CNC (uur)tarief

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNC (uur)tarief

Bericht door serum »

Wat wil je met de frees? ik heb ze voor eigen producten/productie en soms besteed ik mijzelf uit (al dan niet) met de machines.

Het is dusdanig opdracht afhankelijk dat ik geen uurprijs kan berekenen.

Bij een jaarlijks terugkerende klant, wil ik best de engineering/cad/cam/fabriceren van de opspan/vacuum mallen voor mijn rekening nemen.

Bij een uurprijs lager dan de tekenkosten lijkt mij toch opdrachtafhankelijk?
als je om de 10 minuten een plaat materiaal moet wisselen heb je alsnog een poppetje nodig bij de machine. Kosten, ruwweg 35e/uur alleen aan personeel. Staat de machine voor 25e/uur te draaien (22 als je de 15kW eraf trekt van de machine/vacuum/afzuiging)

Heb je opdrachten waarbij de machine 12 uur aanstaat voor 3d werk, ben je vermoedelijk langer bezig geweest met de CAM dan het op de machine leggen van je plaat.

Ik kijk per opdracht en reken zelden machine-uren. Meestal stuksprijs met opstartkosten (voor het inmeten gereedschap, warmdraaien spindel) en de cad/cam kosten.

Je kan een opprijs voor het materiaal rekenen van een procent of 20-30, soms moet je een stuk noten van 2500e aanpassen en soms is het een plaatje MDF van 25e.
Plaats reactie