Doucheput/goot opnieuw kitten

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door spinningwheels »

Er zijn toch middelen die siliconen zooi verwijderen ? inotec heeft het , sika zal ook wel zoiets hebben, zie het ook van HG maar daar staan vast niet genoeg doodhoofdjes, dode visjes en dode bomen op de verpakking en dan werkt het niet .
In theorie kan ik praktisch alles
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door vip1980 »

meestal als het ergste weg is , even adem in en na behandelen met Amoniak, adem uit en hard naar buiten rennen :mrgreen: :mrgreen:
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door assink »

Bij mijn nieuwbouw projectwoning wordt de goot in een bepaalde hechtings en afdichtingspasta geplaatst.
Is ook 1 van de redenen die me tegenhoudt om de badkamer zelf te gaan, garantie en lekkages.

En vroeger bij m'n werk bij de bouwmaterialenzaak, lieten bijna alle tegelzetters de afdichting van de goot ook doen door een erkend bedrijf, dat is niet zomaar natuurlijk

Als je toch zelf bezig wilt, dan zou ik eens tussen deze producten rond neuzen:
https://www.easydrain.nl/product-categorie/afdichting/

En zo zal ardex, forbo(eurocol) en anderen nog wel allerlei geschikte producten hebben.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door hugo stoutjesdijk »

assink schreef: 29 okt 2019 12:21 Bij mijn nieuwbouw projectwoning wordt de goot in een bepaalde hechtings en afdichtingspasta geplaatst.
Is ook 1 van de redenen die me tegenhoudt om de badkamer zelf te gaan, garantie en lekkages.
Dat zou bij mij nu juist de reden zijn om het zelf te doen, dan weet ik tenminste zeker dat het secuur gebeurd, ik hoef niet zo nodig die badkamer in 1 dag af te hebben. En heb ook geen last van 'dat ligt in m'n andere bus dus ik doe het maar even zo' en vervolgens met een halve oplossing opgescheept. (Zoals Sven :cry: )

Misschien is dit iets waar je nog iets mee kunt redden ?
https://www.easydrain.nl/product/sealing-easycompound/
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door assink »

Hmm, m'n projectwoning zitten redelijk kleinschalige aannemers/installateurs op.
En daarnaast is het financieel wel zo onaantrekkelijk om de badkamer zelf te gaan doen.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door hugo stoutjesdijk »

assink schreef: 29 okt 2019 13:12 Hmm, m'n projectwoning zitten redelijk kleinschalige aannemers/installateurs op.
En daarnaast is het financieel wel zo onaantrekkelijk om de badkamer zelf te gaan doen.
Ik wil je er ook niet vanaf praten. Maar mijn ervaring is toch dat je echt het geluk moet hebben een serieuze vakman te treffen. En dat geld voor alles.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door Swake »

Hugo, je hebt helemaal gelijk. Ook de hoofdreden waarom er hier zo weinig mogelijk binnen komen en dan enkel met zeer goede referenties die ik zelf heb kunnen zien.

En dan over die EasyCompound spullen, hoe durven ze fier zijn dat ze er 3 jaar garantie op geven... Een douche bouw je niet voor 3 jaar hé. Dat moet minstens 20 jaar meegaan. Indien het product geen 20 jaar meegaat is het gewoon niet geschikt voor die toepassing. Een vakman moet verplicht 10 jaar garantie geven op zijn werk... onmogelijk met dit genre producten.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Doucheput/goot opnieuw kitten

Bericht door Sven »

hugo stoutjesdijk schreef: 29 okt 2019 13:17 Maar mijn ervaring is toch dat je echt het geluk moet hebben een serieuze vakman te treffen
Pcies. Onze tegelzetter bleek niet te kunnen kitten. Niet een klein beetje niet maar gewoon helemaal niet. Sloeg gewoon stukken over. Niet onder 1 wc maar onder allebei...

Volgens mij was doehetzelf vroegah vanwege geldgebrek, tegenwoordig is het vanwege gebrek aan vakmensen...
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Plaats reactie