Stroomverbruik

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Stroomverbruik

Bericht door assink »

Hier is ook al een zwaarder transformatorhuis geplaatst omdat de buurman z'n dak vol ligt met panelen.
Je daken moeten ook wel goed op de zonzijde liggen, anders holt de opbrengst hard achteruit denk ik :lol:

Bij onze oosterburen staan er genoeg loodsen die alleen gebouwd zijn voor het dak met zonnepanelen, alles wat er onder gepakt wordt is de winst heb ik me laten vertellen.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Stroomverbruik

Bericht door John Sellis »

assink schreef: 18 dec 2018 11:41 Hier is ook al een zwaarder transformatorhuis geplaatst omdat de buurman z'n dak vol ligt met panelen.
Je daken moeten ook wel goed op de zonzijde liggen, anders holt de opbrengst hard achteruit denk ik :lol:

Bij onze oosterburen staan er genoeg loodsen die alleen gebouwd zijn voor het dak met zonnepanelen, alles wat er onder gepakt wordt is de winst heb ik me laten vertellen.
https://www.tentensolar.nl/images/tabel ... spul_2.png
Afbeelding
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stroomverbruik

Bericht door DirkSchipper »

assink schreef: 18 dec 2018 11:41 Je daken moeten ook wel goed op de zonzijde liggen, anders holt de opbrengst hard achteruit denk ik :lol:
Nee hoor, ik heb 10 panelen van 300Wp liggen op 15 graden noordelijk van west, hellingshoek 35 graden (=±81%).
Brengen 2750 tot 2850 kWh/jaar op.
Zelf geplaatst, en in 6 jaar en 2 mnd terug verdiend.
Plaats reactie