Servomotor uit China via UPS

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Servomotor uit China via UPS

Bericht door benkr »

Vandaag zou ik een servomotor voor mijn draaibankje geleverd moeten krijgen via UPS.
Op een bepaald moment vertelde de track&trace van UPS mij dat het pakket succesvol was afgeleverd, maar ik had niets gezien of ontvangen.
Nu is dat redelijk normaal bij ons, meestal is het dan bij het bedrijf waar ik achter woon afgeleverd, dit keer echter niet.

Toen dus maar naar UPS, dan kom je in een digitale machine waarbij er na een paar minuten echt stoom uit je oren komt, een digitale Miep vertelt doodleuk dat het pakket succesvol in Eindhoven is afgeleverd, na 4 minuten kom je eindelijk op een punt waar je kunt roepen dat je echt een medewerker te spreken wilt krijgen, vanaf dat moment is de lijn doodstil maar blijft wel verbonden.
De eerste keer toen maar de verbinding verbroken na een minuut of 2 en weer opnieuw begonnen, met weer hetzelfde resultaat.
Toen maar een mail gestuurd met de boodschap dat ik mijn pakket toch echt niet heb ontvangen.
Krijg ik een mail retour met de boodschap: wij kunnen zien dat het pakket succesvol is afgeleverd.
Dus nu maar weer een mail terug met de boodschap dat ik toch echt nog steeds een pakket verwacht.

WAT EEN KLOTE BEDRIJF IS DAT.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door Kjelt »

Ja als je bv een corrupte chauffeur hebt dan is het echt k*t.
Ben in 2006 twee kisten behoorlijk dure wijn zo kwijt geraakt.
Pakket was bezorgd er was voor getekend.
Ja door ene Jansen, ik heet geen Jansen. Was geen bewijs zeiden ze.
De verzender heeft het toen geaccepteerd en redelijk goed gemaakt maar voor hetzelfde geld sta je compleet machteloos. Ik hoop voor jou dat ze het op een verkeerd adres hebben bezorgd en dat het weer goed komt.
mikervee
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 dec 2015 04:38

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door mikervee »

Ik heb iets dergelijks aan de hand met DHL.
Door de zure appel van de prijs heen gebeten, en een Wohlhaupter kotterkop gekocht bij een bekende Nederlandse handelaar.

Op 28 april bij DHL aangeboden. Na 3 dagen van niet nagekomen aankondigingen van bezorgtijdstip, stond de status op 2 mei ineens op 'Bezorgd'. Zonder dat ik iets had ontvangen. Bij DHL moet de afzender van het pakket er in zo'n geval achteraan. Die moeite heeft hij gelukkig genomen (en doet dat nog steeds), ondanks bijna een kwartier in de telefonische wachtrij staan per sessie.

Eerst smoes van DHL dat de handterminal van de bezorger onderweg stuk was gegaan en dan de status automatisch naar 'Bezorgd' zou gaan. Daarna een riedel statussen van 'Onderweg', 'Aangekomen in sorteercentrum', 'De bezorger komt later dan verwacht', 'De ontvanger is gesloten, bezorgdatum is gewijzigd' (ook knap onbeschoft als je de hele dag thuis bent).
Met elke wijziging werd het ongeloofwaardiger.

Nu staat het sinds 4 mei op 'Aangekomen op de Cityhub in jouw regio - Sorteren - Planning wordt gemaakt'.
Verkoper is verteld dat DHL 'er bovenop zit' (dat zal de reden zijn waarom het pakket niet van zijn plek komt).

Vandaag via de verkoper een kopie van een mail van DHL gekregen. Ze hadden onderzoek gedaan en er is iets mis met het label waardoor het pakket handmatig moet worden onderschept. De schrijfster van de mail kon daar - wat handig - zelf geen invloed op uitoefenen, maar we moeten nog maar wachten tot eind volgende week en als er dan nog niets is opgedoken, kan hij een klacht indienen.

Ik heb inmiddels de toezegging van de verkoper, dat hij bij niet ontvangen mijn geld terug gaat storten. Dat is in elk geval een net gebaar.

Maar wat een prutsers en leugenaars daar bij DHL. En de klant maar aan het lijntje houden.

Tot op heden heb ik nog de beste ervaringen met PostNL. Die komen hun afspraken na, en de bezorgers, die zich toch ook uit de naad moeten werken voor een rotcentje, zijn altijd correct en vriendelijk.
Hopen dat die illusie niet in lucht opgaat nu ik dat heb gezegd :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door DaBit »

mikervee schreef: 19 mei 2020 03:15 'De ontvanger is gesloten, bezorgdatum is gewijzigd' (ook knap onbeschoft als je de hele dag thuis bent).
Dat geintje hebben UPS en PostNL ook behoorlijk wat last van. PostNL maakt het zo bont dat de bezorger langskomt op het werk, stopt bij de brievenbus, daar post in doet, en weer wegrijd. Dat was dus een 'wij troffen U niet thuis, U kunt vanaf morgen Uw pakketje aan de andere kant van het land ophalen' kaartje. Met UPS heb ik dat ook regelmatig gehad bij mijn priveadres, op het werk nooit.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door benkr »

Vanmorgen stond het pakket bij het bedrijf waar ik achter woon klaar voor mij, het was dus inderdaad bij de buren afgegeven, of beter gezegd ergens in een hoekje gedumpt zonder verdere melding daar van.

Ik ga dit niet aan UPS melden, ik ben benieuwd hoe zij dit verder gaan afhandelen, op het moment dat ik van hun een aanvaardbare reactie krijg zal ik ze vertellen dat het bij de buren bezorgd was en dat die zo vriendelijk waren om het wel op de juiste plek af te leveren.

Maar die van DHL ken ik ook, als er een pakje bezorgd moet worden op vrijdagavond of zaterdag dan komt dat standaard niet, kennelijk gaan zij er van uit dat alles wat op een industrieterrein zit dan gesloten is. En het meest schrijnende is dat DHL bij mij om de hoek zit, dus waarschijnlijk komen ze ook op die dagen gewoon langs mij rijden op weg naar andere klanten.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door Kjelt »

Ja je zit ook wel een beetje achterin verstopt Ben, ik weet dat ik de eerste keer dat ik bij je op bezoek kwam ook twee keer de oprit heen en weer ben gereden.
Maar goed nu staat er wel een duidelijk naambord.

Maar je hebt je pakket, eind goed al goed.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door benkr »

Vandaag helemaal niets van UPS gehoord, ik ben benieuwd of ik nog iets van ze ga horen.
Als het even kan dan koop ik never nooit meer iets wat via UPS moet komen, dit is de tweede keer dat ik een probleem met ze heb, de eerste keer was toen ze net Kiala hadden overgenomen, ik probeerde toen vanuit huis een pakket aan te melden, dat ging goed tot aan het betalen, het bedrag werd wel afgeboekt, maar toen hield het helemaal op. En denk je dat er ergens een mailadres of telefoonnummer te vinden was om dit te melden? nee, helemaal niets.

Dan heb ik toch echt andere ervaringen met PostNL, vorig jaar had mijn huisbaas mest besteld voor ons gras, dat werd pas geleverd toen hij al op vakantie was, hij had mij gevraagd om het gras daar mee te bemesten.
Ik ging nadat PostNL gemeld had dat het afgeleverd was het pakket zoeken en kon het niet vinden, toen via de leverancier geklaagd. De bezorger nam contact met me op en vertelde heel precies hoe het pakket er uit zag en waar hij het neer had gezet. Ik was op zoek naar van die plastic zakken waar die mest altijd in zit, hadden ze het als extra in dozen gedaan. Ja, dan kijk je daar dus helemaal overheen.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door hainjedaf »

Ach Bij mij gooit DHL het het portiek in en faket een handtekening....
Helaas ging het om 700 euro computeronderdelen.
Daar is een buurman erg gelukkig van geworden, en ik niet.

Aangifte gedaan. Er hangen camera's in onze flat
DHL roept: is bezorgd volgens ons systeem.
Leverancier roept: DHL zegt bezorgd te hebben.
Politie zegt: wij kunnen niets doen.
Woningbouw zegt: wij geven die beelden alleen aan de politie.

Welkom in Nederland :LOL:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door Kjelt »

Vandaag mijn leverancier gebeld want de vrijdag verstuurde machinetapset was er nog steeds niet.
Ja hoor DHL zegt het maandagochtend 1000 te hebben bezorgd :shock:
Ik was de hele dag thuis, geen bel, geen kaartje , leverancier gaat klacht indienen, eens kijken hoe en wat er gebeurt.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door andrefc101 »

Ik begrijp iets niet: iedereen heeft meegemaakt dat spullen niet maar toch wel afgeleverd zijn of worden en toch blijf je zo bestellen.... waarom? Doe het dan via een echte transporteur die wel betrouwbaar is! Of wordt het dan te duur?
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door benkr »

André, soms mag je niet kiezen.
Ik heb ook vandaag wederom niets van UPS gehoord.
Maar welk bedrijf is nu wel goed?
Ik denk dat elk bedrijf zo nu en dan een steek laat vallen, al is het alleen al door onbetrouwbaar en onverschillig personeel, dat geldt den k ik ook in mijn geval hier, maar dat een klantenservice slecht of helemaal niet bereikbaar is vind ik puur slecht, daarom voor mij geen UPS meer als ik man en mag kiezen.
Als ik voor een andere transporteur een beetje duurder uit ben dan heb ik daar geen probleem mee, UPS heeft wat mij betreft afgedaan.

Wat mij wel opvalt is het feit dat de vorige servomotor, precies dezelfde al deze, vanuit China is verzonden, daar kwam 86 Euro BTW, invoer en handling kosten bij, die ik aan de deur af moest rekenen, toen konden ze mijn huisje perfect vinden, nu kwam het ding via Duitsland en hoefde ik die kosten niet te betalen en wordt het zo maar ergens afgegeven.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door spinningwheels »

benkr schreef: 20 mei 2020 23:06
Maar welk bedrijf is nu wel goed?
Ik denk dat elk bedrijf zo nu en dan een steek laat vallen, al is het alleen al door onbetrouwbaar en onverschillig personeel,
Dat is denk ik meer een stads probleempje , hier in het dorp eigenlijk nooit problemen met bezorgers. Ze weten waar ze het spul neer kunnen leggen, nu komt het meeste hier dan wel met postNL en de DPD , Vaste bezorgers , die van mij ook een kruisje als handtekening mogen zetten. en bij de laatste bestelling die ik voor oud en nieuw verwacht , ligt er een envelopje
voor hun klaar .
In theorie kan ik praktisch alles
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door benkr »

Dat vind ik een hele goede geste, maar ik krijg het idee dat ze bij ons bewust de bezorgers laten rouleren, als er eentje de spelregels begint te kennen kun je er bijna zeker van zijn dat er op korte termijn weer iemand anders op deze route zit. Elke paar maanden wisselt het gezicht, soms nog veel korter.
Nu is het wel zo dat alleen de DHL vestiging die bij mij in de buurt zit al iets van tussen de 10 en 20 auto's heeft, en dat is zeker niet de enige in de regio.
Maar dan heeft dat soort dingen geen enkele zin, je krijgt de kans niet om een band met zo'n bezorger op te bouwen.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servomotor uit China via UPS

Bericht door andrefc101 »

Ik moet zeggen dat hier de ervaringen wisselend zijn, maar ik ben nog nooit een pakketje kwijtgeraakt. Als je weet waar de meeste gasten dit werk voor moeten doen is het wel wat begrijpelijker. Maar een niet of slecht reagerend bedrijf is natuurlijk wel heel erg slecht. Meestal werkt het hier prima! Ik hang een briefje op bij de deur, en dan wordt het netjes neergezet. Moet wel kunnen natuurlijk, in een portiekwoning is dat uiteraard niet erg wenselijk 😉
Plaats reactie