Zo Onwerkelijk..

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Zo Onwerkelijk..

Bericht door Swets »

Het is zo raar...

Kees Moret : memberlist.php?mode=viewprofile&u=3224

is gestorven aan corona. Zijn vrouw belde me om het te vertellen.
Hij was 12 April 70 geworden, en toen hadden we het er nog over dat we elkaar snel weer eens moesten zien.

Ik zie in zijn gegevens hier dat hij lid geworden was van CNCZone op 5 Dec 2010. Ik denk dat ik hem ook zo'n beetje zolang kon.

We hebben elkaar leren kennen door het Forum, en omdat hij dicht bij woonde, en dat hij als Automonteur, nogal moeite had met de elektronica en computer verhalen rond om CNC. Ik ben een paar keer bij hem geweest om alles aan de gang te krijgen... Dat is dan ook en jaar of 10 geleden...

Hij kwam regelmatig bij mij, even buurten... en ik heb hem bijna alle (cnc) software uitgelegd... en via teamviewer regelmatig opweg geholpen...

we zijn ook samen een paar keer op de CNC dag geweest...

Zo raar!!!

Leven is niet eerlijk!!!
Laatst gewijzigd door Swets op 13 mei 2021 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door serum »

Bah. Wat een rotverhaal. Jong ook nog in mijn ogen.. Sterkte voor zijn gezin met dit ongekende verlies. En jij ook sterkte Swets. Het grootste cliche is zo waar als het maar kan. Het leven is meestal korter en fragieler als je zou willen.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door bartL »

Heftig, sterkte ermee....!
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door Swake »

Sterkte Swets, en ook aan iedereen die achter blijft!

Ook steeds voorzichtig blijven met dat beestje. Jong of minder jong, veel verschil maakt het niet als dat ding je echt wil pakken. We zijn er echt niet tegen bestand als ze met veel komen. Aan iedereen die de regels niet graag volgen want wat is het kut en je hebt er toch geen last van, wel... denk dan even aan dat berichtje over Kees Moret en dat door een slordigheid één van jouw naasten, vrienden, buren de volgende kan zijn.
When it fits stop using the hammer.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door benkr »

Inderdaad, het is heel vreemd maar daarom niet minder waar.
En zeker als het om iemand gaat die je kent, dan komt het opeens echt dichtbij.

Ik ben bezig een paar forumleden die ik al een tijd niet meer gezien of gehoord het te proberen te bereiken, ook daar heb ik me al afgevraagd of ze toch niet.......

Sterkte voor jou en ook voor de familie.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door benkr »

Na even zitten mijmeren over dit bericht kreeg ik de volgende gedachte:

"stel dat dit mij zou overkomen, dan blijft mijn vrouw achter met een schuur vol rommel waar ze absoluut niets mee kan en geen idee heeft hoe ze er af moet gaan komen. Dus zal er wel een grote container komen waar echt alles in gemikt gaat worden"

Ik heb echt geen idee over het hoe, maar moeten we de nabestaanden niet op de een of andere manier aanbieden om zijn nalatenschap op een goede manier, zeg maar "zoals hij dat zelf gewild zou hebben" af te voeren. En dan bedoel ik niet om het allemaal zo maar gratis te gaan uitdelen, maar meer om de dingen die geld waard zijn ook geld te laten opbrengen. Dat kan alleen maar door mensen die weten waar ze het over hebben en het vervolgens ook willen doen. Ik zelf zou daar best wat tijd in willen steken hoewel ik Kees Moret niet echt gekend heb, maar ik denk wel dat onze hulp hier mogelijk goede dingen kan doen.
Daarom Swets, jij als iemand die dicht bij de familie staat, wat vind je van dit idee, en zou je het op een gepast moment bij de nabestaanden aan willen kaarten? Niets moet, maar ik zelf vind het wel een idee wat zou kunnen helpen om de nabestaanden te ontlasten.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door keesfrees »

Sjonge, dat is pas een vervelend bericht !

Ik ken z'n naam maar ik kan er geen gezicht bij bedenken, kwam hij op de CNC-dagen ?

Op een ander forum krijgt een account in zo'n geval een andere status maar de berichten blijven staan, dat is hier nog niet eerder voorgekomen ?
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door Swets »

benkr schreef: 12 mei 2021 22:44 Na even zitten mijmeren over dit bericht kreeg ik de volgende gedachte:

"stel dat dit mij zou overkomen, dan blijft mijn vrouw achter met een schuur vol rommel waar ze absoluut niets mee kan en geen idee heeft hoe ze er af moet gaan komen. Dus zal er wel een grote container komen waar echt alles in gemikt gaat worden"

Ik heb echt geen idee over het hoe, maar moeten we de nabestaanden niet op de een of andere manier aanbieden om zijn nalatenschap op een goede manier, zeg maar "zoals hij dat zelf gewild zou hebben" af te voeren. En dan bedoel ik niet om het allemaal zo maar gratis te gaan uitdelen, maar meer om de dingen die geld waard zijn ook geld te laten opbrengen. Dat kan alleen maar door mensen die weten waar ze het over hebben en het vervolgens ook willen doen. Ik zelf zou daar best wat tijd in willen steken hoewel ik Kees Moret niet echt gekend heb, maar ik denk wel dat onze hulp hier mogelijk goede dingen kan doen.
Daarom Swets, jij als iemand die dicht bij de familie staat, wat vind je van dit idee, en zou je het op een gepast moment bij de nabestaanden aan willen kaarten? Niets moet, maar ik zelf vind het wel een idee wat zou kunnen helpen om de nabestaanden te ontlasten.
:-) nou ook dat was een soort van reden waarom ze belde, of ik ze straks daarmee wil helpen het voor een deel te helpen opruimen....

is best wel moeilijk.... en ook vaak is het meeste niet veel waard, terwijl het voor het persoon super veel waard was...

bedoel hij had een machine van hout en plexiglas.... maar het werkte... maar tis waarschijnlijk niet echt verkoopbaar....
maar dat zien we allemaal nog wel.....

en ik weet wat het is..... en hoe rot het is.... weet nog dat ik me vaders schuurtje leeg moest halen... alles wat je pakt heeft een verhaal....
blocknote-je met zijn handschrift en een paar schetsjes... ze leren hoesje met zijn pakkie zware shag lag er nog ...
zelf gebouwde hout draaibank... tja.. wie wil hem? en ik weet dat die ouwe daar echt uren aan bezig is geweest.... tja...

en ja ik had het 5 jaar terug zelf natuurlijk.... dat ze in het ziekenhuis zeiden dat ik dood ging... wilde ik ook alles weg doen, dacht anders zit me vrouw met al die zooi... gelukkig kon zij beter nadenken als ik... en heeft me tegen gehouden....
maar toen heb ik ook wel in me schuurtje gestaan... met ja... voor mij is het alles.... voor een andere is het rootzooi....
en wat moet je er nu voor vragen.... Ik heb ook boven een electronica hok, met een paar voedingen, en 2 scoops... maar ja allemaal oud...
hang er maar eens een prijs aan.... das echt niet te doen....

Meeste waard is denk ik de jaargangen van de Electuur.. :-) en van die ringbanden van Weka.. met databladen van IC's... voor een museum...

edit:
Dacht toch ff google-en :-)
https://verstraten-elektronica.blogspot ... dboek.html
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
RoBie
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door RoBie »

Ik wil graag mijn medeleven betonen aan Swets en de familie van Kees Moret.
Corona is waardeloos! Ik ben 6 november mijn pa verloren aan Corona, in een week was het gebeurd!
Hij heeft weliswaar de mooie leeftijd van 88 bereikt maar het is altijd te vroeg.
Ook hij heeft een prachtige werkplaats die hij gedurende zijn hele leven bij elkaar gespaard heeft.
Zeer regelmatig sta ik daar en alles is nog zoals het was, alsof hij zo binnen komt lopen.......
Mooie herinneringen en heel veel geleerd van hem, daarvoor dank ik god op mijn blote knieën.
Als mijn broer straks weer even naar Nederland kan komen, hij woont in Dubai, hebben we de zware taak om te beslissen wat we ermee gaan doen.
Hij en ik zien er als een berg tegen op.

Nogmaals gecondoleerd en blijf voorzichtig
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door Sven »

Tjonge.
Ik heb altijd wel gedacht dat het er op ons forum ook wel van zou komen dat we een lid aan Corona zouden verliezen, maar toch, raar en unheimisch.

Sterkte aan de nabestaanden.

Ik denk dat we de weduwe een grote last van de schouders nemen door Kees' technische nalatenschap voor haar opruimen, op een manier die past bij hoe Kees het graag gezien zou hebben, en liefst ook nog wat geld oplevert.
En natuurlijk ook passend voor zijn weduwe.

Ik roep maar wat:
Misschien met een groepje alles catalogiseren en ordenen zodat er een advertentie op MP kan, en dan een ophaalweekend er aan koppelen?

Ik bied me in ieder geval aan om er een dag aan mee te werken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
xander janssen
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door xander janssen »

Sterkte aan de nabestaanden en iedereen die hem kende.

Hoewel ik met mijn 40 jaar toch nog zeker een aantal jaren mee hoop te gaan, heb ik daar door omstandigheden ook al over nagedacht.

Gekscherend zeg ik dan tegen mijn vrouw dat ik hoop dat ze de spullen niet weg doet voor de prijs die ik haar genoemd heb waarvoor ik het gekocht heb 😉.

Stiekem hoop ik ergens dat dochter of zoon er ooit iets mee gaan doen, maar die zijn nog veel te jong (3 en 1) jaar. Wil ze ook niet in een richting pushen, maar dochter helpt graag bij het klussen en als het aan haar ligt is ze constant in mijn werkplaats.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door WillyH »

Sterkte aan de familie en vrienden!

In mijn vorige leven (fotoclub) zo ook eens telefoon gehad van een dame die net weduwe geworden was. De man had een hele foto-uitrusting. Maar volgens de dame was dat waarschijnlijk niet veel waard want het waren "witte lenzen". Tja, dat zij geen witte produkten maar wel de pro-serie van Canon. Lenzen van minimaal 2000 euro het stuk. Ik heb de dame toch maar aangeraden om ze niet weg te gooien of weg te geven.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door Swets »

Word vervolgd , als het zo ver is.....

wie wet is er een startende CNC die er heel blij me is, om er mee te beginnen en te verbeteren....

maar als het zo ver is, kom ik daar wel mee.....

!!
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Zo Onwerkelijk..

Bericht door Grafjan »

Wat een fijne mensen hier! Mocht het ooit nodig zijn hoop ik dat mijn vrouw ook een beroep op een van jullie kan doen. Mensen die de boel gratis ophalen, om vervolgens te verpatsen zijn er genoeg te vinden. Maar mensen die uit respect voor de overledene en de nabestaande de boel komen opruimen en er nog voor zorgen dat zij er nog een centje aan overhouden, zijn een stuk zeldzamer. KLASSE!
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Plaats reactie