Foto frezen/adapter curacao

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Foto frezen/adapter curacao

Bericht door Grafjan »

Goede avond.
Voor wat vrienden en kennissen, ben ik foto’s aan het frezen, deze wil ik kado doen met sinterklaas of kerst. Over het algemeen zijn de vrienden en kennissen, nabestaanden van de foto's die ik frees. ( Elvis3 , bedankt voor het bewerken van de foto’s). Ik maak maak een lijst met daarachter een led-lichtbak achting ding. Daarvoor komt de foto. In dat lichtbak geval heb ik 2 led-strips geplakt en aangesloten op een 24 volt adapter, werkt perfect. Ik moet 6 foto’s frezen.Ik heb 15 stuks 24 volt adapters besteld in China. Maar nu krijg ik van mijn vrouw te horen dat een van de foto’s meegenomen gaat worden naar Curacao. Die adapters die ik besteld heb, passen daar niet in het stopcontact. Heeft er iemand toevallig ergens een 24 volt adapter liggen die in een Amerikaans stopcontact past? Ik moet het binnen een week hebben, dat is dus het probleem. Een adres waar ik zoiets kan bestellen en binnen een paar dagen thuis heb, is ook tof! Ik weet dat er wereld stekkers zijn, maar dat is geen gezicht.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door audiomanics »

voor zover ik weet hebben de meeste huizen op Curaçao ook wel normale stopcontacten buiten de Amerikaanse platte stekertjes. Ik heb er zes jaar gewoond en in alle huizen en appartementen had ik naast de Amerikaanse 115V stopcontacten ook nog voldoende Europese 230V.. Misschien even navragen of ze in dat huis ook wel 230V hebben, anders moet je adapter ook die 115V kunnen verwerken, Anders zijn ze op het eiland ook wel te koop bij de Kooijman, DoItRight, Marchena of een van de vele Chinese rommeltjeswinkels..
Als je een adapter het met een los netsnoer kan je er daar ook zo een andere steker op laten zetten, mits die adapter dus ook op 115V werkt.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door Grafjan »

Daar heb ik wat aan. Ik probeer het lijstje zo te maken dat je er een adapter in kunt stekkeren dan doe ik er een euro adapter bij, dan komen ze er wel uit! Kan goed zijn dat die 15 adapters die ik heb besteld, alleen maar op Amerikaanse stopcontacten passen...😁
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Grafjan schreef: 29 nov 2019 01:33 Daar heb ik wat aan. Ik probeer het lijstje zo te maken dat je er een adapter in kunt stekkeren dan doe ik er een euro adapter bij, dan komen ze er wel uit! Kan goed zijn dat die 15 adapters die ik heb besteld, alleen maar op Amerikaanse stopcontacten passen...😁
Ja dat heb je met die dingen, je let even niet op en .... :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
lordprimoz
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2017 13:40
Locatie: Hengelo

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door lordprimoz »

audiomanics schreef: 29 nov 2019 00:42 voor zover ik weet hebben de meeste huizen op Curaçao ook wel normale stopcontacten buiten de Amerikaanse platte stekertjes. Ik heb er zes jaar gewoond en in alle huizen en appartementen had ik naast de Amerikaanse 115V stopcontacten ook nog voldoende Europese 230V.. Misschien even navragen of ze in dat huis ook wel 230V hebben, anders moet je adapter ook die 115V kunnen verwerken, Anders zijn ze op het eiland ook wel te koop bij de Kooijman, DoItRight, Marchena of een van de vele Chinese rommeltjeswinkels..
Als je een adapter het met een los netsnoer kan je er daar ook zo een andere steker op laten zetten, mits die adapter dus ook op 115V werkt.
Kees
110v is redelijk de standaard op curacao, maar het kan nog wel verschillen per huis.

Bij mijn ouders thuis hebben ze namelijk maar een 110v aansluiting in het gehele huis. Hier hebben ze overigens wel voor gekozen bij de bouw. Geen 110v rommel in huis..

Ik zou er vanuit gaan dat ze beschikken over 110v. Check wel even dat de voeding die je erbij levert zowel 110 als 220v aankan. Vaak genoeg overkomen dat een apparaat het niet overleeft heeft. :roll:


Het stroomnet is nou ook niet echt heel stabiel op het eiland, gebeurd vaak genoeg dat je geen 220/230 uit het stopcontact krijgt maar 210 of zelfs minder...
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door Grafjan »

Heb bij Conrad 24 volt adapter gezien waar je verschillende stroomnetwerk stekkers in kunt klikken ( kost 18 euro) kan niet vinden of het ding ook op 110 volt draait. Maar ik neem aan van wel, omdat er alle stekkers bij zitten, zowel Europees Amerikaans en Australisch.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Foto frezen/adapter curacao

Bericht door hugo stoutjesdijk »

De meeste adaptortjes doen tegenwoordig toch 100-240v. Eigenlijk best handig zo'n geschakelde voeding.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie