Even voorstellen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Even voorstellen

Bericht door André-R »

Hallo,
Ik wil me even voorstellen , ben nieuw op dit forum en heb ook nooit eerder op een forum gezeten, dus hopelijk doe ik dit goed.
mijn naam is André Klarenbeek, woon in de buurt van Doesburg, 65 jaar oud en sinds kort even 'between jobs' Laatste 11 jaar in de zorg gewerkt als verpleegkundige...
Maar al een leven lang een fascinatie voor techniek en al heel wat afgeklust.
Ik wilde een kleine portaalfrees gaan bouwen met een netto bereik van min 650x500 mm. Heb de mazzle dat ik in het bezit ben van een boor/freesmachine (HBM BF 30 waar ik zelf een DRO op heb gezet) en een Ai Hembrug draaibank...
Ik heb hier wel een hele speciale reden voor....ik heb een kleine 3 jaar geleden mijn vrouw verloren en ligt begraven op een natuur begraafplaats. Daar heb ik een boomschijf als gedenkteken. Ik heb de tekst uit de hand ingegraveerd met een Dremel, maar dat wil ik nu nog eens beter doen, met jawel...en cnc machientje. En ongetwijfeld kan ik andere mensen daarmee van dienst zijn. Ik wil ook de mogelijkheid hebben om andere hoekverbindingen in hout te kunnen frezen, vandaar die 650 mm bereik.
Ik heb al wat rondgesnuffeld en merk dat er enorm veel kennis aanwezig is hier, en zal daar ongetwijfeld mijn voordeel mee kunnen doen... genoeg voor nu, tot later
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Even voorstellen

Bericht door serum »

Hey André. Rene hier, aangenaam.

Je doet het eersteklas.

Bah. op dergelijke leeftijd (nagenoeg pensioengerechtigd) je vrouw verliezen is mijn nachtmerrie. Uberhaupt je Engel verliezen. Slopend. Hebben jullie kinderen? Heb je eindelijk weer tijd om verre reizen oid samen te gaan maken. Goed dat je de draad oppakt en afleiding zoekt in de vorm van een uitdaging. Je hebt al een knap machinepark voor een hobbyist opgebouwd. Wil je de machine helemaal zelf 'uitvinden' of neem je genoegen met een degelijk bouwpakket van bv. Sorotec?

Ik heb ook een machine gebouwd met dezelfde intentie (o.a. hoekverbinding in hout) maar heb daarvoor een oversteek aan de voorkant van de machine gemaakt waarop ik evt. poten oid kan klemmen. (ik maak ook graag meubelen).
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11033
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Even voorstellen

Bericht door DaBit »

Voor wat betreft jouw speciale reden: eerst even informeren of ze dat nog toestaan. Zoals het 3 jaar geleden was is het nu niet meer.
Ik heb vorig jaar aardig hard mijn best gedaan om hetzelfde te mogen doen voor ons moeder, maar de natuurbegraafplaats was onverbiddelijk. Het beste wat eruit te slepen was, was dat ik het ontwerp aanleverde en ze het met inachtneming van hun richtlijnen zo gelijkend mogelijk maakten. Hier in de Maashorst willen ze uniformiteit en soberheid garanderen, dus ze hebben de regels aangescherpt. Als je sommige oudere boomschijven ziet liggen hebben ze ook wel een punt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie