als een puzzelstukje dat gebogen is. Een pomp pakking (lint) breng je ook aan als meerdere ringen op elkaar.

zo, dat ben ik kwijt!

edit:
Wel mooi gemaakt Hans!
Nee, ik kan dit niet.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Plaats reactie