Handelsregister (kvk) CNC benoeming

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Handelsregister (kvk) CNC benoeming

Bericht door keesfrees »

Beste allen, ik verwacht hier wel wat ervaring te vinden op dit gebied.

Al jaren erger/verbaas ik me over de omschrijving van de activiteiten die ik zou uitvoeren volgens de kamer van koophandel, hoe dat ooit zo gekomen is . . ? Ooit heeft iemand bij de kvk iets geprikt omdat er geen categorie was voor wat ik doe.
Al jaren denk ik er over om dat eens aan te passen maar ik heb de moed en puf niet om contact te zoeken met die club, voor zo ver dat al mogelijk is. :-/
Maar, dankzij de voortschrijding van techniek kun je nu zelf via DigiD alles van achter het klavier zelf doen.
Tenminste . . .
Qua activiteiten omschrijving heb je de keuze uit de "Overzicht Standaard Bedrijfsindeling"

https://www.kvk.nl/overzicht-standaard- ... sindeling/
"Overzicht Standaard Bedrijfsindeling

Ieder bedrijf dat zich inschrijft in het Handelsregister krijgt een of meerdere SBI-codes. Deze code bestaat uit 4 of 5 cijfers en geeft aan wat de activiteit van een bedrijf is.

SBI staat voor Standaard Bedrijfsindeling 2008 en is opgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Achtergrondinformatie over de SBI vind je op de website van het CBS. Daar vind je ook een interactief programma, de typeermodule, om SBI-codes op te zoeken."
https://sbi.cbs.nl/cbs.typeermodule.typ ... r/app/#/qa

Daar staat nog steeds niets bij wat ook maar in de buurt komt van wat ik doe.
Ik omschrijf het als "computergestuurd frees werk in (voornamelijk) plaatmateriaal".
En ontwerp en meedenken en tekenen.

Maar in de lijst van omschrijvingen komt het hele woord CNC (oid) niet voor. Vreemd, of kijk ik verkeerd, zo best kunnen :-)
Hoe staan dan de vele andere bedrijven die iets dergelijks doen ingeschreven ?
Eigenlijk maakt het me niet veel uit maar liever geen omschrijving van werkzaamheden dan iets wat totaal niet klopt. Eerst wist ik er niet van tot ik mensen aan de deur kreeg voor iets wat ik totaal niet doe, en toen duurde het nog even alvorens ik in de gaten kreeg hoe dat kwam.

Wie weet er meer ?
bvd
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Handelsregister (kvk) CNC benoeming

Bericht door serum »

Heb trouwens een minder vervelende ervaring met de KVK, ze hadden een probleem wat techniek, opgelost en zo de inschrijfkosten van 50e niet hoeven betalen.

Ik speelde met dezelfde uitdaging. Uiteindelijk zijn het deze geworden;

3109

7112

74102

Weet niet hoe het met jou zit, maar klanten zoeken/vinden je niet via een zoekopdracht van het KVK of op branche. Het gaat er om hoe je je portfolio samenstelt. Ik zie het min of meer als een wassen neus, met een semi-serieus karakter. Het speelt volgens mij een belangrijkere rol als je met personeel gaat werken en je te maken krijgt met inspectie sociale zaken en werkgelegenheid. Dan kan je bij een verkeerde branche iets dieper in de buidel moeten tasten om de sociale lasten te voldoen voor je personeel.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Handelsregister (kvk) CNC benoeming

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je de lijst doorloopt krijg je wel het gevoel dat de maakindustrie veel minder belangrijk is dan de handel.
Maar het is vaak niet zozeer de juiste beschrijving die jij er aan hangt, maar hoe vind je dat iemand jou ervaart en of zou zoeken.
Ik weet niet echt wat je allemaal doet, maar ik zou iets van interieurbouw verwachten.
En anders doe je toch 94.99.2 :lol:
Gevonden worden via de KVK informatie heb je meestal toch niets aan.

Ik heb ook nog iets in die omschrijving die nodig aangepast moet worden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie