Plaatselijk aankopen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Plaatselijk aankopen

Bericht door kitman »

Ik ben met enkele hobby projecten bezig en dacht alles lokaal aan te kopen en niet in China te bestellen.
Ik vermoed dat veel onderdelen sowieso uit China komen.
Ik weet niet of ik dit hier zo maar kan vragen, maar wat zijn over het algemeen de ervaringen met het bedrijf " stappenmotor "
Ik heb er in het verleden al eens besteld en dat was ok, dus dacht ik daar alles te kopen.
Het is een beetje in delen kopen naargelang het project vordert.
Nu bestelde ik 2 ondersteunde ronde geleidingen en dat waren 2 verschillende, alsof het uit een restverkoop kwam.
Ik was hier echter niet tevreden over en werd gevraagd ze terug te sturen.
Deed ik en men vond dat er niets aan de hand was en ik kreeg mijn geld terug.

Afbeelding


Bij de bovenste zit de geleider aan de uiteinden niet vast op de ondersteuning.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Plaatselijk aankopen

Bericht door hobbybob »

Jammer dat je deze ervaring had, mijn ervaring was juist zeer positief.
In 2013/2014 had ik alles voor mijn zelfbouw cnc machine gekocht bij hun.
Spindle, motordriver voor de spindle (geen VFD), steppers, aluminium profiel, tot aan de kooimoeren aan toe.
Door omstandigheden ben ik tijdens corona (eindelijk iets meer thuis) pas begonnen aan de bouw.

Echter, deed de spindle wel draaien, maar als hij stilstond kwam er een ongelooflijk (echt KEIHARDE) piep uit de motor.
Was geen probleem, we leveren geen rommel werd er gezegd, setje (wat dus nog nooit gebruikt was, maar wel al 6 (!!!) jaar oud was) teruggebracht.
De volgende dag kon ik een iets andere gemodificeerde driver (een andere driver in de behuizing van weer een andere driver) ophalen, maar die werkt perfect.
Dat vond ik een zeer positieve ervaring en vind ik echt getuigen van mega goede aftersales service , jammer dat jij anders ervaren hebt.
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Plaatselijk aankopen

Bericht door benkr »

Ik heb voor Tony, een Belgische CNC hobbyist, een machine onder handen gehad die volgens Tony door Stappenmotor voor hem gebouwd was, dat werd door hun ontkend, maar op hun website staat wel een bouwbeschrijving voor precies dat ding. Hij had daar toen 6500 Euro (dat is geen typefout) voor betaald, in mijn ogen was het geheel nog geen 500 Euro waard.
Ik heb er destijds, 2 a 3 jaar geleden een topic over gehad, ik vond die machine echt verbazend wat voor ontzettend wanproduct dat was.
Mocht iemand interesse hebben, hier kun je het topic terugvinden:

viewtopic.php?f=42&t=15405

Maar ik hoor inderdaad ook goede verhalen over Stappenmotor, kennelijk komen er ook goede producten vandaan.
Een goed voorbeeld zijn de stappenmotor drivers die ze verkocht hebben onder hun eigen naam, kik heb er ook een paar van in mijn BF25 zitten, dat zijn echt hele goede drivers.
Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Re: Plaatselijk aankopen

Bericht door kitman »

Mijn vorige aankopen zijn ook van enkele jaren geleden en toen alles perfect.
Ik was dus erg verwonderd toen deze artikelen arriveerde.
Dus dacht ik misschien gaat die stoppen en verkoopt hij wat er nog is.
Lijkt wel zo.
Spijtig, kort bij en goede prijzen.
Gebruikersavatar
kitman
Donateur
Berichten: 890
Lid geworden op: 09 jun 2007 21:38
Locatie: peer
Contacteer:

Re: Plaatselijk aankopen

Bericht door kitman »

Heb nu besteld bij.
http://www.cnc-discount.de
Plaats reactie