Schuifdeuren automatiseren

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Schuifdeuren automatiseren

Bericht door bartL »

sbos schreef: 11 mei 2021 23:36 Hallo,
Nog een suggestie; Als je toch voor zelfbouw gaat en een stappenmotor wilt gebruiken dan zou je kan ook een Kogelomloop Spindel van bv. 16mm met een 20mm spoed kunnen gebruiken. waarom 20mm spoed gaat de deur per omwenteling sneller open. Je kan dan ook de stappenmotor direct op de spindel zetten.
Een KO is sowieso niet echt een optie ivm de uitlijning. Het is gewoon een eenvoudige schuifdeur met de nodige speling. Daar zou ik niet zomaar een KO op durven zetten, tenzij er voldoende flexibiliteit in de ophanging gecreëerd kan worden.
sbos schreef: 11 mei 2021 23:36 Bij een dubbele deur zou ik mogelijk toch een tandriem of draad nemen. Dan kan je de twee deuren gelijktijdig openen op een tandradriem of kabel
Daar heb ik ook aan zitten denken maar omdat ik de deuren ook gewoon met de hand wil kunnen openen wordt dat een lastig verhaal denk ik. Ik denk dan dat 2 losse motortjes de makkelijkste en misschien ook goedkoopste oplossing is.
Mr.Q schreef: 12 mei 2021 08:46 Hier zie je een tandriem aangedreven-systeem voor grotere deuren (10mtr; 4000kg):
https://nl.dictator.de/wp-content/uploa ... 900-21.pdf

Greetz, Q
Zeker een mooi systeem, maar hierbij zijn de deuren niet meer handmatig te openen of sluiten. Daarnaast denk ik dat alleen de motorreductor al duurder is dan wat ik voor het geheel uit wil geven. :mrgreen:
sbos
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 nov 2010 16:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Schuifdeuren automatiseren

Bericht door sbos »

Hallo Q,

Ik heb totaal niet meer gedacht aan jou bericht.
Vandaar dat ik alsnog reageer.
Ik zie af van de koop op dit moment.
Ik hoop dat je hem inmiddels al hebt verkocht.

Sorry voor de late berichtgeving.

Sjaak
Plaats reactie