Probleem met 2 takt brommertje

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door Arie Kabaalstra »

"condensator" was ook het eerste mapje wat bij mij begon te rinkelen..

Benzine wordt tegenwoordig bijgemengd met Ethanol inderdaad.. Aspen benzine verouderd nauwelijks.. 'k heb mijn minibike eind vorig jaar nog even gestart.. die brandstof zat er al 5 jaar in..

Wij reden "verplich" met Aspen.. dat wil zeggen, op binnenbanen was het verplicht, en voor't gemak reden we op buitenbanen ook met Aspen.. geen gedoe met tank leegmaken en zo.. en.. ze lopen goed op Aspen.. dus waarom niet.. zoveel verstook je toch niet met die dingen.. 1:45 ongeveer..
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1402
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door Erik »

Hier op Scheveningen hebben ze elk Oud&Nieuw 2 fikkies van brandstapels een meter of 30 hoog, was een beetje mis gegaan dit jaar. Heb ergens een berekening gezien hoeveel ton CO2 er dan verstookt word, niet normaal meer. Altijd eind januari is er een Puch meeting (kawhe klawhe) met een brommertje of 100 op dezelfde boulevard. Nu is er dit jaar van hogerhand besloten dat je alleen nog de boulevard op mag met van die milieu benzine in je tank :lol: 100 brommertjes die elk 1/4l. benzine opstoken t.o.v. die enorme vuren de hele nacht :lol:

Vandaag met het mooie weer weer een stukkie getuft, ontsteking lijkt nu 100% goed, nu geeft de carburateur probleempjes bij volgas die er voor de condensatorwissel niet waren. Heb al wat met het ontstekingstijdstip geëxperimenteerd zonder resultaat. Brommertje start erg vlot, neem dus aan dat de ontsteking redelijk in orde is. Krijg het niet voor elkaar, dus als jullie nog tips hebben.....

Carburateur heeft een verstelbare sproeier waar je tijdens het rijden mee kan spelen, die staat redelijk optimaal afgesteld. Op het bijna hoogste toerental lijkt het mengsel te rijk te staan, zeg maar het herkenbare geluid wat je krijgt als je te lang doorrijd met de choke aan. Sproeier stukkie armer zetten zou je zeggen, niet dus, dan staat 'ie onmiddellijk te arm. De gashandle een tikkie terug draaien helpt wel. Maar nu moet ik op topsnelheid continu zoeken naar de optimale stand van de gashandle. Kan dit iets te maken hebben met de (afstelbare) hoogte van de gasnaald?
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door DaBit »

Nee, die gas naald is vrijwel helemaal uit de emulsiebuis bij volgas. Althans, bij de carburateurs die ik ken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door Arie Kabaalstra »

Dat CO2 geleuter.. daar wordt je toch helemaal kinds van?.. Waar komt die CO2 vandaan?.. uit het verbranden van hout.. hoe is hout Hout geworden?.. door CO2 uit de lucht te halen, de C op te slaan als HOUT, en de O2 weer uit te stoten.. 't was er al, alleen zat het een poosje opgeslagen in het hout.. we brengen het terug in de atmosfeer.. en dan is het ineens een probleem?.. alsof je geld moet toegeven als je je statiegeldflessen inlevert bij de Supermarkt.. :lol:
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door keesfrees »

In geval van hout heb je gelijk, maar die olie, gas ed zit er al poosie . . .
( je bent toch niet aan het trollen :-/ )

Het heeft alles te maken met het lange termijn effect waar de mensheid niet mee om kan gaan.

https://www.nporadio1.nl/nos-radio-1-jo ... e-gevolgen
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door assink »

Achjah, die warmtepomp gekte in nederland is alleen maar slechter voor het milieu dan beter zolang 1% van de energie maar daadwerkelijk groen is opgewekt.
Maar breek me de bek niet open :mrgreen:
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door serum »

Planten geven weer co2 af als ze dood zijn. Veengrond in Nederland die droog komt te staan, ademt per ha een toverdosis aan co2 uit. Ruwweg 7megaton co2 per jaar neemt Nederland daarin voor zijn rekening.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door mjeuring »

assink schreef: 08 apr 2019 14:43 Achjah, die warmtepomp gekte in nederland is alleen maar slechter voor het milieu dan beter zolang 1% van de energie maar daadwerkelijk groen is opgewekt.
Maar breek me de bek niet open :mrgreen:
Warmtepomp? Als ik van het gas af moet, ga ik over op bruinkool. Woon vlak bij de grens en dat spul kost 300-400€ per ton. Meer dan 1500 kilo per jaar heb ik niet nodig (1m^3 gas is gelijk aan 1,6kg bruinkool).
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 08 apr 2019 15:39 Planten geven weer co2 af als ze dood zijn. Veengrond in Nederland die droog komt te staan, ademt per ha een toverdosis aan co2 uit. Ruwweg 7megaton co2 per jaar neemt Nederland daarin voor zijn rekening.
Dat is dan weer een argument om de zeespiegel te laten stijgen.
Maar dat schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn.... https://youtu.be/zbA2M3ooVdE
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door Arie Kabaalstra »

mjeuring schreef: 08 apr 2019 16:02
assink schreef: 08 apr 2019 14:43 Achjah, die warmtepomp gekte in nederland is alleen maar slechter voor het milieu dan beter zolang 1% van de energie maar daadwerkelijk groen is opgewekt.
Maar breek me de bek niet open :mrgreen:
Warmtepomp? Als ik van het gas af moet, ga ik over op bruinkool. Woon vlak bij de grens en dat spul kost 300-400€ per ton. Meer dan 1500 kilo per jaar heb ik niet nodig (1m^3 gas is gelijk aan 1,6kg bruinkool).

als je net over de grens gaat wonen, en je gaat aan het gas.. krijg je zelfs subsidie!..
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Probleem met 2 takt brommertje

Bericht door serum »

Dat is dan weer een argument om de zeespiegel te laten stijgen.
Nee, het kan wel eenvoudig; het grondwaterpeil wordt kunstmatig laag gehouden; er is dus niet direct verband tussen het grondwater en het zeewater. (er is alleen wat meer energie nodig om de gemalen te laten werken)..
Plaats reactie