Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 staal ?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 staal ?

Bericht door Kjelt »

Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8

Een jaar geleden was er hier iemand met een leuk online adresje voor dit soort bouten.
Ik kan het helaas niet meer terug vinden :oops: .
Het gaat om verschillende lengtes M6 / M8 liefst niet per doosje van 200 stuks maar per 10 stuks ofzo.

Wie o wie ?
Laatst gewijzigd door Kjelt op 12 mar 2021 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Goudgele »

Ik haal al mijn bevestigingsmateriaal bij Primex BV. op de website Daar hebben ze dat wel! Je kan er alles per stuk bestellen en ze zijn vrij snel met leveren.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Kjelt »

Goudgele schreef: 12 mar 2021 14:59 Ik haal al mijn bevestigingsmateriaal bij Primex BV. op de website Daar hebben ze dat wel! Je kan er alles per stuk bestellen en ze zijn vrij snel met leveren.
Dat is snel! Bedankt, er staat : "Technische groothandel" leveren die wel gewoon aan partikulieren ?
Sommige bedrijven zijn daar erg strikt in.
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Goudgele »

Kjelt schreef: 12 mar 2021 15:01
Goudgele schreef: 12 mar 2021 14:59 Ik haal al mijn bevestigingsmateriaal bij Primex BV. op de website Daar hebben ze dat wel! Je kan er alles per stuk bestellen en ze zijn vrij snel met leveren.
Dat is snel! Bedankt, er staat : "Technische groothandel" leveren die wel gewoon aan partikulieren ?
Sommige bedrijven zijn daar erg strikt in.
Jazeker! Ik bestel ook altijd als particulier. Is geen enkel probleem
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Kjelt »

Ha super !
Nog een noob vraag, deze zijn elektrolytisch verzinkt dus niet zwart geeloxeerd of hoe heet dat.
Dat maakt voor de sterkte niets uit denk ik alleen voor de weerbaarheid tegen omgevingsinvloeden ?
Goudgele
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Goudgele »

Kjelt schreef: 12 mar 2021 15:06 Ha super !
Nog een noob vraag, deze zijn elektrolytisch verzinkt dus niet zwart geeloxeerd of hoe heet dat.
Dat maakt voor de sterkte niets uit denk ik alleen voor de weerbaarheid tegen omgevingsinvloeden ?
Ik geloof dat het verzinken alleen dient als corosiebescherming inderdaad. Verder is het gewoon RVS, dus dat zorgt voor de materiaalsterkte. Maar ik weet er het fijne niet van...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door DaBit »

Ik kan ze zowel bij de bouwmarkt als bij de industrietoko halen.

Maar eerlijk gezegd ben ik afgestapt van kopen per stuk tenzij het hele grote en dure of niet-gangbare bouten zijn. Boutjes gaan meestal toch per 4, 8, 16 ergens in dus de bodem van een doosje is een paar hobbyprojectjes later alweer in zicht, ik heb er een bloedhekel aan als ik er naast grijp, en de stuksprijs is meestal toch wat lager als je ze per doosje koopt. Iemand moet toch doosje openmaken, boutjes aftellen en in een zakje doen; dat is ook niet gratis.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door mjeuring »

Goudgele schreef: 12 mar 2021 15:10
Kjelt schreef: 12 mar 2021 15:06 Ha super !
Nog een noob vraag, deze zijn elektrolytisch verzinkt dus niet zwart geeloxeerd of hoe heet dat.
Dat maakt voor de sterkte niets uit denk ik alleen voor de weerbaarheid tegen omgevingsinvloeden ?
Ik geloof dat het verzinken alleen dient als corosiebescherming inderdaad. Verder is het gewoon RVS, dus dat zorgt voor de materiaalsterkte. Maar ik weet er het fijne niet van...
RVS wordt niet verzinkt. Zou een beetje dubbelop zijn. RVS is van zichzelf al corrosiebestendig. Maar de OP vraagt om een 8.8 en da's nooit RVS, maar gewoon staal, al dan niet verzinkt.
Om op de sterkte terug te komen, hoge klassen (10.8 en 12.9) hebben in meer of mindere mate wel last van waterstofbrosheid als ze verzinkt worden. Daarom zie je 12.9 bijna alleen maar gezwart.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door bartL »

Kjelt schreef: 12 mar 2021 15:06 Dat maakt voor de sterkte niets uit denk ik alleen voor de weerbaarheid tegen omgevingsinvloeden ?
Dat is inderdaad ter voorkoming van corrosie, alleen bij de hogere sterktes wordt dit niet meer aangeboden i.v.m. waterstofbrosheid. Deze zijn vaak zwart of mechanisch verzinkt.
Goudgele schreef: 12 mar 2021 15:10 Verder is het gewoon RVS, dus dat zorgt voor de materiaalsterkte. Maar ik weet er het fijne niet van...
Als het 8.8 is is het zeker geen RVS. En RVS zou ik ook zeker niet aanbevelen, als die boutjes koudlassen ben je nog niet klaar.
DaBit schreef: 12 mar 2021 16:40 Maar eerlijk gezegd ben ik afgestapt van kopen per stuk tenzij het hele grote en dure of niet-gangbare bouten zijn.
Hier nog 1, dat geklooi met misgrijpen ben je gauw zat. Ooit een magazijn aangelegd voor een vermogen en nu is het gewoon bijhouden. Doosjes per 100,50 of 25 en ook die raken gewoon weer op.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Kjelt »

Ja nu ik deze prijzen zie helemaal mee eens.
Met bv houtschroeven heb ik alle maten in doosjes.
Maar bij de rvs bouten tikte dat nogal door dus heb ik wat rustiger aan gedaan.
Toch komt het regelmatig voor dat ikmbv 35 lengte nodig heb en alleen 30 of 40 heb, heel irritant inderdaad ;-)
8.8 staal zijn in verhouding vrij goedkoop dus kijk wel eventjes hoe en wat.

Edit verpakkingseenheid van bv m6x30 is 500 stuks :shock: toch wel iets teveel van het goede :lol:
JoepS
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door JoepS »

Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 ?

Bericht door Kjelt »

Joep bedankt die ken ik maar dat is RVS en ik zoek de 8.8 staal, titel even aangepast.
Maar inmiddels wel een aantal goede adresjes te pakken.
JoepS
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: Waar Binnenzeskantbout/Inbusbout Cilinderkop Din912 8.8 staal ?

Bericht door JoepS »

Oh. Weer wat geleerd. indi.nl dan maar?
Plaats reactie