Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Terwijl er in de wereld nergens anders over gepraat wordt lijkt het hier op de zone bizniz as uzual.
Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar dus, hoe gaat het met jullie?

Bij ons thuis zijn we best tevreden, ondanks gedoe. Ik had net mijn voorjaarsdrukte afgerond toen we opeens ons dochtertje thuis moesten houden, en mijn vrouw kreeg bevestigd dat haar tijdelijke contract zou worden omgezet naar vast.
Ik ben volgens langlopend plan nu veel aan het tekenen en hoop binnenkort te gaan prototypen. Hopelijk mag de kleine dan weer naar school.

Maar mijn vrouw moet zich een slag in de rondte werken, live colleges ombouwen naar online en tegelijk nerveuze studenten begeleiden.
Gezinsleven met een bijna vijfjarige combineren met werk valt toch niet mee.
Mijn moeder is oud maar gezond en kan goed alleen zijn, mijn schoonouders vallen nog niet onder "oud". Nou ja, 1 maand reken ik nog niet mee.

Iedereen heeft zo zijn eigen gedoe en ik lees hier en daar toch veel onthutsend treurige zaken. Wat dat betreft hebben we het hier zo slecht nog niet.

En jullie?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Rare tijden, en wie weet hoe lang het gaat duren en hoe erg het wordt.
Ik en mijn vrouw hadden eigenlijk gisteren op vakantie gegaan naar Jordanie maar dat is dus gecancelled.
Mijn vrouw is verpleegkundige, zit in code rood dus nachtdiensten draaien binnenkort misschien 12 uurs diensten.
Voor mezelf, alleen nog thuis werken, skype meetings, dit is een goede weergave daar van: ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=DYu_bGbZiiQ
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Nou, werken ben ik helemaal klaar mee, daar ben ik mee gestopt. (omdat ik toen 66 jaar en 4 maanden oud was)
Ik heb me sindsdien nog geen moment verveeld en we hebben samen nu een goed leven denk ik.

Van de Corona perikelen hebben we tot op heden zelf geen last gehad, maar mijn huisbaas, die 150 meter van ons vandaan woont, ligt al bijna een week in het ziekenhuis op de IC waar hij slapend wordt gehouden om, zo hoopt men, zijn lichaam weer wat op sterkte te laten komen. Voor zijn opname heeft hij 12 dagen thuis gezeten met koorts. Gisteren kreeg hij er ook nog hartritme storingen bij. Volgens zeggen is ook dat weer onder controle, maar echt gerust ben ik niet op die hele situatie, nog los van het feit dat als hij geneest die twee weken dat ze hem slapend willen houden betekent dat hij weer moet leren lopen, leren eten, conditie moet opbouwen etc. etc. etc. Nee, geen prettig vooruitzicht, en dat voor iemand van 51 jaar en vrouw en zoon van 19 nog thuis.

We hopen volgende week een paar dagen aan de kust door te gaan brengen als het daar tenminste niet op slot gaat, lekker uitwaaien en even niet aan die dingen denken.
RoelHG
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 aug 2019 16:11
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door RoelHG »

Ikzelf heb meerdere "bedrijven" en mijn dagelijks bezigheid in de IT is op het gebied van uren verdubbeld. Op dit moment ben ik druk om voor verschillende klanten verschillende thuiswerk mogelijkheden te creeeren. Dit voor zowel applicaties als de gehele werkplek, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad. Mijn vriendin daarentegen heeft maandag haar salon moeten sluiten en zit dus thuis. Mijn andere business waarbij ik plexiglas artikelen maak voor zeewater aquarium is iets minder geworden omdat veel van mijn klanten in landen zitten waar ze een complete lockdown hebben.

Ik ben oprecht heel bang voor wat er komen gaat... en denk dat niemand hierop is voorbereid en verwacht. Maar goed.... de tijd zal het leren.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door rien1959 »

Ik werk al 14 jaar bij een farmaceutisch bedrijf (medicijnen fabriek) en alles draait hier vol gas. In het bedrijf hebben we geen corona zieken, ondanks ruim 320 medewerkers. Verder zijn de regels voor hygiëne verder aangescherpt. Handdoekautomaten zijn gesloten en we werken nu met wegwerp papier. In de kantines zijn stoelen weg gehaald zodat mensen verder van elkaar zitten en de pauzes zijn gespreid. Verder staan er overal sproeiflacons met alcohol voor het ontsmetten van tafels e.d. Er waren in de fabriek wat opstart problemen aan het begin van de week, maar dat was snel opgelost. Ik word nu als engineer niet lastig gevallen met allerlei onbenullige zaken, dus dat geeft weer rust en ik kan eindelijk een aantal projecten afronden. Thuis werken zal moeilijk worden en kan eigenlijk alleen als ik tekenwerk heb. Wel opvallend is de rust met het verkeer. Geen files en andere ongein. Elk nadeel heb ze voordeel, zei onze grote filosoof.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door spinningwheels »

Eigenlijk merk ik er tot nu toe helemaal niets van eigenlijk. Ja op de verhalen in de media na dan .
Hier in,t dorp valt het in de supermarkt heel erg mee, ja was van de week in de stad en dan zie je lege schappen.
maar verder ?? cafe, restaurant , museum, evenementen, alles wat dicht zit of afgelast is , kwam ik toch al niet, ( op de afhaal chinees na dan maar die zal vast wel wat bedenken )
Ja het is drukker op de heide, waar ik in deze tijd van het jaar normaal daar lekker kom lopen met het hondje wel een uur lang zonder een mens tegen te komen is het nu door de week druk zat . kom dan zo maar 10 mensen tegen.
wat werk betreft, het moet nog steeds als het even kan gisteren klaar . dus dat is ook hetzelfde
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door audiomanics »

Kan het verhaal van Remco wel kopieren.. met wat kleine aanpassingen.. (doe ik dus ook ;-) )

Eigenlijk merk ik er tot nu toe helemaal niets van eigenlijk. Ja op de verhalen in de media na dan .
Hier in t dorp valt het in de supermarkt heel erg mee, ja was van de week in de stad en dan zie je lege schappen.
maar verder ?? café, restaurant , museum, evenementen, alles wat dicht zit of afgelast is , kwam ik toch al bijna niet, ( de afhaal chinees bestaat ook al bijna een jaar niet meer)
Ja het is drukker in het bos, waar ik in deze tijd van het jaar normaal daar lekker kom lopen met het hondje wel een uur lang zonder een mens tegen te komen is het nu door de week druk zat . kom dan zo maar 10 mensen tegen.
wat werk betreft, het moet nog steeds als het even kan gisteren klaar . dus dat is ook hetzelfde

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

Wow Ben. Das heftig. Hier is werk eind vorig jaar al teruggelopen en staat nu bijna stil. Zal de bank niet leuk vinden. Maar heeft niet echt met corona te maken.

Waar ik me wel aan kan storen is de nonchalance waarmee corona benaderd wordt. Het kan wel vette shit zijn als je het krijgt en vooral als niemand zich ergens iets van aantrekt en we moeten allemaal tegelijk maar de ic.

Verder ga ik er vanuit dat het wel overgaat, mits nu de dagelijkse routine aangepast wordt.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door spinningwheels »

kawarider schreef: 20 mar 2020 00:00
Waar ik me wel aan kan storen is de nonchalance waarmee corona benaderd wordt. Het kan wel vette shit zijn als je het krijgt en vooral als niemand zich ergens iets van aantrekt en we moeten allemaal tegelijk maar de ic.

Verder ga ik er vanuit dat het wel overgaat, mits nu de dagelijkse routine aangepast wordt.
ik stoor mij dan meer aan de wijze waarop dit opgeblazen word, en misschien wel word gebruikt als experiment hoe het volk tam en in lockdown te krijgen zonder protest .
Gewoon even rekenen , sterftecijfer is iets van 1.4 % van de mensen die het krijgen. het normale sterftecijfer is iets van 1.2 %
dus een goede verdubbeling , OK het is best wel een beetje vervelend als het je overkomt , maar het is echt veel te weinig om het woning probleem, stikstof probleem, file probleem en zo op te lossen.
Gewoon een klein beetje nuchter blijven , het is de zwarte pest niet
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door elvis3 »

@ spinningweels, sorry maar hoe kun je zo dom zijn om zo te reageren. Ik weet niet hoe oud je bent of waar je ergens woont maar ik denk als je dit om je heen hoort en ziet gebeuren, dan moet je je eigen schamen om zulke dingen te zeggen. Kijk je geen tv of verdiep je je niet in dingen die om je heen gebeuren,Je haalt de zwarte pest aan, ik hoop in ieder geval voor ons allemaal dat je daarin gelijk gaat krijgen dat het niet zo'n vaart zal lopen maar zoals het er nu in Italie uitziet waar ze nog niet op de piek zitten dan neigt het inderdaad naar een soort pest. Je denkt toch zeker niet dat de wereld op zijn kop staat voor een griepje?. Ik hoop in ieder geval voor jou dat ze jou deur voorbij gaan je opa en oma's deur , en je ouders deur en de deur van bv je broers of zussen of je toffe maat of vriendin of mensen die toevallig na aan jou hart liggen en dan hebben we het daarna wat er economisch gezien gaat gebeuren, begrijp je nu misschien wat Kawarider ( Joep) bedoeld?.

M.v.g, Kees ( elvis3)
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

Precies, het is exact dit soort reacties die ervoor zorgen dat de troep hier groter wordt dan in China. Telkens dezelfde argumenten van mensen die de kop in t zand steken. China is op de weg terug. Daar is een stad met zon beetje evenveel inwoners als heel nederland domweg afgesloten. Gewoon leuk omdat dat kan? Denk t niet, gewoon omdat t moet. Na drie maanden geen nieuwe besmettingen meer.
Italie, nu al meer doden? Waarom? Ach tis maar een griepje en we eten geen vleermuizen.
Nederland? We zijn toch niet zon slappe Italiaan? Griepje? Keer kuchen en door doen we hier.
Kijk naar die huisbaas van Ben. Dat is nog een hele toer om die kerel van 50 in leven te houden. Is niet de gebruikelijke leeftijd om in de problemen te komen. Of die jongen van 16.
Inderdaad het is een griepje, maar dan in t kwadraat en met de snelheid van Max Verstappen. Er zijn ongeveer drie ic bedden per 1000 mensen beschikbaar. We hebben er ongeveer 30 nodig per 1000. Tel jij maar uit hoeveel we tekort komen met 17 miljoen. Onzin? Kom onder je steen vandaan en kijk om je heen, maar dan wat verder in de wereld.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Hier ook 100% thuis. Werk ansich heeft er niet heel erg onder te lijden; ik ben hier thuis kwa werkgereedschap even goed of beter voorzien dan de baas. De PC is sneller, de koffie is beter, en zaken zoals soldeerbout, oscilloscoop, multimeter, vooraad grijpspul, enzovoorts heb ik prive ook, en als je een keer een scheet moet laten van het type 'oei, is m'n onderbroek nu wel of niet bruin geworden?' dan kun je dat rustig doen en van het aroma genieten.
Continu op m'n kont achter de PC zitten en geen volwassenen om tegenaan te kletsen valt me wel tegen.

Wel lastig is de kinderen thuis. Die krijgen weliswaar van school uit wat werk, maar daar zijn ze met een half uur doorheen. Dan kun je ze nog 2 uur wat anders laten doen en rondjes laten rennen, maar daarna is het een grote klierbende, en bij kinderen moet het gemiddelde geluidsniveau op de een of andere manier op een constante 100dB of meer uit komen. MAg je weer politieagent gaan spelen, en dan is het lastig om in de diepe concentratie te verzinken die nodig is als er ingewikkelde problemen gekraakt moeten worden. Ik heb afgelopen week 's avonds helemaal niks meer gedaan wegens bekaf.

Kwa corona, laten we maar weer eens de beroemde achterkant-bierviltje berekening erop los laten.
De laatste stand van zaken is volgens mij dat bij goede zorg zo'n 1,4% van de patienten de pijp uit gaat, en die hebben dan allemaal in het ziekenhuis gelegen als ze daar niet hoeven te selecteren aan de poort.
In NL hebben we inmiddels 17,4 miljoen mensen. Zeg dat een voorzichtige 60% daarvan last krijgt van COVID-19, dan heb je het over 10,5 miljoen mensen. 1,4% daarvan is afgerond naar een mooi getal 150.000 mensen. Als je de groepsimmuniteit nu snel op wil bouwen en daartoe iedereen verplicht om dagelijks 10 vreemden te tongzoenen, waar ga je die 150.000 kritisch zieken die je in weken tot enkele maanden krijgt dan laten? Een beetje discipline en proberen de piek te spreiden is wel wenselijk dus.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door kawarider »

Precies. Linksom of rectsom gaan we het krijgen. Die piek maakt er een grote bende van.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Sven »

Hoewel geen leuk onderwerp, toch prettig om de ervaring van anderen te lezen.

Stressnivo's zijn sneller bereikt dan "gewoon", daarnet bijna de telefoon aan gort gesmeten omdat ik meerdere keren moest inloggen van een systeem en telkens opnieuw mijn hele adres weer moest invullen.
Alles om vandaag nog een nieuwe meerpuntssluiting te bestellen, de oude had al een tijdje kuren. Gisteren uit de deur gehaald en tegen beter weten in (doe het niet in de middag maar 's ochtends als je nog fris bent Sven) het ding open geschroefd.
Kliksplat en er liggen tegen de 20 onderdelen los op een hoopje met wat veren er bij, die je nog nooit eerder gezien hebt.
Ga ik de deur straks dichtschroeven en me zo later nog meer werk op de hals halen?

Of ga ik proberen een nieuwe te kopen?
Nee meneer, afhalen kan nu niet wegens corona.

Drie uur later zat het ding half functionerend weer in de deur maar is nog steeds kapot.
Ik heb inmiddels besloten dat zolang de kleine thuis is er niet meer geklust wordt.
Behalve het schroeven van de nieuwe driepuntssluiting dan he?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie