Industriële labels printen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Industriële labels printen

Bericht door diode »

Niet echt CNC gerelateerd (tenzij ik het zou graveren) maar er zitten hier veel algemene kennis dus mogelijk iemand die mij kan verder helpen. Wij bouwen machines en daar hoort officiële een machine identificatieplaat op, hier staan technische gegevens van de machine en dergelijke op.
Tot op heden gebruik ik hiervoor aluminium sticker die ik beschrijf, maar hier wil ik vanaf.

Ik wil ook geen gegraveerde plaatjes en dergelijke gaan toepassen omdat we teveel verschillende producten maken. Nu zijn er diverse labelprinters te koop, die zijn er ook voor wat meer industriële toepassing maar die kosten gelijk een flinke som geld. IS er iemand die met een wat simpelere labelprinter stickers maakt voor industriële toepassingen? Dan heb ik het dus over stickers die na jaren in de buitenlucht, nog altijd leesbaar zijn.

Zo ja, welk merk en type printer gebruiken jullie hiervoor?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door Ballegooijen »

Waarom niet een kleine laser kopen en je plaatjes laseren. Materiaal is er te kust en te keur en je kunt de indeling zelf maken. Kwestie van gegevens invullen en laseren maar. Kan denk ik al met een goede diodelaser.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door Sven »

Met de labelprinter kan ik je niet helpen. Ik heb wel gezocht (voor papier) maar met linux is dat hopeloos gebleken.

Maar voor je de graveeroptie afschrijft, volgens mij zou je met wat stroomlijnen een hele snelle manier moeten kunnen optuigen om wel te kunnen graveren.
Om maar een voorbeeld te geven, ik heb een keer een mailing gedaan waarbij een stuk of 50 a6 plankjes een adressering gegraveerd kregen, die als een enkele "printrun" naar de frees gestuurd werd.

Ok, misschien moet je daar dan een dedicated freesmasjien voor nemen maar dat kan met de lichtste chinese 2030 machine.

En qua industriele jongens, zijn deze oplossingen te duur?
https://automator.nl/nl/
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Er staat me vaag bij dat zo’n type plaatje geklonken op de machine moet zitten, dat is met een sticker al lastig. Maar misschien is die eis er niet meer.
Maar een plaatje zwart geanodiseerd aluminium laser graveren, lijkt met niet echt een moeite in vergelijking met het bouwen van een machine. Die plaat koop je standaard. Type plaat kun je in bijna alles even tekenen / tekst invullen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Industriële labels printen

Bericht door DaBit »

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een prijs op laten vragen. Ik herinner me dat het opzich nog wel meeviel, maar het bedrag ben ik volledig kwijt. Ik zal eens door de mailbox neuzen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door diode »

Misschien moet ik mijn definitie van machine even uitleggen. Hier bedoel ik in dit geval kleine elektrische besturing en mee. Maar bijvoorbeeld ook een kastje om een heater te besturen.

Dit zijn kleine kastjes waar we er soms 50 tot 75 in een week van bouwen. Een gegraveerde plaat is hiervoor niet praktisch. Laser en freesbank zijn aanwezig maar dat is veel te bewerkelijk.

Vandaar de wens voor iets sticker achtig.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1023
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door javanree »

Ik dacht dat in een laser een alu plaatje maken minutenwerk was ? Zeker als je meerdere identieke hebt met alleen opvolgende nummers. Nadeel van vrijwel alle stickers is dat ze snel beschadigen en onleesbaar worden, is ook niet op alle producten toegestaan.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Industriële labels printen

Bericht door benkr »

Bij mijn voormalige werkgever heb ik via de fa. TECSIGN de CPM100 labelprinter laten kopen, daar heb je echt heel veel verschillende drager materialen bij, o.a. materiaal op aluminium basis wat uitstekend gebruikt kan worden voor tekstplaten en type platen.
Zo'n printer is niet echt heel duur, ook niet goedkoop, maar vooral de accesoires maken het duur, en daar kun je gedoseerd mee omgaan.
De fa. TRCSIGN heeft geen gelikte website, wel een hele goede service.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Industriële labels printen

Bericht door RoBie »

Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Industriële labels printen

Bericht door Kjelt »

Of deze eens bellen. Hebben labels die in de oven en chemische baden kunnen overleven.

https://www.altec.nl/
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Industriële labels printen

Bericht door benkr »

RoBie schreef: 10 jan 2021 22:11 Staat er 1 op MP :https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... house.html
Ik heb er inmiddels een bod op gedaan, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door kawarider »

Ik gebruik die sms400 van rebo, en ook nog naar alle tevredenheid.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Industriële labels printen

Bericht door diode »

Dank voor de diverse reacties.

Benkr / Robie, de CPM-100 ziet er interessant uit, ding snijdt de labels ook nog in de gewenste vorm. Ik zal tecsign benaderen voor meer informatie.

Kjelt, dank voor de link, ga ik ook contact mee opnemen

Kawarider, bedankt voor de info. Ik vind de SMS-400 zo niet meer op de website maar zal ook Rebo benaderen om te vragen wat ze aan kunnen bieden.
Plaats reactie