Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Portje »

Je kunt het nu toch niet meer bagatelliseren?
Als je nú nog zo onverschillig tegen dit aankijkt steek je je kop toch echt heel diep in het zand.
Schijnbaar zijn er daar nog genoeg van, daarom deze waarschuwing die er niet voor niks is:

DEN HAAG (ANP) - Mensen die zich niet houden aan afspraken die zijn gemaakt rondom het coronavirus, kunnen strafrechtelijk worden vervolgd. Dat schrijft advocaat Tjalling van der Goot in een ingezonden brief, die vrijdag gepubliceerd werd in de Leeuwarder Courant. "Mochten mensen zich zodanig gedragen dat de volksgezondheid wordt geschaad, dan kunnen sancties worden opgelegd", schrijft de pleitbezorger.
Zo kan iemand met het coronavirus maximaal vier jaar de cel in of een boete krijgen van 87.000 euro als diegene zich onttrekt van gedwongen isolatie. Dat vormt namelijk een gevaar voor anderen. "Een forse strafbedreiging dus waarmee de ernst van het strafbare feit wordt benadrukt", schrijft Van der Goot.
Ook als een besmet persoon "onvoorzichtig of nalatig" omgaat met zijn infectie, kan deze vervolgd worden voor dood door schuld. Andere mensen kunnen op die manier namelijk ook besmet raken. Dood door schuld kent een maximum gevangenisstraf van twee jaar, aldus de advocaat.
Celstraf of boete
Verder kan ook een arts worden vervolgd als deze een coronabesmetting niet meldt bij de zorginstanties. Daarop staat maximaal twee maanden cel of een geldboete van 4350 euro. Artsen hebben normaal gesproken geheimhoudingsplicht, maar in het geval van het coronavirus gaat die niet op.
Tot slot benadrukt Van der Goot dat mensen tijdens noodverordeningen - ingesteld vanwege het virus - aanwijzingen van bijvoorbeeld politie en toezichthouders moeten opvolgen. Doen ze dat niet, dan dreigt ook strafvervolging.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Ik overleef het voorlopig wel hier :mrgreen:

Afbeelding
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door javanree »

Mijn ICT werk gaat door als tevoren, gelukkig had ik al meerdere prima thuiswerk oplossingen en kan ik ongestoord door. Wel merk ik dat video conference calls veel lastiger en minder productief zijn dan face-to-face vergaderen.

Het spoor werk is tot nu toe rustig, benieuwd hoe men de komende weken met de grote projecten om gaat... als die allemaal ook opgeschort worden kan het later dit jaar nog wel eens een logistieke chaos gaan worden :roll:

Ik woon in een klein rustig dorp, de boodschappen doen kan hier nog prima al merk je wel dat het stiller is op straat. Overal handgel automaten en meer van dat soort dingen , maar het is nog prima te doen.

Kortom, tot nu toe is het vooral afwachten, ik blijf zoveel mogelijk thuis (2 maal per week de noodzakelijke boodschappen is nu het enige 'uitje') en probeer me er niet al te druk om te maken. Radio en TV vermijd ik maar even, niet goed voor de gemoedstoestand. Beter lekker muziek luisteren of niet corona gerelateerde podcasts. En natuurlijk lekker CNC'en :mrgreen: Gelukkig heb ik nog genoeg gereedschap en materiaal liggen voor diverse projecten.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

DaBit schreef: 20 mar 2020 08:58 Wel lastig is de kinderen thuis.
.......
en dan is het lastig om in de diepe concentratie te verzinken die nodig is als er ingewikkelde problemen gekraakt moeten worden. Ik heb afgelopen week 's avonds helemaal niks meer gedaan wegens bekaf.
Collega van me gaat nu vroeger tegelijk bijna met zijn kinderen naar bed en staat om 5.00 op dan doet hij in alle stilte zijn lastigste werk.
Je moet het masr kunnen, als je een naachtuil bent doe je het einde vd avond, sta je later op.
Als je werkgever daarmee akkoord is.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Ik heb vaak dat ik met "eenvoudige taken" aan de slag ben die prima kunnen met de kleine vlakbij en dat ze opeens wegglijden naar complex/dringend/mild danwel totaal chaotisch, gewoon omdat ik toch net effe minder goed zat op te letten.
Dat probleem speelt al zonder corona, maar met is er veel meer gelegenheid voor...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 20 mar 2020 10:26 Ik overleef het voorlopig wel hier :mrgreen:

Afbeelding
Maar ik zie dat je de hartmonitor voor de zekerheid er toch maar naast gezet hebt? :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

:lol:
tantan
Donateur
Berichten: 560
Lid geworden op: 14 jun 2007 16:39
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door tantan »

ik woon midden in een hotspot (brabant dus). in mijn dorpje liggen 10 mensen op de IC en een dorpje verderop zijn afgelopen dagen 10 mensen overleden. mijn ouders (78) hebben een kwakkelende gezondheid en wonen nog zelfstandig. ik neem het toch maar wel serieus als ik die getallen zie en dan moet de piek blijkbaar nog komen.....
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Markus »

Ik wil niemand bang maken, maar de huidige besmettingsaanwas is ongeveer 20% per dag tov het absolute aantal van de vorige dag.

Als je dan dat uitzet in een grafiek en een paar maand verder gaat dan schrik je enorm. Ik hoop heel erg dat de social distancing tactiek rond het weekend de huidige lijn in de grafiek gaat afvlakken want anders gaat het enorm de verkeerde kant op.

https://coronavirus.nl/

Als ik op stads web cams kijk van Groningen wordt ik niet vrolijk, er lopen nog zat mensen te flaneren, ook 65 plussers die echt thuis zouden moeten blijven

Ik heb mijn winkel niet dicht gedaan, maar ik ga voorlopig pas weer tegen 6 April leveren, we gaan voorlopig niet van ons erf, gelukkig is die vrij ruim

Greezt,

Markus
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Tonybryden »

DaBit schreef: 20 mar 2020 10:26 Ik overleef het voorlopig wel hier :mrgreen:

Afbeelding
Nu willen wij natuurlijk weten wat er op de tafel staat😊
Ook hier houden wij zeker rekening met het Corona virus.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Waar ik me vandaag enorm over verbaasde is dat er zo veel ouderen met zijn tweeen naar de supermarkt gaan.
Effe lekker de kansen verdubbelen dat ze iets oppikken, en voor anderen de bewegingsruimte beperken, dus dichter bij elkaar en dan ook nog veeeel trager dan het anders zou zijn.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik nu de hand in eigen boezem moet steken, ik was daar met mijn dochtertje.
Maar ja, mijn vrouw moet echt veel uren (kunnen) maken.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door keesfrees »

handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Grafjan »

Laat ik voorop stellen dat ik echt wel weet dat geld,banen,bedrijven en economie en zo, erg belangrijk zijn. En dat je je als ondernemer erg veel zorgen maakt. Om nog maar te zwijgen als je je tent niet eens meer mag openen.Maar neem mijn baas,een hele goede oude man,maar wereld kampioen kop-in-het-zand-steken.Opwarming van de aarde, stijging van de zeespiegel, milieu verontreiniging, allemaal onzin!vindt hij.Komt ie vandaag bij mij klagen dat de vonkster ziek is en dat de levertijd van een matrijs voor een een of ander k*t plastiek bakje,wat waarschijnlijk ooit in de oceaan beland, in het gedrang komt.Ik merk dat ik voor dit soort opmerkingen een steeds korter lontje krijg.Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een blok staal. Momenteel zit bij ons 25% ziek thuis (van 2 locaties),als we nu de levertijden wel in een keer halen dan hebben we normaal te veel personeel.Ben niet bang dat ik het krijg, maar wel dat ik het mee naar huis neem, mijn vrouw valt nogal zwaar in de risico groep.Lees ik hier ook nog dat de buurman van ongeveer mijn leeftijd op IC ligt. Heel verhaal ,waar niemand op zit te wachten, maar fijn om even gal te spouwen!!Sven bedankt.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Zal ik er ook nog wat over roepen.
Ik heb een brief (die afgelopen week was gericht aan huisartsen) waarin staat dat de zorg het niet meer bij kan houden.
Verwacht wordt dat de echte piek nog moet komen en dat er best veel serieuze besmettingen zullen komen, zo veel dat al onmiddelijk bij de opname moet worden besloten wie zorg krijgt en wie niet, kwestie van aantallen en kansen, daar komt het op neer.

Mijn huisbaas is vannacht overgeplaatst naar Almelo, daar hadden ze nog voldoende IC capaciteit terwijl er bij hem op de gang al weer 3 mensen lagen te wachten op o.a. zijn beademingsmachine.
Wel vreemd om dan te horen dat ze daar een duidelijk andere kijk op de behandeling hebben, hij zou hier 2 weken slapend worden gehouden, daar zijn ze nu al begonnen om hem geleidelijk wakker te gaan laten worden, als alles goed gaat wordt hij zondag of zo weer wakker denken ze.
Anders dan in Tilburg mag de patient daar totaal geen bezoek ontvangen, dat schept wel rust op zo.n afdeling, maar is wel echt heel erg naar voor de achterban.
Ruim 2 uur sturen van huis en er dan ook nog eens niet naar toe mogen dat is echt hartverscheurend om van nabij te zien.
Plaats reactie