Omdat het kan DIY Telefoon

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door Oscar f1 »

Hier wordt ik zoo enthousiast van !
Afbeelding

Gewoon een bouwpakket (smart)phone

https://www.kickstarter.com/projects/al ... bile-phone
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door keesfrees »

Zonder de details te kennen juich ik elk alternatief op dit gebied toe.
Spraken wij elkaar over zoiets op de cnc-dag, aan het eind ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door audiomanics »

Het bewijs dat zelfbouw niet goedkoper hoeft te zijn….
De functionaliteit van een voorloper van de Nokia 3310, absoluut niet water of spatwaterdicht, breekbaar, een stuk groter en veeeeeeel duurder..
Zelfs al zou ik geld teveel hebben dan is dit hebbedingetje toch iets dat ik laat liggen..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door DaBit »

Meh. De 'telefoon' bestaat uit een Chinees (SIM) modempje van een paar euro waar al het GSM-gerelateerde spul in zit, dus dan heb je nog geen idee hoe zo'n ding werkt, de rest is arduino, wat gesneden plexiglas en een leuk verhaaltje.
Als profielwerkstuk best aardig, maar als kickstarterproject?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door Breaker »

Ze zijn nu nog iets te jong maar als mijn kinderen hier interesse in zouden hebben, zou ik het zeker overwegen, of zelfs in die richting sturen: Wil je een telefoon, ga eerst maar zelf bouwen!
Op dit niveau kan ik ze nog helpen en is de kans groot dat ze hun papa snel voorbijstreven. Kunnen ze over 20 jaar dezelfde opmerking als jullie plaatsen ;-)

Ik ben geïnteresseerd ze op weg te helpen, maar is nog best lastig. Ze kunnen nu met met Scratch Jr best leuke dingen maken, maar het wordt een beetje saai. Een robot met scratch en een arduino en dan overstappen op arduino of een heel ander pad, ik ben er nog niet uit, misschien Sinterklaas eens om advies vragen...
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Omdat het kan DIY Telefoon

Bericht door Kjelt »

Breaker schreef: 19 nov 2018 10:57 Ze zijn nu nog iets te jong maar als mijn kinderen hier interesse in zouden hebben, zou ik het zeker overwegen, of zelfs in die richting sturen: Wil je een telefoon, ga eerst maar zelf bouwen!
Op dit niveau kan ik ze nog helpen en is de kans groot dat ze hun papa snel voorbijstreven. Kunnen ze over 20 jaar dezelfde opmerking als jullie plaatsen ;-)

Ik ben geïnteresseerd ze op weg te helpen, maar is nog best lastig. Ze kunnen nu met met Scratch Jr best leuke dingen maken, maar het wordt een beetje saai. Een robot met scratch en een arduino en dan overstappen op arduino of een heel ander pad, ik ben er nog niet uit, misschien Sinterklaas eens om advies vragen...
Kunnen je kinderen al solderen? Ik heb de mijne twee Velleman kitjes laten bouwen, vond ie erg leuk.
Het is nu de tijd voor de 3D kerstboom kit: ;-)
https://www.velleman.eu/products/view/?id=346847
Plaats reactie