Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

Knap gemaakt, zeker de groef die het plaatje op z'n plaats houdt.

Ik mis het gaatje om dat plaatje er weer uit te peuteren, zonder is een gedoe (ervaring mee)!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

er zit een holletje achter het plaatje.. aan de bovenkant.. met een scherp (kras)pennetje wip je't plaatje er zo uit..

Ik heb het plaatje "opgemeten" Door er een foto van te maken, en die in QCad over te trekken.. 'k heb dat trucje wel vaker uitgehaald, onder andere een keer voor een horloge waar 2 drukkertjes in de kast moesten komen om de datum en de maand te verstellen, en voor de Derailleurhaak van mijn racefiets. (misschien ga ik nog een keer een nieuwe maken van Titanium, en die dan mooi blauw Anodiseren :lol: )

ik heb dus eigenlijk gebruik gemaakt van CAM-CAD... :lol: als in CAMera Computer Aided Design..

In de toekomst wil ik nog een keer een (CNC) kruistafeltje maken, met een videocameraatje erboven, zodat ik een optische meetopstelling heb.. Ik kan in Eding wel een macrootje maken die van gemeten punten een DXF bestandje uitpoept.. "dat kan ik durven"..
xander janssen
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door xander janssen »

Arie Kabaalstra schreef: 21 sep 2021 23:25 In de toekomst wil ik nog een keer een (CNC) kruistafeltje maken, met een videocameraatje erboven, zodat ik een optische meetopstelling heb.. Ik kan in Eding wel een macrootje maken die van gemeten punten een DXF bestandje uitpoept.. "dat kan ik durven"..
Bij mij hangt hij aan de freesbank. Dat is een soort van nauwkeurige xy-tafel. Punten innemen doe ik door naar een plek te rijden, knop in te drukken die parallel over de probe staat en Eding slaat de puntenwolk op. In CAD maak ik daar dan een DXF van.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door javanree »

Mooie steekbeitelhouder ! Kun je misschien iets toelichten hoe je die zittingen hebt gefreesd? SP200 is toch boven en onderkant zitting licht hol zodat de houder vlakken licht bol moeten zijn ?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja, gewoon ondermaats frezen, en dan met een klein vijltje de schuine kantjes erin fietsen..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Def Straptool 1.jpg
Def Straptool 3.jpg
Def Straptool 2.jpg
dit zijn nog renders, maar.. Ik heb dit tooltje voor aan de sleutelbos ontworpen, hiermee kun je horlogebandjes wisselen of verstellen.

Vanmorgen is de webshop open gegaan op https://dumet.myonline.store/

en het loopt lekker door.. de eerste 100 orders zijn inmiddels binnen..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Swake »

Wat goed dat het aanslaat, gefeliciteerd :-)
When it fits stop using the hammer.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hfjbuis »

Je kunt zoiets ook maken voor de brillen man, klein plat schroevendraaiertje en een klein kruiskopje!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

hfjbuis schreef: 22 sep 2021 22:45 Je kunt zoiets ook maken voor de brillen man, klein plat schroevendraaiertje en een klein kruiskopje!
Ja.. moet ik een adresje vinden waar ik die schroevendraaier klingetjes kan inkopen..

163 van die sleutelhangers verkocht.. in één dag.. da's ongeveer een volle week werk..Ik kan aan de bak.. maar dat is wat ik wilde... en nu krijg ik het..
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door serum »

Mooi werk Arie. Mijn ervaring is dat als je ergens focus op houdt dat je dan die kant automatisch opstuurt. Van harte met je order. Het is je dubbel en dwars gegund. Hopelijk heb je er op termijn een maandelijks terugkerend inkomen van.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door audiomanics »

Harden is toch een kwestie van kersrood stoken en in een bak olie laten vallen, eventueel nog aflaten?
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik ben inmiddels in overleg met de eigenaar van een horlogemerk waar ik aan de wieg stond.. 'k heb de eerste oplage van 25 stuks gebouwd,

Die wil er mogelijk 100 afnemen.. als dat zo doorgaat.. jaag ik de voorraad titanium van mijn leverancier er in één klap doorheen..
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door hobbybob »

Arie Kabaalstra schreef: 22 sep 2021 15:17
Vanmorgen is de webshop open gegaan op https://dumet.myonline.store/

en het loopt lekker door.. de eerste 100 orders zijn inmiddels binnen..
Goed bezig 163 stuks. Wel grappig dat je website alleen in het Nederlands is maar je bij contact hebt staan:

U kunt DumeT ook contacteren via het volgende webformulier voor alle vragen, opmerkingen of contact over een bestelling buiten bijvoorbeeld Nederland.

En kan je nagaan als je je site in het Engels maakt en orders uit de hele wereld aan gaat nemen!
Dan ben je de rest van het jaar na 11 oktober ook nog zoet!

Veel succes man. Fijn om te zien dat je harde werk eindelijk tot succes leidt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke werkstukjes (niet mooiste werkstukken)

Bericht door Arie Kabaalstra »

de huidige webshop is een graties webshop.. 't werkt.. maar daar heb je alles wel mee gezegd..

Ik weet dat er voor Wordpress Websites goede webshop modules zijn, daar moet ik alleen eens naar kijken met iemand die daar verstand van heeft..

212 stuks verkocht tot nu toe.. wat zoveel betekent dat de EMCOturn 120 zichzelf met deze klus 3 keer terug gaat verdienen.. :lol:
Plaats reactie